Gjest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg hadde tidligere i dag problem med et virus, dette har jeg dog blitt kvitt,tror jeg. Det eneste problemet jeg har nå, er dette: Når maskinen booter, så kommer ikke oppgavelinjen opp, bare "min datamaskin". Explorer.exe kjører i prosesser, men viser altså bare "min datamaskin". Viss jeg nå kan få frem igjen oppgavelinjen, så tror jeg at problemet er løst. Så viss noen vet noe om hvordan jeg kan få frem oppgavelinjen, så hadde det vært fint. Endret 6. desember 2010 av Gjest Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvilken Windows versjon har du? Du kan vanligvis fjerne oppgavelinjen fra feks group policy. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Har Windows 7. Men jeg skal jo få tilbake oppgavelinjen, funker group policy til det også? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Ja følgelig om man kan deaktivere noe, kan det reaktiveres på samme sted. Om du har gpedit.msc er nå en annen ting, det avhenger av om Windows 7 versjonen din er fancy nok. Hmm nei jeg undersøkte nærmere, det skal vist ikke være mulig å deaktivere oppgavelinjen i Windows 7, er du sikker på at explorer.exe som kjører er den "ekte" exploreren? Du kan bruke eks Process Explorer for å verifisere at filer er "ekte" Endret 6. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
fjerten95 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Bare i tilfelle du ikke har prøvd, så kan du trykke på windows-knappen på tastaturet og se om det kommer noe opp. Det fungerer helt sikkert ikke, men da har du vertfall prøvd det. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjer dette når skjermbeskytteren er på? en som ikke er i windows. isåfall lag en .bat fil med dette inni: taskkill /F /IM explorer.exe start explorer.exe og kjør denne når det skjer. Funker hos meg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Takker for svar, men dessverre funket ingen av alternativene. Blir nok reformatering da. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du gjør nå som du vil, men jeg mener fremdeles du burde sjekke om explorer.exe er verifisert. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du burde bruke muligheten før du reformatere å teste litt. All fjerning av jkdschbvg, burde gjøres i safe mode. Fjerne alle restore points. https://www.microsof...&displaylang=en (for 64) Kjøre sfc i CMD slik at du ser alternativene eller kjør med en gang sfc /scannow Når det gjelder oppgavelinjen. Kan du finne den i Control Panel? For så å åpne properties i det minste ? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Takker for all hjelp jeg har fått, men mistet nok tolmodigheten og har formatert, driver å instalerer windows nå. Fikk reddet det jeg ville, så er ikke den største katastrofen, men litt kjedelig er det. Jaja, fresh start da. Uansett, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå