Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva er det med alle landets enkle fjols som tror penger, fritid og nytelse er målet og meningen med tilværelsen og at de trygdede har det "bedre" enn dem på deres bekostning? 2 Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Haha, de har ikke noe håp om framtiden! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva er det med alle landets enkle fjols som tror penger, fritid og nytelse er målet og meningen med tilværelsen og at de trygdede har det "bedre" enn dem på deres bekostning? folk som faktisk er syke, skal få trygd, slik at de også kan få et verdig liv! men det må være ett fantastisk liv og ikke jobbe, bare motta penger! alt av tid til hobbyer og slikt, er ikke det er godt liv på andres bekostninger så vet ikke jeg! oljefondet er for fremtidig bruk, ikke for at vi skal sløse alt på late mennesker nå! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Det er ikke fantastisk å ikke jobbe, og det er idioter som tror det som er problemet. Hvis man er ufør må man på grunn av dem finne seg i å bli avspist med småpenger, ikke fordi staten ikke har råd til ordentlig stønad men fordi de må foreta en avveining slik at "folk" skal føle at det "lønner seg å jobbe". Endret 8. desember 2010 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Det er ikke fantastisk å ikke jobbe, og det er idioter som tror det som er problemet. Hvis man er ufør må man på grunn av dem finne seg i å bli avspist med småpenger, ikke fordi staten ikke har råd til ordentlig stønad men fordi de må foreta en avveining slik at "folk" skal føle at det "lønner seg å jobbe". Høyre har foreslått og senke skattene for de som tjener under 280 000, noe som premierer de som jobber samtidig som de som er ufør får et verdig liv! da hadde også folk fått større respekt for dem som faktisk er trygdet slik at de hadde fått et respektabelt tilbud! du er bare for ideologisk bunnet slik at du ikke kan se det! det skal lønne seg å jobbe! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva er det jeg ikke ser? Poenget mitt er at det lønner seg å jobbe lenge før man tenker på penger. 1 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Er du helt fjern? Pass på så du ikke søler sikkel på skjorta di. Blir ikke en "wrong" når de har råd til det. Bistandspolitikk er en ting, trygd er noe annet. Å rettferdiggjør misbruk av statsstøtte ved at man er uenig med bistandspolitikken er en logisk brist. Har jeg misforstått deg eller TS ber jeg om unnskylding! Endret 8. desember 2010 av Fin Skjorte Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva er det jeg ikke ser? Poenget mitt er at det lønner seg å jobbe lenge før man tenker på penger. hva er det som er galt med og kunne dra på cafe og treffe venner, bruke flere timer på hobbyen sin! bare fordi man er for lat til og jobbe! mitt problem er ikke dem som faktisk er syke, mitt problem er dem som ikke vil! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 At Diskusjon.no tillater slike tråder er merkelig. Her lever vi i et land med muligheter og goder som innbyggere i de fleste andre land i verden ville misunnet oss og så prøver noen utskudd å snylte seg til penger de overhodet hverken har rett på eller fortjent. Det mangler noe i oppdragelsen. Nå avslutter jeg innlegget mitt her før jeg skriver noe jeg angrer på, men håper virkelig at denne og lignende tråder blir stengt. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Hva er det jeg ikke ser? Poenget mitt er at det lønner seg å jobbe lenge før man tenker på penger. hva er det som er galt med og kunne dra på cafe og treffe venner, bruke flere timer på hobbyen sin! bare fordi man er for lat til og jobbe! mitt problem er ikke dem som faktisk er syke, mitt problem er dem som ikke vil! Ja, mitt også. Problemet er at det ikke er gøy å ikke jobbe. Det er kanskje lett å tro at om man bare kunne sitte i sofaen og se på gullrekka og spise Grandiosa hele tiden, ville livet vært en dans på roser. Men det er ikke fritid uten at man har fri fra noe. Det enkle og smålige synet på arbeid ødelegger for de trygdede som tvinges inn i en økonomisk pariatilværelse rett og slett fordi man må tilfredsstille kjipinger som tror de bare jobber for penger. Endret 8. desember 2010 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
SAved Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hmm, må være utrolig lett og trolle med saker som denne. Alle er jo så sykt opprørt over at han er et fjols. Det er jo HELT klart at det finnes MANGE fler en TS som lever godt på skattepengene uten en annen grunn en at fordi de vil ha mest mulig profit for minst mulig svette. I slike saker som denne sier jeg bare. La skatte myndighetene ta seg av dem, noen blir tatt noen blir ikke tatt, men for f*c*s sake deal with it. Ingen ting man kan gjøre det har altid vært sånn kommer altid til og være sånn. Blir vel egenltig mer sint på de som formidler informasjon om hvordan man skal gjøre det. Da skaper man en helt annen kultur... Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hva er det jeg ikke ser? Poenget mitt er at det lønner seg å jobbe lenge før man tenker på penger. I utgangspunktet jobber folk for å finansiere fritiden sin. Absolutt et utsagn som nok passer best i en stilistisk modell, likefullt finner vi observasjoner som ligger lengst vekk fra medianen. Har man samtidig en ektefelle som tjener bra så er den marginale nytten av lønnsinntekt vs trygd enda mindre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Tviler på at det virkelig er så mange snyltere som i ond tro utnytter systemet. Mange kunne nok virkelig jobbet (mer), men det er ikke det samme som at de svindler - det mentale er svært avgjørende, og det er jo heller ikke alltid passende jobber tilgjengelig. Uansett er en og annen snylter et nødvendig onde for at systemet ikke skal bli for snevert. Det er ikke mulig å få dette helt perfekt - man vil enten ha for mange uføre eller for få. Da bør vi ta oss råd til å ha litt for mange. I utgangspunktet jobber folk for å finansiere fritiden sin. Det er kanskje den vanligste forklaringen, men trivselen forbundet med å jobbe er minst like viktig og en lønn i seg selv. Og man har ikke fritid hvis man ikke jobber - arbeidet er avgjørende også her. Fritidsaktiviteter gir mest mening satt opp mot en arbeidstilværelse, men hvis de er alt man driver med mister de mye av glansen. Endret 8. desember 2010 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Håper uansett at trådstarter og eventuelle andre snyltere sover dårlig om natta. Ikke at jeg tror det kommer til å skje, men for en latterlig idiotisk holdning. Selv er jeg kun 16, så det er kanskje lett for meg å si, men jeg jobber likevel alt jeg kan på skole så jeg kan få en god jobb senere, og på den måten bidra til samfunnet og ha et godt liv. Hvis du snylter på trygden har du virkelig sunket lavt. Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg vet om et par stykker som regelrett snylter på trygden uten at det feiler dem noe annet enn latskap. Det gjør meg helt klart en smule sint hver gang jeg ser skattetrekket på lønnsslippen, men så tar jeg en litt grundigere titt på livene til disse folkene og da ender jeg opp med å synes synd på dem istedet. Stusselige, missunnelige og late mennesker(alle som snylter på trygda passer denne beskrivelsen) har ikke noe godt liv uansett. :-) Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trådstarters idiotiske spm gidder jeg ikke engang kommentere, men holdt på å le meg ihjel av WarpX her. "Er du helt fjern? Pass på så du ikke søler sikkel på skjorta di. Blir ikke en "wrong" når de har råd til det. " Hvis ikke du selv klarer å se hva som er feil med det du sier der, så fortjener du å gå på trygd for ren og skjer dumhet stakar. DE = Fellesskapet = alle som jobber og betaler skatt. Jo fler som snylter på trygda jo mer må alle ærlige mennesker skatte. Det aller værste er at all snyltingen gjør det vanskeligere for folk som faktisk har problemer å få den hjelpen de fortjener. Edit: Leif... Herregud, flisespikkeri. Tror du ikke jeg vet at skatten utgjør en del av BNP? Men regjeringen, som forvalter pengene i form av et statsbudsjett, ser at de kan ta seg "råd" til trygdeordningene. Du prøvde hardt, men det gikk ikke. Beklager. 1 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Tviler på at det virkelig er så mange snyltere som i ond tro utnytter systemet Et bredt tilbud har for all del vært endel av virkemidlene mot arbeidsledighet. Det er kanskje den vanligste forklaringen, men trivselen forbundet med å jobbe er minst like viktig og en lønn i seg selv. Og man har ikke fritid hvis man ikke jobber. Helt på linje med den, men det er heller ikke dem som etterspør slike preferanser som blir snyltere heller. Likefullt, desto bedre støtteordninger, desto mindre betyr slike preferanser. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg vet om et par stykker som regelrett snylter på trygden uten at det feiler dem noe annet enn latskap. Det gjør meg helt klart en smule sint hver gang jeg ser skattetrekket på lønnsslippen, men så tar jeg en litt grundigere titt på livene til disse folkene og da ender jeg opp med å synes synd på dem istedet. Stusselige, missunnelige og late mennesker(alle som snylter på trygda passer denne beskrivelsen) har ikke noe godt liv uansett. :-) Husk at du sannsynligvis ikke vet alt om grunnen til at de er trygdet. Det er meget mulig at de selv oppgir latskap som årsak, fordi det å ha valgt tilværelsen selv oppleves som mindre skamfylt enn den egentlige årsaken. Endret 8. desember 2010 av Isbilen 2 Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) WarpX: Jeg visste på forhånd at selv om man slår sånne som deg i hodet med en slegge laget av bevis for at det du sier/tror er feil så ville det ikke hjelpe. :-) Edit: Isbilen: Jeg har 6-7stk som går på trygd som er inn og ut av min omgangskrets. Et par av dem med åpenbare problemer, et par tvilstilfeller og 2 helt soleklare tilfeller av trygdesvindel. Det er disse 2 jeg snakker om her, og jeg vet veldig godt grunnen til at disse er på trygd. Jeg kan ofte føle at folk overdriver psykologiske problemer for å få trygd, men jeg er ingen psykiater så de tilfellene uttaler jeg meg ikke om. Endret 8. desember 2010 av GA Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 så vi skal syns synd på folk som snylter på samfunnet fordi de slipper og stå opp tidlig vær dag? fordi de har tid til hobbyen sine? fordi de kan gjøre akkurat det de har lyst til når de har lyst til det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå