MiSP Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) It's a jungle out there! Det må være lov å si, dere! Da er det godt at det finnes slike gode ressurser som dette forumet, med folk som har peiling. Intro: Meg og kjæresten skal flytte sammen i februar, og vil gjerne spandere på oss en "relativt god" AV-løsning, til første gangs flytting og studenter å være (ca. 10k på lyd og 10k på TV er tanken). Lyd (høyttalere, receiver, blu-ray-spiller) tar jeg i en annen tråd når jeg har fått lest litt mer om dette. TV-en skal i utgangspunktet vare i 3-4 år, til jeg blir ferdig med studiene og vi flytter til et større bo. Stuen er ikke så stor, se bilde. Jeg tenker derfor at rundt 40" er tingen, innspill på dette mottas med takk! TV-en skal brukes hovedsakelig til film (både HD og ikke-HD), og også spillkonsoller (kun Wii, i alle fall i første omgang) og vanlige TV-sendinger. Kravene: God innsynsvinkel - må passe til filmkvelder med venner. Ingen klare irritasjonsmomenter (f.eks. baklys/clouding, sortnivå, etc.) Ikke mye lag, skal som nevnt brukes til spilling Ikke ha kjempeproblem med refleksjoner, den vil som det fremgår av bildet stå ved vinduet (direkte sol er imidlertid ikke et stort problem) Dette er uvesentlig: 3D - dette kommer vi uansett ikke til å benytte oss av, og er bortkastede penger Lyd - kommer som nevnt til å kjøpe eget lydanlegg Design (innenfor rimelighetens grenser, regner med "ingen" TV-er på markedet har dette som et stort problem) Har undersøkt litt, og det virker som om Panasonic G20 er et godt valg, evt. Sharp LE705 på LCD-fronten. Alle tips og erfaringer mottas med stor takk! Endret 6. desember 2010 av MiSP Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Huff, å bruke 10.000 på en TV i seg selv syntes jeg er bortkastet Du får en 40 tommer på Europris for 2999,- tviler på du får så mye igjen for de 7001 andre kronene ^^ Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Det gjør ikke jeg. (En del av dem i alle fall!) Endret 7. desember 2010 av MiSP Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 http://avforum.no/forum/tv-apparater/108552-guide-tv-kjop-2010-a.html Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Takk! Den oppdaget jeg ikke tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå