Gå til innhold

Fungerer Aiki Jutsu / Ki-energi

Fin Skjorte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en kombinasjon av svindel og selvsuggesjon.

Det likner på denne:

(

fra samme "skole".)

Denne videoen viser ganske godt hvordan en slik gammel "mester" klarer seg uten hjelp fra selvsuggesjon.

Til slutt kan jeg jo nevne YouTube-dokumentaren som starter her. Jeg bare skummet gjennom selv, men kan være verd å se for interesserte. (Den kommer inn på de samme videoene jeg postet over.)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Slike selvutnevnte jediriddere opererer ved at de lurer seg selv og andre til å tro på slike tullefenomener. Noen av dem lyver så de tror det selv, rett og slett.

Derimot å bli slått hardt i visse nervepunkter enkelte steder eller ekstra følsomme punkter, ser jeg på som en potensiell måte å midlertidig slå ut en person på. For min del tror jeg at testpersonen til mister gammel-japansk-mann-med-stilig-skjegg er ganske tilbøyelig i tilfellet hvor han tilsynelatende felles bare ved å berøres av to fingertupper på hånda si.

De to siste videoene er helt fantastiske. :tease:

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Har sett litt på linkene Hr. Nordlie postet, og det ser jo unektelig tull ut ja.

Bare så rart at så mange er med på å la ki-mazter tøffe seg sånn.....

Så et program på NG hvor kampsportutøvere etablerte energi og tok i mot noen ganske drøye påkjenninger, eksempelvis å bøye metalstenger med halsen/strupehode.

Det tror jeg på, men samtidig er det heller ikke fjernstryring av "the dark force" heller da

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Denne artikkelen med video viser hvordan mesteren legger folk i bakken med en finger ved bruk av ki-energi.

Det ser da virkelig ut som skuespill, men samtidig så virker det noe snodig om Vågsbygd Karateklubb vil lat seg forføre så enkelt også.....

Noen med insights?

Hei.

Jeg kan bekrefte at denne mannen Soke Yamaue er temmlig unik. Jeg har selv trent med ham på kampleir i en årrekke noen dager i året siden 2002. Jeg har følt litt av hans krefter på meg selv og kan bekrefte at det merkelig nok fungerer meget bra. Effekten er surralistisk og man tror det gjerne ikke før man ser det eller får prøvd det selv. Krever litt trening. Jeg var iallfall en stor skeptikker først. Jeg kan kun gå god for hva Soke Yamaue utretter og uttaler meg ikke om de andre filmene som er publisert her.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke verre enn at du får kontrol over ditt andrenaliv, samt du klarer å gå langt over kroppens egensatte smertegrenser.

Du klarer å utføre tilnærmet supermenneskelige ting vis du er redd nok, eller sint nok, og det som skjer her er ikke spesielt annerledes. Det som er spesielt er kontrollen over det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo ikke verre enn at du får kontrol over ditt andrenaliv, samt du klarer å gå langt over kroppens egensatte smertegrenser.

Du klarer å utføre tilnærmet supermenneskelige ting vis du er redd nok, eller sint nok, og det som skjer her er ikke spesielt annerledes. Det som er spesielt er kontrollen over det.

Mener du adrenalin? Jeg ser ikke hvordan du skulle kunne få en fyr i bakken ved å sette to fingre på hånden hans likevel.

Lenke til kommentar

Mener du adrenalin? Jeg ser ikke hvordan du skulle kunne få en fyr i bakken ved å sette to fingre på hånden hans likevel.

Du har nerver, og kroppen kollapser automatisk vis nervene dine får for mye informasjon, eller de rapporterer noe spesielt.

Og noen plasser på kropper har du samlinger av nerver.

Treffer du en samling, på riktig måte, så kollapser en person automatisk med mindre de har en genetisk feil eller brukket nakke.

Mener å ha lest om en grupper på et universitet som forsket litt på det i fritiden, de fant etter hvert noen punkter, og slo folk på dem, og de kollapset.

Kall det chi-punkter, eller hva faen du vil, men det vil ikke forandre noe som helst.

Lenke til kommentar

Tull fra ende til annen. Så han opptre med sitt trylleshow i Bergen. Hadde lyst å forlate lokalet i avsky. Hadde det fungert, så hadde han nok tilbudt å prøve på andre, men han gjør det kun mot sine to klovner.

Det er selvsagt vondt å få press på enkelte punkter på kroppen. Bare press to fingre hardt nedover rett ovenfor kragebeinet (men ikke rør selve beinet), eller helt nederst mellom kragebeinene (i gropa i halsen). Det er såpass smertefullt at du vil trekke deg unna ufrivillig hvis noen gjør det med deg. Men det som fremvises i videoen er bare flaut.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Hehe ja merkelig at disse ikke er med i MMA :whistle:

Bare noen fingre og litt magisk energi så går kjempene i gulvet tenker jeg :!:

Men serriøst det er jo ikke bare slik "magisk kampsport" som er latterlig. Er ganske patetisk med demoer av noen kampsporter med ofte typiske "nærder" og noen kvinner som man tydelig ser at følger med i fallet og har de merkeligste "anngrep" mot "mesteren". De hopper jo nesten i bakken i god James Bond film stil hvor "bad guys" tar salto over rekkverk når de blir truffet med et pistolskudd. Og slår mot "mesteren" nærmet i sakte film. Ser nesten ut som at det viktigste er å skrike høyest mulig et eller annet rop som høres asiatisk ut tett fulgt av å skuespille best mulig når man blir overmannet av mesteren...

Skal jeg lære dere et magisk kjempe effektivt trykkpunkt?

-> Spark angriperen i ballene. Og han kommer til å knekke sammen i smerte hver gang. Men så er det jo det feigeste man kan gjøre i en slosskamp også da. Men dette magiske trykkpunkt stedet visste dere kansje om fra før av uten noe opplæring....

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Nesten alle kampsport-oppvisninger er jo som dans å regne, men tror ikke de later som det er ekte fighting heller. Det er det som er problemet med disse ki-ehergi-gutta. De markedsfører det som teknikker som fungerer i kamp, noe som er helt latterlig.

Synes alle (stående) kampsportteknikker burde prøves mot en helt vanlig bokser (gjerne amatør-bokser) for å se om de funker eller ikke hvis de har som mål å hevde at de fungerer i kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...