fiskebollebiff Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Her kan man diskutere alt om den tradisjonsrike svenske drikken Julemust For de som ikke er helt inne i julemustens lunefulle verden, så er det en søt drikk med en karakteristisk smak. Malt og humle inngår i ingrediensene, men smaken må for all del ikke sammenliknes med øl. Apoterkarnas- Er den Julmusten som folk flest kansje forbinder med nettop Julmust Det at den er mest populer er ikke det samme som at det er den som er best. Det er mange som ikke har smakt noe annet enn Apotekarnas sin Julmust. Men i Sverige finnes det faktisk noen småskala bryggerier som lager julmust- disse er det vel verdt å prøve seg på! Min personlige favoritt er Grebbestads Julmust: Fiskebollebiffs to enkle regler for Julmust: Den må vere på glassflaske. Det må vere mulig å lagre den. God Julmust! 1 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er fan! Kjøpte Roma julemust (norskprodusert). Ikke særlig god... Lenke til kommentar
eveant Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Har tenkt til å kjøpe inn litt grebbestads nå, før jul for å lagre til neste jul. Hvor mye koster en flaske? Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 10 svenske for en flaske, på Nordby supermarked. Du er hjertelig velkommen til meg på smaksprøver Lenke til kommentar
Antaurix Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Deilige jule must.. Er selv svensk og tilbringer ca. annenhver jul i Sverige, da spiser jeg juleskinke, janssons fristelse og....julemust! julemust er bare et must!=) Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 Noen som har tyvstartet julemustsesongen enda da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ja, i begynnelsen av november... Lenke til kommentar
William_S Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Selger de dette på IKEA? Synes svensk julmust er sinnsykt godt bedre enn den norske julebrusen. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Har ikke IKEA i nærheten av meg så jeg vet er lig talt ikke. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Julmust er herlig. Har fire bokser med Apoterkarnes stående klar til juledagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå