Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du snakket med legen/psykologen din, evnt en sosionom ved ditt NAV kontor som kan veilede deg? Antar jo at du har et legitimt krav på støtte, og da vil overnevnte kunne være til god hjelp! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Nei har ikke det. Har verken lege eller psykolog. Er legen første steg på veien, og må det være en fastlege? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg antar jo at det feiler deg noe, og det trenger du jo selvsagt en bekreftelse på for å kunne ha et legitimt krav på støtte. Du vil nok bli henvist til din fastlege om du oppsøker andre leger ja. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Men jeg bor 40 mil unna han/henne. Får melde til folkeregisteret da, hvis jeg får til. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det kan nok være en god ide, da du nok må flere turer innom legen din. Det er jo ikke slik at du kan tusle bort, snakke i 15 min for så bli trygdet el.tilsvarende. Uansett, inn i et eller annet behandlingsopplegg må du nok, og først når det fremkommer at du er uhelbredelig vil staten overta forpliktelsen for deg i steden for at du har den selv. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Takk for hjelpen og (nesten) alle svar Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Så søte dere er. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 For mange er det å skaffe seg en utdannelse urealistisk, og den store forbrytelsen er heller at staten innfører krav til diplom-kompetanse i stadig flere yrker. Jeg er helt sikker på at mye av dagens trygdeproblematikk har oppstått fordi vi har knotet oss bort ifra mange av de gamle "sikkerhetsventilene" i arbeidsmarkedet, for eksempel muligheten til å dra til sjøs i ung alder. Ja, man er sykelig opptatt av boklig lærdom, all kunnskap som ikke er testet, dokumentert og kvalitetssikret eksisterer ikke. Nå og da får jeg en ekkel følelse av at staten og div kurs og sertifiseringsorganer har sammenfallende interesse. Husker jeg spurte en som jobbet med sertifiseringer og kurs om ikke mye av dette de lærte bort var sunt folkevett, jeg fikk svar i og med han ba meg vise frem kompetansebeviset mitt på at jeg hadde sunt folkevett... Og hadde man ikke det så hadde man selvsagt ingen kompetanse.... Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Jeg tror det er riktig som Isbilen sier at en trygdetilværelse på ingen måte er noe å trakte etter, som det virker som om en del tror. Gjennom utdanning og jobb møter du mennesker som kan blir venner og bekjente, du får følelsen av at du faktisk bidrar, mening med tilværelsen, utviklet deg selv og du får nye impulser. Blir du fratatt dette blir livet med en gang mer hult, innholdsløst og kjedelig. Å tro at det gode liv er et liv uten utfordringer eller noe som helst strev hvor du får ting på et fat er naivt. Jeg tror mye heller at det gode liv er å jobbe med det du liker, omgitt av mennesker du liker, med en grei økonomi og nok fritid til at man får variasjon fra jobben og ikke sliter seg ut. Skal man på død og liv misunne andre mennesker hadde jeg heller valgt å misunne de som har dette enn stakkarer som sitter hjemme på trygd uten noe liv, men å misunne folk er å kaste bort tid og energi. Bruk heller energi på å bedre din egen posisjon enn å klage over andres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå