Pjotrik Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg har i dag ADSL fra Telenor, og har dermed den trådløse ruteren de bruker (ZyXEL Prestige P2602HWT). Nå skal jeg gå over til internett fra Viken Fibernett, og får dermed behov for å koble den stasjonære pc'n min til det trådløse nettverket (fiberboksen er i et annet rom). Ruteren fra Telenor/Zyxel er spesialprodusert for Telenor, men det er jo en ordinær ruter i tillegg. Siden jeg måtte kjøpe denne boksen i sin tid har jeg lyst til å bruke den på nytt som trådløst aksesspunkt. Er det noen som vet om dette lar seg gjøre? Den trådløse ruteren jeg har koblet til fiberboksen er en D-link DIR-655 Endret 7. desember 2010 av Pjotrik Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvis du mener å koble den opp trådløst som klient, så er det ikke mulig. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Hvis du mener å koble den opp trådløst som klient, så er det ikke mulig. Jeg er egentlig ikke helt sikker på hva jeg mener Det jeg vil gjøre er å koble den stasjonære til zyxel-modemet, som så kobler seg til det trådløse nettverket på Dlinken slik at jeg får internett på den stasjonære pcn. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg trodde det var det du mente. Nei det vil ikke fungere. Trådløsdelen av Zyxel er en base, ikke en klient som du behøver. Du trenger en trådløsdongle, eller PCI trådløskort. Kan anbefale at du går på ebay og søker etter DWA-140. De donglene har 11n nettverk (samme som DIR-655). Du får de for rundt 100kr inkl frakt. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 OK skjønner. Da blir det trådløst nettverkskort til den stasjonære da. Takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå