Gå til innhold

grei pakke for en nybegyner..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut til å være relativt greit, ikke lett å komme lavere i pris på det der. Dustin burde ha inkludert et ESD-armbånd i pakka, men det kan jo bestilles i tillegg om du ikke har fra før. Du bør iallefall ikke sette sammen PC'en uten, spesielt ikke i kaldt, tørt vintervær.

Lenke til kommentar

hvilket opprativsystem bør jeg eventuelt ha på detta.. står at det ikke er inkludert.. home, ultimate, eller professional 32 eller 64 bit..

Windows 7 64bit er det du burde ha her. Kjøper du 32-bits versjonen får du ikke utnyttet mer enn halvparten av dine 6GB RAM :thumbup:

Home, ultimate eller professional kommer helt an på hva du skal bruke PCen til, men jeg vil tro at du greier deg med home til det meste.

Håkon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hvilket opprativsystem bør jeg eventuelt ha på detta.. står at det ikke er inkludert.. home, ultimate, eller professional 32 eller 64 bit..

Windows 7 64bit er det du burde ha her. Kjøper du 32-bits versjonen får du ikke utnyttet mer enn halvparten av dine 6GB RAM :thumbup:

Home, ultimate eller professional kommer helt an på hva du skal bruke PCen til, men jeg vil tro at du greier deg med home til det meste.

Håkon

Du får vel utnyttet 4GB på 32 bit? Selv har jeg 64bit. og 12GB ram, så for meg er det uansett intet problem.

Lenke til kommentar

den pakken fra dustin gikk opp i pris så jeg lurte på om denna.. Min lenkehttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620029#info pakken vil funke... eller får man bedre til 10.000kr... sett gjerne opp forslag...takker

Dårlig harddisk (green harddiskene er latterlige) som alltid spinner seg ned for å spare strøm slik at pc'en din får dårligere ytelse til den spinner opp igjen. Ikke opptimalt med Mhz på minnebrikkene (burde vært 1600Mhz).

Cheiftec er vel en grei PSU, men selv ville jeg alltid gått for Corsair.

Prossesoren og hovedkortet er bra, selvom hovedkortet ikke gir noe særlig med muligheter for Sli/Crossfire. Skjermkortet derimot, er knallbra.

Når det er sagt, så kommer jo denne PC'en garantert til å etterfylle de fleste kravene dine, om du ikke er en entusiast eller skal håndtere ekstreme datamengder.

Lenke til kommentar

den pakken fra dustin gikk opp i pris så jeg lurte på om denna.. Min lenkehttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620029#info pakken vil funke... eller får man bedre til 10.000kr... sett gjerne opp forslag...takker

Dårlig harddisk (green harddiskene er latterlige) som alltid spinner seg ned for å spare strøm slik at pc'en din får dårligere ytelse til den spinner opp igjen. Ikke opptimalt med Mhz på minnebrikkene (burde vært 1600Mhz).

Prossesoren og hovedkortet er bra, selvom hovedkortet ikke gir noe særlig med muligheter for Sli/Crossfire. Skjermkortet derimot, er knallbra.

Når det er sagt, så kommer jo denne PC'en garantert til å etterfylle de fleste kravene dine, om du ikke er en entusiast eller skal håndtere ekstreme datamengder.

så hvis jeg da bytter harddisk ettervert så er den grei... eller bør jeg fortsette og titte etter noe annet..? er den dustin pakka mye bedre..? eller er den i samme dur..?

Lenke til kommentar

så hvis jeg da bytter harddisk ettervert så er den grei... eller bør jeg fortsette og titte etter noe annet..? er den dustin pakka mye bedre..? eller er den i samme dur..?

Om du bytter ut green harddisken etterhvert, vil komplett pakka funke knall (:

Det gjør den faktisk med green harddisk uansett, men den kan bli svært irriterende-

Hvilke av pakkene som er best? Jeg tror faktisk ikke du merker så stor forskjell på pakkene, men ville gått for Komplett sin pakke - den er billigst og yter kjempegodt. Tenker spesielt på GTX 570 kortet.

Du har ikke spesifisert hva PC'en skal brukes til, eller om du rett og slett bare vil ha en ny en fordi du er drittlei den gamle. Regner med det siste alternativet, ettersom du trenger en grei pakke til en nybegynner ^^,

Så, jeg ville valgt Komplett pakka. Du kommer nok til å bli ganske så godt fornøyd (:

Lenke til kommentar

Om du bytter ut green harddisken etterhvert, vil komplett pakka funke knall (:

Det gjør den faktisk med green harddisk uansett, men den kan bli svært irriterende-

Hvilke av pakkene som er best? Jeg tror faktisk ikke du merker så stor forskjell på pakkene, men ville gått for Komplett sin pakke - den er billigst og yter kjempegodt. Tenker spesielt på GTX 570 kortet.

Du har ikke spesifisert hva PC'en skal brukes til, eller om du rett og slett bare vil ha en ny en fordi du er drittlei den gamle. Regner med det siste alternativet, ettersom du trenger en grei pakke til en nybegynner ^^,

Så, jeg ville valgt Komplett pakka. Du kommer nok til å bli ganske så godt fornøyd (:

bestilte komplett pakka nå.. så får håpe den funker. eneste data jeg har er en laptopp som er 5 år gammel snart... den funker til nettsørfing og slikt men skal ikke utfordre den hehe... takker for all hjelp

Lenke til kommentar

da er dataen montert og blitt testen i noen dager og jeg er kjempe fornøyd..

enkel og grei og montere

fikk denna scoren på opplevelses indeks'en.

prossesor: 7.5

minne(RAM): 7.5

grafikk: 7.9

spillgrafikk: 7.9

primær harddisk 7.3

Flotte saker! Skal sies at Windows opplevelsesindeks ikke nødvendigvis gir så fornuftige målinger, men en indikasjon er det i hvertfall :p Så lenge den funker som forventet eller bedre i spill og det du måtte bruke den til er det uansett stas :w00t:

Pass deg for oppgraderingsmonsteret, det vil ligge i bakhodet og friste deg med nye komponenter til PCen :!:

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...