Davidg Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Igår tidlig omorgenen når jeg skulle våkne hadde jeg en skummel opplevelse, jeg prøvde å våkne en gang, greide det ikke, husker jeg "tenkte" i søvne(prøver igjen etterpå) da greide jeg det, men måtte mye energi til. Nå er jeg redd for å legge meg, for jeg lurer på hele tiden hva som ville skjedd om jeg ikke greide det andre gangen å, kunne det gått skikkelig gale? er det slik noen dør? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Bevisst drømming. Lucid dream på engelsk. Du er bevisst med i drømmen din, dette er noe man kan trene seg opp til. Er vel ingen fare, men noen kan slite litt psykisk etterhvert, og slite med å komme seg ut av det. Bare underbevisstheten din som leker litt med deg, den er helt uforutsigbar. Ikke bekymre deg, heller prøv å videreutvikle det om du finner det spennende eller interessant. Lenke til kommentar
Davidg Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Bevisst drømming. Lucid dream på engelsk. Du er bevisst med i drømmen din, dette er noe man kan trene seg opp til. Er vel ingen fare, men noen kan slite litt psykisk etterhvert, og slite med å komme seg ut av det. Bare underbevisstheten din som leker litt med deg, den er helt uforutsigbar. Ikke bekymre deg, heller prøv å videreutvikle det om du finner det spennende eller interessant. Men husker jeg kjente at øynene ikke ville åpne seg, kan forøvrig legges til at det føles om at øynene presses uvanlig mye mot hverandre når jeg har skulle sovet for tiden, er ganske bekymret, litt utrolig for å legge meg. Jeg googlet "sovne inn", men fikk ikke noen resultater bra info rundt dette, hvorfor det? vet man så lite om døden? Endret 7. desember 2010 av Davidg Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Man vet mye om døden. Men intet om hva som skjer deretter. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg hadde en drøm engang. Var på klassetur på et fjell, så kom det soldater og skøyt etter oss. Så klatra jeg oppover mens jeg tenkte "det er bare en drøm". Så slapp jeg taket og styrta mot bakken. Våknet før jeg traff bakken Pleier altid å funke det. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg hadde en drøm engang. Var på klassetur på et fjell, så kom det soldater og skøyt etter oss. Så klatra jeg oppover mens jeg tenkte "det er bare en drøm". Så slapp jeg taket og styrta mot bakken. Våknet før jeg traff bakken Pleier altid å funke det. feigt, stay and fight Lenke til kommentar
Zeriz Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg hadde en drøm engang. Var på klassetur på et fjell, så kom det soldater og skøyt etter oss. Så klatra jeg oppover mens jeg tenkte "det er bare en drøm". Så slapp jeg taket og styrta mot bakken. Våknet før jeg traff bakken Pleier altid å funke det. feigt, stay and fight Haha, tro om han var en søvngjenger da. Springe opp på fjellet i søvne, for å så hoppe utfor. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Et triks jeg har funnet for å våkne fra en drøm, er å legge seg til å sove i drømmen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg googlet "sovne inn", men fikk ikke noen resultater bra info rundt dette, hvorfor det? vet man så lite om døden?Google "søvnparalyse" isteden. Lenke til kommentar
Juls Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Igår tidlig omorgenen når jeg skulle våkne hadde jeg en skummel opplevelse, jeg prøvde å våkne en gang, greide det ikke, husker jeg "tenkte" i søvne(prøver igjen etterpå) da greide jeg det, men måtte mye energi til. Nå er jeg redd for å legge meg, for jeg lurer på hele tiden hva som ville skjedd om jeg ikke greide det andre gangen å, kunne det gått skikkelig gale? er det slik noen dør? Det høres ut som søvnparalyse og er helt ufarlig. Når du sover blir kroppen "paralysert" for å hindre deg i å bevege deg så mye når du sover, er ganske enkelt bare for å beskytte deg i å skade deg når du sover. Jeg har dette veldig ofte, plaget meg så mye at jeg gikk til legen. Måtte til 2 forsjellige leger og en søvnekspert før de klarte å kartlegge det. Har gitt jeg litt med årene. Men de fleste mennesker opplever dette bare 1- 5 ganger i løpet av livet. Tips som jeg har lært meg: Når du havner i denne "fasen" Slapp av, pust rolig og åpne øynene. prøv å bevege litt på fingrene og tærne, når du føler at du har tilstrekkelig med energi så spenner du alle musklene samtidig som du prøver å rope. Som sakt, dette er helt ufarlig. Er bare kropper som bommer på timinga i Våkne/søvn fasen om jeg kan si det sånn. Endret 8. desember 2010 av Juls Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Som sagt, det du opplevde var en søvnparalyse. Dette er noe som skjer med alle mennesker hver eneste natt, bare at man som oftest ikke er bevisst når det skjer, noe du var i dette tilfellet. Søvnparalysen lammer kroppen slik at man ikke lever ut drømmene sine i virkeligheten, og dette gjør at du ved en bevisst søvnparalyse vil ha problemer med å bevege deg. Du vil prøve å reise deg opp i sengen, men du vil ikke greie det, du vil prøve å skrike, men det kommer ikke en lyd. I tillegg oppleves det veldig ofte forskjellige former for hallusinasjoner under en bevisst søvnparalyse, noe som fører til at dette kan være en skremmende opplevelse. Men som sagt, det er ingenting å være redd for. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Prøv å gjør det om til en positiv opplevelse. Tenk positive tanker og ikke stress med å stå opp. Hvis du har en alarm som piper om morgningen så burde det være nok for å kunne roe deg ned, og vite at det ikke er tid til å våkne enda. Å være bevist i en drøm (lucid dreaming) kan være en veldig fin opplevelse. Du kan prøve mye forskjellig som du ikke kan oppleve i virkeligheten eller ikke har opplevd enda. Les litt om emnet og prøv å lage en liste over ting du har lyst til å gjøre når du "våkener opp" i en drøm. Å vite hva du vil gjøre på forhånd kan gjøre det til en veldig fin opplevelse. Så hva har du lyst til å prøve ut? Kanskje fly til månen og lage deg en omelett av osten der oppe, eller kanskje dykke i verdens dypeste hav, kanskje du bare vil gjøre noe simpelt som en date med en pen jente? Mulighetene er endeløse. Det faktum at du ikke våkner opp lett burde være veldig positivt. Det folk flest har problemer med er å kunne bli drømmen når de bli bevisste. De fleste blir så bevisste at de våkner opp lett. Men husker jeg kjente at øynene ikke ville åpne seg, kan forøvrig legges til at det føles om at øynene presses uvanlig mye mot hverandre når jeg har skulle sovet for tiden, er ganske bekymret, litt utrolig for å legge meg. Jeg googlet "sovne inn", men fikk ikke noen resultater bra info rundt dette, hvorfor det? vet man så lite om døden? Leste ikke helt ditt andre innlegg. Hvis du ikke drømmer og ikke klarer å få øynene opp så kan det være litt rart ja. Selv i en søvn paralyse pleier de fleste å klare å åpne øynene og se rundt, men ikke noe annet. Mitt tips er å ikke stresse med å få øynene opp og prøve å sove igjen. Det kan høres litt vanskelig og skummelt ut, men i den tilstanden du er i skal det ikke være noe problem å komme tilbake i drømmen du var i eller en ny. Endret 14. desember 2010 av DNA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå