konduktans Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Nå trenger jeg hjelp av deg! På fredag fikk jeg for meg at jeg skulle legge inn XBMC4XBOX på den gamle crystal XBOX-en som står og samler støv under TV-en min. Nå er det tirsdag, og det fungerer fortsatt ikke. Det er du enig i at er uhørt!? Det er ikke noe spørsmål om saken, jeg skal ha XBMC på boxen, enten den vil eller ikke!! Saken er at det er flere metoder for å såkalt softmodde XBOX-en. Den ene innebærer hotswap av harddisken, og den andre er å utnytte et sikkerhetshull i tre spill(Splinter Cell, 007 agent on fire og mech assault. Jeg tenkte først å prøve metoden som omfatter hotswap(Kort sagt å slå på xboxen slik at den låser opp harddisken, og hotswappe disken til pc'n), men fikk feilmelding på pc-en da jeg prøvde å få tilgang på XBOX-harddisken. I tillegg gikk også IDE-kabelen min til h., og siden ingen selger det lenger, så jeg er litt fked. Løsningen var såklart å gi opp, for jeg gidder da vitterlig ikke å vente to uker på en IDE-kabel fra hong kong, eller å betale 200 kroner på komplett. Derfor må jeg gjøre det "skikkelig" med savegame-exploit med Splinter Cell. Søndag kjøpte jeg spillet på gamestop og dro hjem full av forhåpninger. Men som du sikkert kan gjette, så funket det ikke. Jeg har loddet en "xbox til usb"-kabel, som er kjempefin. Jeg har prøvd å bruke en gammel 128 mb mp3-spiller fra Phillips, et "SD-og-USB-i-ett"-kort fra SanDisk, og en 512 MB minnebrikke, men ingen av dem blir oppdaget i Action Replay(et program som skal kunne lese FATx-partisjonen som er på minnepennen). Xplorer360, som egentlig skal gjøre den samme jobben, fungerte heller ikke. Jeg har googla opp og ned, men finner ingen gode løsninger. Bottom line: Nå vil jeg løse det. Er det noen smarte hoder der ute som har gjort lignende, og kan hjelpe meg, evt. som har en moddet xbox, og kan låne meg et minnekort med de to SC-savegames-ene jeg trenger? Problemet per nå er at minnepinnen enten ikke oppdages på pc-en, eller i xboxen. Et xbox-minnekort - aller helst med action replay-kabel - ville mest sannsynligvis ordnet biffen. Jeg kommer til å legge ut en guide på saken, så fort jeg får det til å fungere. NB. Ja, jeg veit at dette er en gammel konsoll, og at det ikke er fullt så aktuelt lenger, men det er helt sikkert noen der ute som kunne tenke seg å gjøre det samme, og da er det fint å skrive en guide! Dessuten er det utprøvd utallige ganger, så det er sikkert noen der ute som har svar! Legger ved et bilde av katten min, for den ligger så sinnsykt mongo i skoesken til dama. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå