Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Liten OC på CPU. Skulle tro jeg skulle fått litt mer enn dette. OC med AI Suite II

P5394 3DMarks

http://3dmark.com/3dm11/1013675

Skulle gjerne hatt litt hjelp til å manuelt OC cpuen i biosen.

Sånn at jeg fikk den opp til 4Ghz og kjøre den på det å se hvordan det gikk.

Synes biosen her var litt forvirrende men veldig fint utseende må jeg si.

Endret av Cruentus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min score med 5.2 Ghz og HD5870 CrossFire og tesselation PÅ..Synes det er litt sneaky og rote med defalt setup på disse 3DMarka' eg da men

Gpu-ene på 900/1300Mhz

874351.jpeg

Her ser man godt hvor mye Intel faktisk er foran AMD =/

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en ny runde av 3DMark 11 før jeg sent tilbake hovedkortet mitt. Med en single 580 fikk jeg 7435.

3dmark11.jpg

Helt greit, men ingenting i forhold til deres SLI/Xfire konfigurasjoner. 580-en er litt svak i forhold til overklokking av minnebrikkene på kortet (fikk kun 1150*2), men jeg synes 985 på kjernen er mer en bra nok under vann uten at jeg måtte øker spenningen alt for mye.

Lenke til kommentar

SLI og CF er helt klart en kjempefordel. Eg økte fra ca 4800 til 9080 med ett ekstra kort og bra klokk på de....Det skal nevnes at eg med samme instillinger økte med hele 24 poeng fra 4.7Ghz til 5.2Ghz :p så 3DMark11 går mye på GPU i forhold til CPU

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

SLI og CF er helt klart en kjempefordel. Eg økte fra ca 4800 til 9080 med ett ekstra kort og bra klokk på de....Det skal nevnes at eg med samme instillinger økte med hele 24 poeng fra 4.7Ghz til 5.2Ghz :p så 3DMark11 går mye på GPU i forhold til CPU

Det la jeg merke til når jeg kjørte en konkurranse mot noen på Overclockersclub.com - han slå meg med et poeng hehe. Han hadde en 580 som var litt høyere klokka en min og en i7-950 på 4.7Ghz. Endelig har vi en 3DMark som legger mye mer vekt på GPU ytelsen enn CPU ytelsen :).

Har du en HWbot konto? Du har en del bra scores some du kunne ha lastet opp der. Det er litt morro også!

Lenke til kommentar

Synes det blir straks litt mer interessant når det kommer an på GPU istedet for CPU :thumbup:

Har ikke HWbot konto nei, men skal kikke på det. Takk for tipset

Alltid artig å poste score's som er litt høyere enn midt blant "alle andre" hehe

Endret av gjeewaytee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...