yelloWtummy Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei, jeg tok mopedførerbeviset i 2003. Jeg tenkte å ta billappen nå. Må jeg ta trafikalt grunnkurs? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg vil tro det holder med mørkekjøring og førstehjelpskurs, med mindre det var noen tidsbegrensning på den ordningen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg vil tro det holder med mørkekjøring og førstehjelpskurs, med mindre det var noen tidsbegrensning på den ordningen. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvorfor må ikke de som har mopedførerbevis, førerkort for mopedbil, traktor, snøscooter eller motorsykkel ta trafikalt grunnkurs? Svar: Dette kurset skal gi deg grunnleggende forståelse for trafikk og være utgangspunkt for videre opplæring. Dersom du har førerett i en annen klasse på bakgrunn av obligatorisk opplæring eller føreprøve antas det at slike ferdigheter allerede er mer eller mindre på plass. Innehavere av mopedførerbevis, førerett i klasse M 146 (tohjuls moped på bakgrunn av opplæring og evt førerprøve), S (snøscooter) og T (traktor) må likevel ha opplæring i kjøring i mørket og førstehjelp før de kan gå opp til førerprøven. Kilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå