Gå til innhold

Feedback på oppsett gaming/kontor stasjonær

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette oppsettet til 11 400? Bruksområde er gaming og kontorarbeide (derfor er SSD viktig for meg). Vet 6-kjerner er litt overdrevet til gaming, men greit for andre oppgaver og det er kanskje litt "fremtidsrettet"?

Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Chieftec Super Series 750W PSU

ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1055T

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 (Crossfire)

PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 (Crossfire)

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du har helt klart en PC som klarer å kjøre alle dagens spill på høyeste grafikk uten problemer(for en relativt billig penge), og en pc som er mer enn bra nok til kontorarbeid. Dog, jeg ville personlig gått for litt mer ram, i hvertfall når det kommer til litt tyngre oppgaver. 6-kjerner er muligens litt fremtidsrettet, og det tror jeg vil komme godt med, selv om det for øyeblikket har lite å si for spillverdenen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har litt kommentarer, Intel kommer med nye Sandy Bridge cpuer nå til begynnelsen av neste uke, vil absolutt heller anbefale disse til tross for 2 kjerner mindre.

Syns ikke oppsettet er for fremtidsrettet heller, da tenker jeg mest på at AMD kommer med ny sokkel i løpet av det første halvåret.

En annen ting som absolutt trekker ned på "fremtidsrettet" er valget av crossfire i et helt nytt bygg. Har du allerede kjøpt crossfire fra starten av er det lite muligheter for å utvide senere, crossfire har også en del problemmer, støy, varme, driver problemmer, kompabilites problemmer osv. Dessuten er ikke hovedkortet som er valgt ideelt for crossfire, ettersom det ikke kjører skjermkortene på full båndbredde (8x og ikke 16x).

Ellers ville jeg ha valgt en annen SSD da det er en del problemmer med at den fremprovoserer bluescreens + lagringsddisk er ikke særlig egnet for lagring av spill da den har variabel snurre hastighet for å spare strøm :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...