YojimboVII Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei igjen. Nå har hovedkortet og minne vært hos Dustin.no og blitt testet. De valgte å refundere penger til meg så jeg kan kjøpe nye komponenter selv + gratis frakt. Jeg skal fortsatt ha et nytt Asus rampage 3 extreme hovedkort så da har jeg 1800,- igjen til minne. Jeg står da mellom to valg her tror jeg. Fra Dustin.no: http://www.dustinhom...mNsVkFUIERFU0M= 1. CORSAIR 12GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (3X4GB) eller, 2. CORSAIR 6GB DDR3 INTEL I7 DOMINATOR GT 2000MHZ CL8 (3X2GB) Hva burde jeg velge? Mer minne eller høyere frekvens som de kjører på? Enten 6gb som kjører på 2000mhz og har CL8 timinger eller 12gb som kjører på 1600mhz CL9 timinger? Jo lavere CLx timingene er jo bedre er det har jeg lest. Takk. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er jo viktig å vite hva du har tenkt til å bruke PCen til. Er det tunge film og bilderedigeringsoppgaver som trenger mye minne, eller er det gaming og generelt bruk? For sistnevnte holder 6GB i massevis. Så, hva skal du bruke den til? Håkon Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg bruker pc'n til alt mulig. Men jeg Gamer en del. De pengene jeg har til overs skal bruke på ram uansett så bare lurte på om raskere minne eller mer minne er det man skal gå etter. Har ikke tenkt å spare noen av de pengene som jeg har til overs. 6gb er mer enn nok minne, tror jeg brukte 4gb da jeg spilte spill + musikk applikasjoner oppe + film på en annen skjerm og google chrome med 25+ tabs oppe. Takk. Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Så hva bør jeg gå for? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg hadde gått for Dominatorene, tror de skal være mer klokkevennlige. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Helt klart Dominator av de to valgene, kan ikke se at du kommer til å få bruk for mer enn 6GB. Har selv 6GB og med spilling og vanlig kontorbruk kommer du ikke i nærheten av å makse ut minnet Selv har jeg Mushkin Redline. De kjører på 1600MHz cas6, så de er heller ikke noe dumt valg. Det er dog kun netshop som fører dem, og de er ikke på lager for tiden så hvis du skal kjøpe i nær fremtid ville jeg uansett gått for dominator Håkon Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Personlig går jeg imot strømmen her, jeg hadde tatt 12Gb kitet, riktignok til vanlig spilling vil du ikke merke forskjell, men det ekstra minnet du får kan du da bruke til å sette fart på andre ting. Som for eksempel cachen til Firefox ved å sette opp en ramdisk, denne vil dog danke ut SSDer ganske kraftig og man merker liten forskjell mellom rask og treg RAM uansett om man ikke er en bencher. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Sant nok at du kan sette opp en RAMdisk på 12GB med RAM, men hvor mange er det som faktisk benytter seg av dette? Har selv aldri prøvd, så jeg vet ikke hvordan det gjøres. Er det vanskelig? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Egentlig ikke, krever litt oppsetts tid men er fullt mulig. Toms Hardware nevner her litt hvordan det kan gjøres i deres guide om man skal handle mer RAM eller ei, var i allefall det den skulle handle om men er mer om RAM utnyttelse enn noe annet: http://www.tomshardware.com/reviews/ram-memory-upgrade,2778.html Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Spiller du GTA 4 og episodene, og du har opplevd "bugs" angående texturer som "mangler" eller forsvinner, så kan det tyde på at du trenger mer ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå