Gå til innhold

Acer eMachines E730G VS Toshiba Satellite L650-19P

Anbefalte innlegg

Titlen sier det meste.

Acer eMachines E730G

Toshiba Satellite L650-19P

Skal brukes av min mor. Ingen spill(vet det er grafikkort på begge, men ble sånn når man skulle ha i3) , neppe noe særlig krevende i det hele tatt.

Så viktige ting er:

- Byggekvalitet

- Ergonomisk godt tastatur, skrive følelse

- Specs som "varer" lengst.

Tar også gjerne imot råd på andre bærbare rundt 5000,-.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke gått for Aceren da Acer har et generelt dårlig rykte når det gjelder kvalitet. Spesielt når det er snakk om en data som skal ha lang levetid, tror jeg dette kan være viktig. Lenovo, Asus og Toshiba er mer stabile merker:

Lenovo (litt lite ram men kan utvides senere hvis det blir behov)

ASUS

Finnes utrolig mange i denne prisklassen. Skal hun bruke regneark kan det være en ide med numerisk tastatur. Kan være en ide å se på tastatur og byggekvalitet i en butikk, og så heller kjøpe den i en nettbutikk.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefalle den asusen. Er veldig fornøyd med laptop'ene sine.

Har selv en Asus X5AV, begynner å bli litt gammel men, har ikke hatt noen problemer med den.

Syns også bygge kvaliteten på de er meget bra i forhold til acer og hp som jeg har hatt problemer med før.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene fra begge!

Litt usikker på begge dem du kommer med egentlig, Lenovoen er litt dyr plus vi snakker om en pc som helst ikke skal oppdateres, da bruker ikke har sjangs/lyst/forståerlse til å gjøre dette.

Asusen har T4500 prosessoren som vel er ganske mye svakere en i3èn, som igjen gjør at pcèn vil "vare" kortere.. Men siden Toshiba blir trukket frem, så lener jeg mot den jeg nevnte i første posten.

Forresten ikke noe krav for numerinsk pad, da regneark ikke er vikig.

Men hvis noen andre har noen inmspill så hadde det vært flott! Sette 5500,- som maks da, ellers blir det den evige +200, +200 +200 :D

Lenke til kommentar

Testresultat på en L650 (ikke med samme specs, men nærme):

Conclusion

The Toshiba Satellite L650-12Q is a fabulous budget laptop. It's fast, well equipped and will cope with just about anything asked of it. Its battery life is rather disappointing, but it excels in just about every other area.

Jeg ville, som sagt, tatt meg en tur i butikken og kjent på noen tastatur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...