Gå til innhold

yet anothet krangletråd

20 stemmer

1. 1. Blir HTC Desire min neste telefon? utfra kriteriene i første post

• Selvølgelig, Eneste som funker...
      15
    • Eru dust eller? X10 er jo bare så lekker. Nå har den jo 2.1 også
      1
    • Pfft! iPhone4 er det eneste stabile. Og så kan du speile deg i den og sjekke om du har noe mellom tenna før du går inn til kunden også
      4

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha meg ny telefon. Og har lest og lest til øyet har blitt stort og vått.

Men jeg har ikke klart å finne svar på det ultimate spørsmålet.

Nemlig:

Hvilken telefon er minst irriterende?

Kriteriene mine er som følger:

-Telefonen skal virke!

-Jeg må kunne stole på at telefonen virker!

-Hastighet er viktig

-Jeg må kunne lese/skrive mail enkelt.

-Jeg må kunne lese vedlegg sånn som officefiler og pdf.

-Det må gå ann å ringe med den:)

Fulstendig uviktige/uinteressante egenskaper.

-kamera

-multitouch

-OS version

Ja, og så orker jeg ikke mer Nokia:)

For å gi dere noe å starte med. Her er en ikke komplett liste over ting som er irriterende...

Tlf tar ikke lading. Tlf velger mobilnett istedet for WLAN. Applikasjoner som ber om netttilkobling i tide og utide. Dårlig signal. Echo. Lag og hickups. Applikasjoner som restarter av seg selv(pga for lite minne?).

Så hvis noen vil være så snille å komme med sine erfaringer/anbefalinger. Så er det bare å kjøre på!

Lars Martin

Endret av lmlindbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Basert på min erfaring med både Nokia (X6, N8), Apple (3G, 3GS, 4) og Android (HTC Desire, Legend, Nexus One, Samsung Galaxy S, SE Xperia X10) vil jeg si at det systemet som virker best uten knot, er minst irriterende og mest til å stole på, er Apple's iOS. Valget burde da falle på en iPhone 3GS eller iPhone 4.

Dette vil helt sikkert føre til en masse diskusjon rundt hva som er best av de tre større plattformene. Selv velger jeg Android fordi jeg er tilhenger av friheten til å gjøre hva man vil med telefonen. Likevel er jeg ikke i tvil om at iOS gir minst utfordringer i daglig bruk.

Lenke til kommentar

Kravene du stiller, kan du vel gå etter: iphone 3gs/4, htc desire, htc desire z eller SE X10i.

Personlig bruker jeg iphone 4. Rask telefon. har 2 exchange mail kontoer og 1 gmail, og skriver da mye mail.

Kjører ofte flere programmer samtidig. Som å surfe, skrive mail og kansje høre på musikk.

Ringe gjør jeg ofte. Har handsfree på bilen, som automatisk kobler seg på. Ikke hatt noe problem med det.

Du har ikke redigerings muligheter på office dokumenter, men du kan lese dem.

Får mye Excel ark på mail. Uten om at det er liten skjerm, har jeg ikke noe problem.

3gs er mye lik 4'en, da de begge kan kjøre ios 4.2.1.

4'en har 40% mer prosessor kraft, dobbelt så mye ram og 4 ganger så bra skjerm.

De andre telefonene kjører android 2.2, utenom z10i'en som har 2.1.

Vanskelig å si noe spesielt om dissen. desire z har qwerty.

EDIT: er mye enig med snubbel. Selv liker jeg å bli nedlåst som Steven mener vi skal være i ios. Den friheten du får med android blir for mye, men det er smak og behag.

Endret av HK416
Lenke til kommentar

Takk for inspill.

Når dere sier det, så liker jeg egentlig ikke noe særlig å bli låst, jeg heller. Men det er bedre å være låst til noe som funker, enn å være fri med noe som ikke gjør det...

Er det noe forskjell på Android baserte telefoner når det gjelder stabilitet og irritasjon? Og hvor ille er de egentlig?

Huff. Trodde det skulle bli lett å velge, bare jeg ga meg selv tid til å sjekke rundt. Men det ble jo bare vanskeligere:)

Lenke til kommentar
Kriteriene mine er som følger:

-Telefonen skal virke!

-Jeg må kunne stole på at telefonen virker!

-Hastighet er viktig

-Jeg må kunne lese/skrive mail enkelt.

-Jeg må kunne lese vedlegg sånn som officefiler og pdf.

-Det må gå ann å ringe med den:)

Både mine HTC Desire og HTC Desire Z virker, og jeg har ikke hatt noe problemer med dem enda.

Men som med all elektronikk, det finnes alltid utgaver som har produksjonsfeil, så 100% sikker kan man aldri være.

Både HTC Desire og HTC Desire Z fungerer superraskt og jeg merker ikke noe lagg av noe slag.

Hovedoppgaven til mine telefoner er epost, og dette fungerer de kjempe bra til. Desire Z kommer med fullt tastatur + muligheten til å få epost fra flere kontoer samlet i en postkasse for lett oversikt.

Desire og Desire Z kommer med QuickOffice og kan lese både Word, Excel, Powerpoint og .PDF filer. Leser alt fra Office 2003 til Office 2010 filer uten problem. For $10 kan du oppgradere QuickOffice til å også kunne opprette alle disse formatene på telefonen din. "Gratis" versjonen lar deg lage Word og Excel dokumenter.

Og både Desire og Desire Z fungerer utmerket som telefon.

GPS er også en annen fordel. På Desire bruker jeg Ndrive med nordisk kart (kjøpt for 80 kroner), mens på Desire Z følger det med gratis navigasjonsprogram med "offline" kart for Norden.

Lenke til kommentar

Det som er negativt med desire z, er at den ikke har vert på markede så lenge. Man vet ikke om den har noen negative sider.

Feks. N8 er jo et marrerit. Mye feil.

Det ble ikke oppdaget før flere uker etter release.

iphone har jeg ikke hatt problemer med. du mister ikke signaler som mangen fryktet.

Ellers Desire ('vanlige'). Minimalt med problemer.

Lenke til kommentar

Desire Z bygger jo på Desire, samme som Desire HD gjør. Så grunnplattformen skal være stabil den. Største forskjellen er jo nyere prosessor og tastatur.

Vanlig Desire blir jo også levert med Android 2.2 nå, jeg fikk i alle fall det på min fra Tele2 for tre uker siden.

Ja og så er det super LCD skjermer på det meste nå da, og ikke Amoled som det er på vanlig Desire.

Lenke til kommentar

Desire Z bygger jo på Desire, samme som Desire HD gjør. Så grunnplattformen skal være stabil den. Største forskjellen er jo nyere prosessor og tastatur.

Vanlig Desire blir jo også levert med Android 2.2 nå, jeg fikk i alle fall det på min fra Tele2 for tre uker siden.

Ja og så er det super LCD skjermer på det meste nå da, og ikke Amoled som det er på vanlig Desire.

Det er jo det jeg mener.

Det er faktisk en 800mhz prosessor i desire z, og ikke 1ghz som desire har.

Det er nyere teknologi, å det kan feile på stabilitet. Mange er skeptiske på måten tastaturet vipper ut ...

Jeg sier ikke det er en dårlig telefon, tvert imot. Det er en drit tøff telefon. Min #1 android valg uten tvil.

MEN som jeg sa, alt nytt må bli gorilla testet av oss brukere.

Nå har vi hatt iphone4 i 4 måner (i norge). Den største svakheten med den er at glasset knuser. Det er da ikke produksjons feil, det er brukerfeil. :)

Lenke til kommentar
Det er faktisk en 800mhz prosessor i desire z, og ikke 1ghz som desire har.

du må ikke tro på testene her i Norge da. 800 Mhz CPUen til Desire Z er en god del raskere enn den gamle 1 Ghz CPUen til Desire.

Men Desire HD har 1 Ghz av den nyeste CPUen, så den er raskere enn Desire Z.

Lenke til kommentar

Nå har vi hatt iphone4 i 4 måner (i norge). Den største svakheten med den er at glasset knuser. Det er da ikke produksjons feil, det er brukerfeil. :)

ÆÆÆ.

Hvor mye skal til for at dette skjer? Ha den i lomma? Ha den liggende i passasjersetet når man bråbremser?

Desire Z ser digg ut. Men jeg har kjøpt for ny telefon tidligere, så er litt skeptisk...

Men det er klart at så vanskelig jeg har for å bestemme meg nå, så har den sikkert blitt testa skikkelig innen jeg er klar:)

X10 blir nevnt som et alternativ lengre opp her. Hvor ustabil er den egentlig?

Lenke til kommentar

Ville sett nøye på Optimus One og HTC Desire. Disse telefonene går som stabile i alle tester rundt omkring og sistnevnte har vært på markedet en god stund uten rapporterte svakheter. Begge disse bør dekke dine behov på en god måte :)

Hvis tastatur er viktig bør du se på Samsung Galaxy 551 og Nokia E7 :)

Lenke til kommentar

Tre av kriteriene:

- tlf skal virke

- tlf skal gå an å ringe med

- skal stole på at den virker

Så er det mange her som trekker frem iphone 4, som sikkert er en veldig bra telefon, men som nettopp mange rapporterer om problemer med nevnte kriterier....

Dette går på death grip problematikken, lyssensor som roter slik at samtaler blir lagt på uten videre...

Nå skal ikke jeg rakke ned på iphone4, men dette er problemer som eksisterer, og som vitterlig ikke samsvarer med kriteriene som ønskes...ergo bør man strengt tatt se etter noe annet. Skal ikke si så mye om hva som bør velges dog...host DHD host... :whistle:

Lenke til kommentar

Så det kan altså summeres opp slik:

HTC Desire: Grom. Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt?

HTC Desire Z: Mest sansynlig grom, men litt for ny til å vite noe.Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt?

SE X10: Grom. Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt? (kommer den med Android 2.1 hvis man kjøper den nå?)

Iphone4: Grom. Men lagd av glass, og er ikke så brukervenlig under samtale.

(Opdaget plutselig at denne tråden skulle ligget ett annet sted. Sorry)

Endret av lmlindbo
Lenke til kommentar

Så det kan altså summeres opp slik:

HTC Desire: Grom. Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt?

HTC Desire Z: Mest sansynlig grom, men litt for ny til å vite noe.Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt?

SE X10: Grom. Og det trøbbelet folk evt har er brukerskapt? (kommer den med Android 2.1 hvis man kjøper den nå?)

Iphone4: Grom. Men lagd av glass, og er ikke så brukervenlig under samtale.

(Opdaget plutselig at denne tråden skulle ligget ett annet sted. Sorry)

SE X10 ville jeg bare sluttet å vurdere med en gang. Utdatert telefon. iPhone 4 også grunnet ringeproblemer. Står da igjen med Desire som jeg tror er det beste valget for deg. Ville også vurdert Nexus S og evt Desire HD (selv om jeg tror vanilla-Desire er bedre for deg på alle mulige måter)

Lenke til kommentar

Jeg har begge telefonene her hjemme, begge er helt nye, under tre uker.

Her er en liten test av dem begge:

http://samfunn.myhken.com/

Og her er f.eks noen bilder tatt med Desire Z telefonen i dag:

http://blog.myhken.com/?p=6586

Tror du blir fornøyd uansett hvilken du velger. Jeg ble kjempe fornøyd med Desire telefonen min, noe som gjorde slik at jeg droppet å vente på Samsung Galaxy 551, og heller kjøpte Desire Z med fulltastatur. Hengslene de snakker om er ikke så "pinglete" som de skal ha det til.

Den gir ikke etter når jeg trykker på de øverste tastene. Den åpner seg ikke i lommen (det er fysisk umulig, om du ikke har "sagge bukser" med sinnsyke store lommer..)

Er du vant med Tuch tastatur på skjerm, er tastaturet på Desire helt ok, i alle fall på langs. Men på høykant sliter jeg med å skrive, kommer alltid bort i knapper jeg ikke skal. Derfor fordel med tastatur.

E-post funksjonene er så og si like, eneste fordel på Desire Z er den "samle kontoen" som legger alle epost fra alle epost kontoene dine i en boks. Du svarer selvsagt fra riktig adresse.

desirez_tastatur1.jpg

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg rakke ned på iphone4, men dette er problemer som eksisterer, og som vitterlig ikke samsvarer med kriteriene som ønskes.

Du aner ikke hva du snakker om og avataren vitner om fanboytendensene dine. Slutt å skrive flere "innlegg".

Samtidig fortsetter jeg oppfordringen til at moderatorene banner alle med produktlogo som avatar, slik at man kan øke sakligheten og skru litt ned på all sutringen fra androidklanen.

Btw, Desire Z har vel ikke exchangestøtte enda?

Batteriet har for tiden begynt å lade ut temmelig kjapt. Holder plutselig kanskje bare halvt døgn, med ganske liten bruk. Jeg er klar over /init buggen, og har slått på usb debug, så det er ikke der problemet ligger.

Men, en ting som bruker masse batteri, er kalenderen. Hvorfor i hule skal den i det hele tatt bruke noe som helst? Jeg har ikke behov for å synke kalender eller noe, men kun bruke den som huskelapp! Er det fordi at jeg bruker en kalender widget som gjør dette? Er det noe synking el jeg kan slå av som vil hjelpe?

Desire HD altså, gjennomtenkte saker. Men slikt må det jo gå når man setter et mindre batteri i en telefon som bruker mer strøm.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...