Gjest medlem-1432 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 På enklest mulig måte, andre rettigheter enn sosialhjelp.(Mer penger?) Noen som kjenner noen smutthull? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ødelegg foten din, da får du uføretrygd. Men har du gitt opp på livet Gypsy? Lenke til kommentar
Populært innlegg Mysterious Skrevet 6. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2010 Du er jaggu et ugress i samfunnet. 33 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ødelegg foten din, da får du uføretrygd. Men har du gitt opp på livet Gypsy? Å ødelegge foten er ikke aktuelt. Skal ikke være på permament basis, 1 år eller 2 kansje.. Hjelp da, ingen som kjenner systemet? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er du ugress eller har du faktisk en legitim grunn? 7 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ta opp studielån uten å studere? Om du ikke har studert før så kan du vel "studere" i to år på denne måten. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Ødelegg foten din, da får du uføretrygd. Men har du gitt opp på livet Gypsy? Å ødelegge foten er ikke aktuelt. Skal ikke være på permament basis, 1 år eller 2 kansje.. Hjelp da, ingen som kjenner systemet? Hmm.. klag på dårlig psykisk helse og kom deg over på medisinsk attføring, eneste ulempen er at d kan gi mindre penger om du i utgangspunktet har tjent dårlig.. Medisinsk attføring(rehabilitering) er ikke permanent, og du må gå sykemeldt i 52uker først Etterpå kan du dra på NAV og hente deg sånn "honnør"kort som gir deg halv pris på offentlig transport Og hos ligningsmyndighetene kan du søke om ytterligere skattelette basert på din lave inntekt og ende opp som nullskatteyter Uansett.. når du først er inne i ordningen kan du ta svartarbeid de gangene du trenger litt extra cash PS! det er ingenting å skjemmes over eller å føle deg kriminell over, og du jukser ikke mer enn mange andre. Halve Norge går vel uansett snart på diverse trygdeordninger, masse latsabber og white trash der ute som lønnes av NAV så jeg ser ikke noen god grunn til at ikke du også skal få en bit av kaka Selv føler jeg meg nesten som en idiot som gidder å jobbe, greit nok at man har en halv mill i året, men ikke mye igjen etter skatt og dritt Kanskje jeg også skulle gi opp? Endret 8. desember 2010 av ArcticOC 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ungdommen nå til dags..... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Fy faen.. Nå føles det enda bedre å betale skatt 6 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Nå hiver staten milliarder ut av landet i bistand og annet drit, så har de råd trygdeordningene. Null dårlig samvittighet der. Selv føler jeg meg nesten som en idiot som gidder å jobbe, greit nok at man har en halv mill i året, men ikke mye igjen etter skatt og dritt Kanskje jeg også skulle gi opp? Ikke mye igjen?? Mer enn de som går på trygd ihvertfall. Du får slutte i jobben og se hvor jævla "bra" livet ditt blir etterhvert. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Klag på psykisk helse eller ta et enkelt studie, litteraturhistorie eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Nå hiver staten milliarder ut av landet i bistand og annet drit, så har de råd trygdeordningene. Null dårlig samvittighet der. Two wrongs don't make a right 5 Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Er du helt fjern? Pass på så du ikke søler sikkel på skjorta di. Blir ikke en "wrong" når de har råd til det. Endret 8. desember 2010 av WarpX Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) må si jeg er i mot dette med vært fiber i min kropp! trygdeordningene er ikke tilstede for at noen skal få penger fordi de ikke gidder og jobbe! de er der for folk som faktisk trenger det! det er UTROLIG provoserende og jobbe, når man ser folk som utnytter systemet på denne måten. i tillegg så skal jeg fortelle deg det, at fra et personlig erfaring, de som faktisk er syke og som trenger denne hjelpen. får en vanskligere prosesss pga folk som deg! du gjør at andre mennesker som faktisk har krav på dette, lider mer! har selv en søster som er psykisk utviklingshemmet, og den kampen mine foreldre har måtte gå igjennom for at hun skal få det hun har krav på, er enorm! og dette på grunn av late drittsekker som er så egoistiske at de ikke skjønner det selv! som skattebetaler så kjenner jeg en enorm lyst til og jobbe svart! dette er holdninger som kommer til og ruinerer NORGE Endret 8. desember 2010 av yavel 6 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Nå hiver staten milliarder ut av landet i bistand og annet drit, så har de råd trygdeordningene. Null dårlig samvittighet der. Selv føler jeg meg nesten som en idiot som gidder å jobbe, greit nok at man har en halv mill i året, men ikke mye igjen etter skatt og dritt Kanskje jeg også skulle gi opp? Ikke mye igjen?? Mer enn de som går på trygd ihvertfall. Du får slutte i jobben og se hvor jævla "bra" livet ditt blir etterhvert. Jeg har faktisk regnet på saken og fant ut at jeg kun hadde gått ned 3-4000kr.pr.mnd etter skatt om jeg slutta å jobbe og det ville nesten ikke vært merkbart økonomisk i mitt tilfelle. Det betyr at jeg egentlig sliter ræva av meg på jobb for kun 3-4000kr.extra.pr.mnd, ikke rare timesbetalinga det :!: Hadde DU jobba for 18kr.timen? JA TIL FERIE HELE ÅRET!! Endret 8. desember 2010 av ArcticOC Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du da tatt hensyn til pensjon? Feriepenger? Halv skatt i desember? Rentefradrag på huslån/billån du mest sannsynlig ikke får? Eg vil påstå at kr 4000,- absolutt er merkbart for de fleste. Enorm forskjell er det ikke, men vi snakker fort om en måneds matbudsjett for en person. Eller mer. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Bortsett fra varig ufør er det ikke noen andre trygdeordninger/rettigheter som varer til man blir pensjonist, etter det jeg vet. Så til slutt havner man på sosialen, blir det veldig gøy? Dermed blir "slutte å jobbe" ikke så veldig realistisk lengre. Lenke til kommentar
GA Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Trådstarters idiotiske spm gidder jeg ikke engang kommentere, men holdt på å le meg ihjel av WarpX her. "Er du helt fjern? Pass på så du ikke søler sikkel på skjorta di. Blir ikke en "wrong" når de har råd til det. " Hvis ikke du selv klarer å se hva som er feil med det du sier der, så fortjener du å gå på trygd for ren og skjer dumhet stakar. DE = Fellesskapet = alle som jobber og betaler skatt. Jo fler som snylter på trygda jo mer må alle ærlige mennesker skatte. Det aller værste er at all snyltingen gjør det vanskeligere for folk som faktisk har problemer å få den hjelpen de fortjener. Edit: Leif... Endret 8. desember 2010 av GA 7 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har du da tatt hensyn til pensjon? Feriepenger? Halv skatt i desember? Rentefradrag på huslån/billån du mest sannsynlig ikke får? Eg vil påstå at kr 4000,- absolutt er merkbart for de fleste. Enorm forskjell er det ikke, men vi snakker fort om en måneds matbudsjett for en person. Eller mer. Jeg tok med det meste i regnestykket ja Regnet også skattemessig med fradrag for kapitalutgifter m.m. Tok også med redusert bidragsevne (barn) og økt bostøtte (husbanklånet). 3-4000kr. mindre pr.mnd hadde ikke vært noe problem, lever romslig nok som det er nå Skulle isåfall brukt tiden min på ting som reise, hobbyer, festing, bodd deler av året permanent på hytta ++ Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Svart arbeid foretrekker de fleste ungommene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå