Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 og angående om 256 mb ram er viktig eller ei, vel, først og fremst kan man se på båndbredden, er den stor nok slik at det faktisk blir utnyttet så er det nok ikke å fordra.. men foreløpig er det heller ei spill du har bruk for det, foruten vietcong hvor du kan velge om du skal bruke minnet til skjermkortet på textures eller om du skal bruke minnet på maskinen til textures.. i det tilfellet så kan det nok være kjekt med 256 ja Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 og angående om 256 mb ram er viktig eller ei, vel, først og fremst kan man se på båndbredden, er den stor nok slik at det faktisk blir utnyttet så er det nok ikke å fordra..men foreløpig er det heller ei spill du har bruk for det, foruten vietcong hvor du kan velge om du skal bruke minnet til skjermkortet på textures eller om du skal bruke minnet på maskinen til textures.. i det tilfellet så kan det nok være kjekt med 256 ja Det er spill ute idag som drar nytte av 256MB, men det gjør nok ikke Vietcong. "Fit textures to memory" er en funksjon som setter på texture komprimering og/eller reduserer kvaliteten slik at man unngår texture overflow på maskiner med lite video minne. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det er spill ute idag som drar nytte av 256MB, men det gjør nok ikke Vietcong. "Fit textures to memory" er en funksjon som setter på texture komprimering og/eller reduserer kvaliteten slik at man unngår texture overflow på maskiner med lite video minne. Ble bare litt nysgjerrig...hvilke spill da, mener du? :smile: Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Tom's Hardware er ganske pålitelig, og her ser dere hvordan Radeon 9800 128/256 yter opp mot FX5900Ultra i Doom III. http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-11.html http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-12.html Her er hele artikkelen om FX5900Ultra: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0512/index.html ...og her er en artikkel som omhandler 128MB eller 256MB på 9800Pro: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0604/index.html Billedkvaliteten har vi fått skværet opp i tidligere. (thx jokki... ) Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Sapphire Radeon 9800 PRO 128 DDr. Uten tvil Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 ikke bruk så mye penger ¨på skjermkort! tenk på barna i afrika! HVA MED DEM? hvis han kjøper et rad9500pro istella så kan han spandere noen gf4 på de neddider! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Tom's Hardware er ganske pålitelig, og her ser dere hvordan Radeon 9800 128/256 yter opp mot FX5900Ultra i Doom III. http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-11.html http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-12.html Her er hele artikkelen om FX5900Ultra: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0512/index.html ...og her er en artikkel som omhandler 128MB eller 256MB på 9800Pro: http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...0604/index.html Billedkvaliteten har vi fått skværet opp i tidligere. (thx jokki... ) skal vi skvære opp en ting til??? å samenligne to skjermkort i et spill i en aplha elller har de kommet til beta nå. Uansett et spill som kommer om en stund har ingen av disse skjermkort laget drivere til. Og derfor blir det litt feil og bruke doom3 som et eksempel. Hardocp og OCAddition har laget en tester jeg stoler mer på. Hardcp sin test finner duher OCAddiction har også en veldig bra test av 5900 ultra 256 mb mot 9800 pro 128 mb og der og som i hardocp sin test ble 9800 pro utkåret til vinneren. OCAddiction sin test kan du lese her Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 "]Det er spill ute idag som drar nytte av 256MB, men det gjør nok ikke Vietcong. "Fit textures to memory" er en funksjon som setter på texture komprimering og/eller reduserer kvaliteten slik at man unngår texture overflow på maskiner med lite video minne. Ble bare litt nysgjerrig...hvilke spill da, mener du? :smile: UT2003 helt klart, texturene i dm-face3 tar ~160MB alene. Bortsett fra det så kommer det ann på hvilkne instillinger man bruker. Med tanke på at med 1600x1200*32 og 6xFSAA etterlater kun ~30MB igjen til texturer og geometry så er det nok noen spill som vil ha nytte av 256MB minne i mer eller mindre grad. Tripple buffering vil ihvertfall bli et problem med 128MB med de instillingene. Neverwinter Nights har vel en ganske stor texture size hvis jeg ikke husker feil. Tom's Hardware er ganske pålitelig, og her ser dere hvordan Radeon 9800 128/256 yter opp mot FX5900Ultra i Doom III. http://www6.tomshardware.com/graphic/20030...fx_5900-11.html http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/geforce_fx_5900-12.html Her blir det ikke brukt FSAA og catalyst 3.2 støtter ikke 256MB minne. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 OK @ MistaPi. Well, bare for å demonstrere variasjonen fra test til test(tør jeg påstå at vinneren av testen alltid er det merket "testeren" liker best?) "OCTools har laget en test jeg stoler mer på. Det er en veldig bra test av FX 5900ultra VS R9800pro 128/256. Testen kan du lese her" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå