Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei! Har et problem med at min data går av og på og at den går ganske treigt. Det kommer også en blåskjerm opp, men jeg får ikke lest hva som står der siden det går så sterkt. Jeg mistenker virus siden jeg har lastet ned mye drit, og har ikke virus program lenger siden det er utgått. Den går ganske treigt, det irriterer meg mest! Og hvis dataen står i ro uten at noen rører på den går den av og på, men hvis jeg bruke tastaturet eller musen så gjør den ikke. Det kommer opp blåskjerm da den skrur seg av. En ting til, jeg er veldig nærmt og reboote, men jeg lurte på om det gikk ann å lagre f.eks sony vegas på en minnepenn, også bare ta det inn igjen når dataen er fikset? Har mange videoer og det programmet jeg gjerne vil ta vare på. Takker for svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Slå av automatisk reboot ved systemfeil (i egenskaper for min datamaskin). Da kan du notere deg bluescreen infrmasjonen. Det viktigste for å identifisere feilen er som regel STOP-koden, men om du kan ta en bilde eller gidder å notere alt så gjør gjerne det. Virus eller at den grå tregt er umulig å kommentere noe på med den informasjone du har gitt. Ta det opp som en ny sak etter du har rettet bluescreen problemet er mitt forslag. Mener du reinstallere når du sier "reboote" ? du må nok sansynligvis ha installasjonsfilene til sony vegas for å installere det på nytt i så tilfelle. bare å flytte filene er skjeldent nok når det gjelder mer avanserte programmer (endringene i registeret går fyken når du reinstallerer, og det lager trøbbel for noen programmer). Videofiler (og andre filer) vil du ikke trenge å flytte i det hele tatt i grunn - så lenge du ikke reformaterer i tillegg under installasjonen så rører ikke installasjonsprogrammet noe annet enn windows katalogen. Alle andre kataloger og filer blir værende der de er. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Betyr det at det jeg har lagret i selve Sony Vegas programmet forsvinner, har virkelig ikke lyst til å miste alt det. Er det ingen måte jeg kan få det ut og inn på dataen trygt? Holder på med noe viktig og vil ikke miste det nå, men er umulig siden det tar 18 timer for å liksom la videoen bli ferdig, men dataen skrur jo seg av hvert 30 minutt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Betyr det at det jeg har lagret i selve Sony Vegas programmet forsvinner, har virkelig ikke lyst til å miste alt det. Er det ingen måte jeg kan få det ut og inn på dataen trygt? Holder på med noe viktig og vil ikke miste det nå, men er umulig siden det tar 18 timer for å liksom la videoen bli ferdig, men dataen skrur jo seg av hvert 30 minutt. Alle filer osm du har laget med sony vegas allerede vil jo ikke være noe problem. De kan du enten bare overføre - eller la ligge på disken som de er som du ikke skal formatere under reinstallasjon (gitt at du faktisk kommer til å gjøre det i stedet for å fikse bluescreen feilen). Du kan også overføre prosjektfilen i sony vegas slik at den husker hva det var du drev på med (sammenhengen mellom forskjellige videofiler du har drvet å jobbe med). etter du har resinstallert programmet skal det altså være rimelig smertefritt å bare gjennoppta arbeidet der du sist holdt på med det. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Kan jeg velge og bare formatere disk C for eksempel? jeg har alle videoene og alt lagret på disk d, den vil jeg ikke miste alt på. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Kan jeg velge og bare formatere disk C for eksempel? jeg har alle videoene og alt lagret på disk d, den vil jeg ikke miste alt på. ja det kan du. det er ofte en praktisk måte å gjøre det på om du vil rydde opp på systemdisken samtidig som du reinstallerer. -Stigma Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Den e grei, da begynner jeg med det idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå