Gå til innhold

Trenger hjelp ang ROOTING av HTC DESIRE HD

Muraren

Anbefalte innlegg

Lurer på å roote min htc desire hd, har funne meg ein beskrivelse på korleis dette skal gjerast.

lurer på hva HBOOT er? og hva er S-Off? trenger eg å installere det?

når eg har installert ny rom, vill eg miste alt på tlf?

vil eg kunne få tilbake den gamle originale uten å miste allt?

vil alt som er på tlf fungere med den nye rom'en? tenker da på kamera, gps, osv?

går det an å beholde den originale rom'en å kun installere oppstartsbildet og evt program som trenger root tilgang?

går det evt an å installere nytt oppstartsbildet uten å perm roote?

hvilken rom anbefaler dåke til htc desire hd?

sikkert mange domme spørsmål her, men håper dåke kan svare meg på dei fleste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har rooted min HTC Legend så kan ikke svare deg på alt. Men det jeg vet svaret på er:

når eg har installert ny rom, vill eg miste alt på tlf? Både ja og nei. Google lagrer alt du har av kontakter og applikasjoner nedlastet på sine servere så det er lagret. Meldinger, Call Log og data fra de ulike applikasjonene derimot er ikke lagret men det finnes programvare på markedet som kan ta backup av dette.

vil eg kunne få tilbake den gamle originale uten å miste allt? Hvis du nå mener og perm roote så nei. Soft root funker på enkelte telefoner og da skal ingenting forandres så det er en mulighet.

vil alt som er på tlf fungere med den nye rom'en? tenker da på kamera, gps, osv? Hvis de er basert på original ROM så ja. Hvis det er en egen branch feks CyanogenMod sine ROMs så vil jeg si kanskje. Er bare og lese seg frem til det da alt står der.

går det an å beholde den originale rom'en å kun installere oppstartsbildet og evt program som trenger root tilgang? Ja men da er det ikke permanent root og du kan ikke endre oppstartsbilde om du ikke tar en permanent root. Med en software / temporarily root så kan du gjøre ting som krever root tilgang to some extent, feks Wifi Tethering (som nå er standard) og access til Market applikasjoner som er paid (som også er standard). Noen ting vil ikke forandre og det er ting som krever tilgang til system mappa feks Metamorph.

går det evt an å installere nytt oppstartsbildet uten å perm roote? Tvilsomt. Men ikke ta mitt ord for det, jeg aner ikke, bare antar :)

hvilken rom anbefaler dåke til htc desire hd? De som ligger ute på XDA Developers pleier og gjøre susen.

Forsåvidt så står alt du burde vite her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846248

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...