Republic3D Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg sitter og vurderer å kjøpe meg en 2006 modell Smart ForTwo Coupe CDI som har gått omlag 80,000 km. Det jeg ønsker å vite er om noen har erfaringer ifra denne bilen om vinteren? Bilen jeg vurderer har gode vinterhjul og ESP. Jeg kjører mest småkjøring og jeg trenger en enkel, gjerrig og driftsikker bil. Endret 6. desember 2010 av Wildbill Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Den er håpløs opp bakker hvis det er glatt og du ikke får fart. Vi har en 1 liter bensin.. Begynner den å spinne så kommer TC på også kutter den all motorkraft. Ellers veldig grei. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Går det an å skru av TC? Sånn ellers utenom bakker, hvordan er den på snø? Hjulene er jo som noen smulteringer så det sier seg kanskje selv at den ikke kan kjøre i den dypeste snøen.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ikke som jeg vet om. Kan vel ta sikringen. Er vanskelig å ta bakkestart på litt glatt føre, for den er ikke forsiktig nok med clutchen, så du spinner med en gang. Jeg kjørte gjennom snø som var 4-5 cm høyere enn det bilen er, funket greit til jeg kom til en snøfonn, da letta den, måtte rygge og kjøre frem et par ganger, men kom meg gjennom. Den er fin å kjøre på fin vintervei, no snøfreser er det ikke. Forresten så er min far innto bilbransjen, og i følge mange så er ikke diesel smartene noe særlig.. Momentet er på feil plass, så motoren bruker en haug. 1 liter bensin med 75 hester bruker nesten ingenting, jeg lånte den av muttern i en måned, og minka såvidt på tanken Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Okay, jeg leste at bensinutgavene hadde hatt problemer både med motor og automatgirkassen, og at dieselutgaven var sikrere sånn sett. Men det kan jo hende han skrev det i annonsen for å få solgt sin litt lettere.. hehe Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Vi har iallefall ikke problemer med noe. Jeg kan spør pappa i dag hva som noen var misfornøyde med, for det husker jeg ikke helt nøyaktig. Jeg anbefaler deg å stikke til en forhandler å spør om du kan få prøve en av hver, da =) Da merker du jo hvordan de er hvis du tar for deg litt variert kjøring. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 Jepp sant nok Den CDI utgaven jeg tittet på ble solgt en time før jeg ringte.. litt surt. Det var et særdeles godt tilbud og. Jeg sikler litt på en Smart FourTwo BRABUS 2003 modell med ca 60k på telleren nå.. det er bensinutgaven. De skal ha 90 ekornskinn for den, noe som jeg synes er litt dyrt. Den er tunet opp til 71 HK, den har BRABUS styling, skreddersydd eksosanlegg, og to sett med BRABUS felger på sommer og vinterdekk. 16" foran og 17" bak. Hver av felgpakkene koster visstnok 25,000 kr nye. Den har gått tre ganger i uken inne i byen og skal være i tipp topp stand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå