Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brudd og utroskap

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ei jente som nylig opplevde at min kjæreste gjennom 3 år gjorde det slutt. Dette kom ikke bare som et sjokk for meg, men også for alle rundt oss, det var nærmest "forventet" at det skulle bli oss. Vi hadde reist mye sammen og hadde en utrolig kjemi, dette ga seg imidlertid det siste halvåret. Problemene oss i mellom var hovedsakelig at han hadde lett for å flørte/chatte med andre jenter over nett, noe som såret meg gang på gang. Jeg tilgav hver gang fordi jeg selv var usikker på om jeg overreagerte, fordi jeg var så inderlig glad i han og fordi han var så oppriktig lei seg når jeg tok det opp. Fordi jeg har opplevd fysisk utroskap i et tidligere forhold har jeg hele tiden vært ekstra på vakt, og jeg hadde ikke akkurat god samvittighet da jeg fant ut hans passord til FB.. Jeg klarte å beherske meg fram til det ble slutt, men da jeg satt der med alle tankene om det var mer jeg ikke visste, ble fristelsen for stor og jeg logget inn to dager etter bruddet. Her ble jeg møtt av en live chat med en fremmed jente hvor de planlegger filmkveld og overnatting med påfølgende "nattkos" osv.. samtalen går mens jeg sitter og leser. :cry:

Så nå lurer jeg på om noen kan gi meg sitt syn på ett eller flere spørsmål:

- Reagerer jeg riktig selv om han gjorde dette to dager etter det ble slutt?

- Har jeg grunn til å anta at dette ikke er første gang han går så langt, eller er jeg bare så sykelig sjalu som jeg hele tiden føler meg?

- Vil jeg noen gang komme over ett relativt langt forhold som tross dette hadde så veldig mange fine sider, faktisk det godeste jeg har opplevd?

Det er vel naturlig å føle at alt er tapt når man har kjærlighetssorg, men det hadde vært godt å høre historier på at den "rette" ikke nødvendigvis var den rette likevel ..at det venter noe bedre?

Trenger en oppmuntring! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Trist å høre at det ble sånn. Han burde ha sluttet med den flørtingen for lengst, hvertfall hvis han visste at det såret deg.

Nå er jo jeg gutt (ikke at det skal ha noe å si), men hadde jeg funnet ut at min 2-dager gamle eks hadde gjort noe sånt mot meg hadde jeg blitt kjempe lei meg. Syntes ikke det er OK i det hele tatt. Du skulle kanskje ikke ha logget på facebooken hans.. men skjønner åssen du har det. Har selv opplevd utroskap så hadde lenge behov for å være litt ekstra på vakt.

Sikkert noen som er uenige i meg i dette, men jeg syntes ikke man skal hoppe rett på noen andre rett etter et forhold. Syntes det er dårlig gjort og respektløst. Han vet veldig godt at du er lei deg for bruddet, så syntes ikke han skal holde på sånn allerede nå. Lett for deg å tenke at forholdet deres ikke betydde noe særlig for han blant annet.

Jeg syntes ikke du er spesielt sjalu, han burde forstå deg ettersom du har opplevd utroskap en gang før. Når man er forelska tror jeg det er lett å la følelsene overskygge de dumme valgene han/hun gjør. Lettere for andre rundt deg å se om han behandler deg bra enn deg selv noen ganger. Han burde ikke holde på sånn som han gjør, og heller ikke holdt på sånn som han gjorde når dere var sammen. Han visste jo at det såret deg, hvorfor gjorde han det da?

Time heals all wounds :) Bare gi det tid. Du vil komme over han. Venner og familie er uerstattelige når man har kjærlighetssorg. God bedring!

Endret av aj91
Lenke til kommentar

Jeg føler med deg! hadde jeg møtt ham på gata hadde jeg slappa til ham! Du fortjener bedre! som aj91 sier så burde han ikke gjøre slikt når han visste det såra deg.

Stå på og vær sterk! :)

Lenke til kommentar

Hei.

Trist å høre at det ble sånn. Han burde ha sluttet med den flørtingen for lengst, hvertfall hvis han visste at det såret deg.

Nå er jo jeg gutt (ikke at det skal ha noe å si), men hadde jeg funnet ut at min 2-dager gamle eks hadde gjort noe sånt mot meg hadde jeg blitt kjempe lei meg. Syntes ikke det er OK i det hele tatt. Du skulle kanskje ikke ha logget på facebooken hans.. men skjønner åssen du har det. Har selv opplevd utroskap så hadde lenge behov for å være litt ekstra på vakt.

Sikkert noen som er uenige i meg i dette, men jeg syntes ikke man skal hoppe rett på noen andre rett etter et forhold. Syntes det er dårlig gjort og respektløst. Han vet veldig godt at du er lei deg for bruddet, så syntes ikke han skal holde på sånn allerede nå. Lett for deg å tenke at forholdet deres ikke betydde noe særlig for han blant annet.

Jeg syntes ikke du er spesielt sjalu, han burde forstå deg ettersom du har opplevd utroskap en gang før. Når man er forelska tror jeg det er lett å la følelsene overskygge de dumme valgene han/hun gjør. Lettere for andre rundt deg å se om han behandler deg bra enn deg selv noen ganger. Han burde ikke holde på sånn som han gjør, og heller ikke holdt på sånn som han gjorde når dere var sammen. Han visste jo at det såret deg, hvorfor gjorde han det da?

Time heals all wounds :) Bare gi det tid. Du vil komme over han. Venner og familie er uerstattelige når man har kjærlighetssorg. God bedring!

Hei.

Takk så mye for responsen, det var veldig godt å lese dette. Det viser bare at det finnes folk der ute som ikke er slik. Det er trist at noen ikke kan holde seg til én person om gangen, man føler seg så verdiløs.. Jeg flyttet til andre enden av landet for å bo med han, så når jeg nå har reist hjem igjen er nettverket ganske smalt. :ermm: Nei, det er ikke kult å føle at man må være på vakt hele tiden fordi kjæresten har gjort noe som gjør at man føler trang til å overvåke. Det er ikke slik jeg vil være, jeg liker selv ikke personer som er som meg. :( Jeg vil så veldig gjerne lære å stole på folk igjen!

Du har rett, "hvorfor gjorde han det da"? Slik han førte samtalen, var det nok ikke første gang han chattet med henne (eller andre).. Takk igjen for at du tok deg tid til å svare, jeg håper du slipper å oppleve slikt igjen du også.

Lenke til kommentar

Jeg føler med deg! hadde jeg møtt ham på gata hadde jeg slappa til ham! Du fortjener bedre! som aj91 sier så burde han ikke gjøre slikt når han visste det såra deg.

Stå på og vær sterk! :)

Hehe, ja du har nok rett, jeg er mer sint enn trist akkurat nå. Hakket bedre synes jeg :blush:

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...