Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Taskbar vises ikke, selv om explorer.exe kjører

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tidligere i dag problem med et virus, dette har jeg dog blitt kvitt,tror jeg. Det eneste problemet jeg har nå, er dette:

Når maskinen booter, så kommer ikke oppgavelinjen opp, bare "min datamaskin". Explorer.exe kjører i prosesser, men viser altså bare "min datamaskin". Viss jeg nå kan få frem igjen oppgavelinjen, så tror jeg at problemet er løst.

Så viss noen vet noe om hvordan jeg kan få frem oppgavelinjen, så hadde det vært fint.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja følgelig om man kan deaktivere noe, kan det reaktiveres på samme sted. Om du har gpedit.msc er nå en annen ting, det avhenger av om Windows 7 versjonen din er fancy nok.

Hmm nei jeg undersøkte nærmere, det skal vist ikke være mulig å deaktivere oppgavelinjen i Windows 7, er du sikker på at explorer.exe som kjører er den "ekte" exploreren?

Du kan bruke eks Process Explorer for å verifisere at filer er "ekte"

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Du burde bruke muligheten før du reformatere å teste litt.

All fjerning av jkdschbvg, burde gjøres i safe mode.

Fjerne alle restore points.

https://www.microsof...&displaylang=en (for 64)

Kjøre sfc i CMD slik at du ser alternativene

eller kjør med en gang sfc /scannow

Når det gjelder oppgavelinjen. Kan du finne den i Control Panel? For så å åpne properties i det minste ?

Lenke til kommentar

Takker for all hjelp jeg har fått, men mistet nok tolmodigheten og har formatert, driver å instalerer windows nå. Fikk reddet det jeg ville, så er ikke den største katastrofen, men litt kjedelig er det. Jaja, fresh start da.

Uansett, takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...