Gå til innhold

Hvordan bli forsørget av staten?

Gjest medlem-1432

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Ødelegg foten din, da får du uføretrygd.

Men har du gitt opp på livet Gypsy? :ph34r:

Å ødelegge foten er ikke aktuelt. Skal ikke være på permament basis, 1 år eller 2 kansje.. Hjelp da, ingen som kjenner systemet?

Lenke til kommentar

Ødelegg foten din, da får du uføretrygd.

Men har du gitt opp på livet Gypsy? :ph34r:

Å ødelegge foten er ikke aktuelt. Skal ikke være på permament basis, 1 år eller 2 kansje.. Hjelp da, ingen som kjenner systemet?

Hmm.. klag på dårlig psykisk helse og kom deg over på medisinsk attføring, eneste ulempen er at d kan gi mindre penger om du i utgangspunktet har tjent dårlig..

Medisinsk attføring(rehabilitering) er ikke permanent, og du må gå sykemeldt i 52uker først

Etterpå kan du dra på NAV og hente deg sånn "honnør"kort som gir deg halv pris på offentlig transport :) Og hos ligningsmyndighetene kan du søke om ytterligere skattelette basert på din lave inntekt og ende opp som nullskatteyter :w00t:

Uansett.. når du først er inne i ordningen kan du ta svartarbeid de gangene du trenger litt extra cash :)

PS! det er ingenting å skjemmes over eller å føle deg kriminell over, og du jukser ikke mer enn mange andre. Halve Norge går vel uansett snart på diverse trygdeordninger, masse latsabber og white trash der ute som lønnes av NAV så jeg ser ikke noen god grunn til at ikke du også skal få en bit av kaka :yes:

Selv føler jeg meg nesten som en idiot som gidder å jobbe, greit nok at man har en halv mill i året, men ikke mye igjen etter skatt og dritt :no: Kanskje jeg også skulle gi opp?

Endret av ArcticOC
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå hiver staten milliarder ut av landet i bistand og annet drit, så har de råd trygdeordningene. Null dårlig samvittighet der.

Selv føler jeg meg nesten som en idiot som gidder å jobbe, greit nok at man har en halv mill i året, men ikke mye igjen etter skatt og dritt :no: Kanskje jeg også skulle gi opp?

Ikke mye igjen?? Mer enn de som går på trygd ihvertfall. Du får slutte i jobben og se hvor jævla "bra" livet ditt blir etterhvert.

Lenke til kommentar

må si jeg er i mot dette med vært fiber i min kropp! trygdeordningene er ikke tilstede for at noen skal få penger fordi de ikke gidder og jobbe! de er der for folk som faktisk trenger det! det er UTROLIG provoserende og jobbe, når man ser folk som utnytter systemet på denne måten. i tillegg så skal jeg fortelle deg det, at fra et personlig erfaring, de som faktisk er syke og som trenger denne hjelpen. får en vanskligere prosesss pga folk som deg! du gjør at andre mennesker som faktisk har krav på dette, lider mer! har selv en søster som er psykisk utviklingshemmet, og den kampen mine foreldre har måtte gå igjennom for at hun skal få det hun har krav på, er enorm! og dette på grunn av late drittsekker som er så egoistiske at de ikke skjønner det selv!

som skattebetaler så kjenner jeg en enorm lyst til og jobbe svart!

dette er holdninger som kommer til og ruinerer NORGE

Endret av yavel
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå hiver staten milliarder ut av landet i bistand og annet drit, så har de råd trygdeordningene. Null dårlig samvittighet der.

Ikke mye igjen?? Mer enn de som går på trygd ihvertfall. Du får slutte i jobben og se hvor jævla "bra" livet ditt blir etterhvert.

Jeg har faktisk regnet på saken og fant ut at jeg kun hadde gått ned 3-4000kr.pr.mnd etter skatt om jeg slutta å jobbe og det ville nesten ikke vært merkbart økonomisk i mitt tilfelle.

Det betyr at jeg egentlig sliter ræva av meg på jobb for kun 3-4000kr.extra.pr.mnd, ikke rare timesbetalinga det :!:

Hadde DU jobba for 18kr.timen?

JA TIL FERIE HELE ÅRET!! :w00t::w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har du da tatt hensyn til pensjon? Feriepenger? Halv skatt i desember? Rentefradrag på huslån/billån du mest sannsynlig ikke får?

Eg vil påstå at kr 4000,- absolutt er merkbart for de fleste. Enorm forskjell er det ikke, men vi snakker fort om en måneds matbudsjett for en person. Eller mer.

Lenke til kommentar

Bortsett fra varig ufør er det ikke noen andre trygdeordninger/rettigheter som varer til man blir pensjonist, etter det jeg vet. Så til slutt havner man på sosialen, blir det veldig gøy? Dermed blir "slutte å jobbe" ikke så veldig realistisk lengre.

Lenke til kommentar

Trådstarters idiotiske spm gidder jeg ikke engang kommentere, men holdt på å le meg ihjel av WarpX her.

"Er du helt fjern? Pass på så du ikke søler sikkel på skjorta di.

Blir ikke en "wrong" når de har råd til det. "

Hvis ikke du selv klarer å se hva som er feil med det du sier der, så fortjener du å gå på trygd for ren og skjer dumhet stakar.

DE = Fellesskapet = alle som jobber og betaler skatt.

Jo fler som snylter på trygda jo mer må alle ærlige mennesker skatte. Det aller værste er at all snyltingen gjør det vanskeligere for folk som faktisk har problemer å få den hjelpen de fortjener.

Edit: Leif...

Endret av GA
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Har du da tatt hensyn til pensjon? Feriepenger? Halv skatt i desember? Rentefradrag på huslån/billån du mest sannsynlig ikke får?

Eg vil påstå at kr 4000,- absolutt er merkbart for de fleste. Enorm forskjell er det ikke, men vi snakker fort om en måneds matbudsjett for en person. Eller mer.

Jeg tok med det meste i regnestykket ja :) Regnet også skattemessig med fradrag for kapitalutgifter m.m. Tok også med redusert bidragsevne (barn) og økt bostøtte (husbanklånet).

3-4000kr. mindre pr.mnd hadde ikke vært noe problem, lever romslig nok som det er nå :)

Skulle isåfall brukt tiden min på ting som reise, hobbyer, festing, bodd deler av året permanent på hytta ++ :love::love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...