Qardasim Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei. Jeg er akkurat nå ut etter en ny prosessor eller skjerMkort som jeg vil ha på min hp pavillion dv5 laptop. Kort og greit, jeg vil game på den. Problemet er at min laptop kan ikke tåle spill som f.eks call of duty black ops. Når jeg spiller cs source så er fps min på 20-30 når jeg har full oppløsning, men når jeg tar den ned til 800x640 blir den rundt 50. Jeg har akkurat nå AMD turion x2 dual core mobile rm-72 med 2.1 ghz, ATI mobility radeon 3450 HD, 4gb ram. Hva burde jeg gjøre noe med for å få bedre ytelse ? Jeg vil game ! hJELP MEG ! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du kan ikkje (enkelt) bytte ut noko som helst i ein laptop, bortsett frå RAM og harddisk. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du kan ikkje (enkelt) bytte ut noko som helst i ein laptop, bortsett frå RAM og harddisk. yep - komponentene i en laptop er såpass designet inn i maskinen at det ikke bare er vanskelig å få fysisk byttet komponentene, men det er også problematisk å finne noe som har identisk formfaktor og også kan passe innenfor de termiske egenskapene til maskinen din. Selv om du evt. kunne byttet skermkortet til et dobbelt så sterkt et som brukt dobbelt så mye strøm så ville jo det forårsaket alle mulighe varmerelaterte problemer. Maskinene er heller ikke som regel designet for å takle strømlevering for mer enn akkurat det de er designet for. Enda værre er det å få fatt i slike laptop kompomnenter - selv om du evt. fannt noe som fysisk passet og var kompatibelt. Laptopper er rett og slett ikke særlig egnet for å oppgradere hovedkomponentene på. Vurder en rimelig stajonær gaming PC? du får mye mer for pengene i stasjonær (spesiellt for en gaming maskin) enn på en laptop - og hvis du gamer på denne så kan du sansynligvis fortsette åbruke laptoppen for "arbeid" og generellt bruk en god stund til siden slike ting ikke krever mye. en god SSD er en fantastisk laptop opgradering hvis man føler den blir treg forøvrig. for arbeid og generellt bruk er CPUen skjeldent den begrensende faktoren - men harddisken er nessten alltid det. -Stigma Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Blir litt mer komplisert når man skal bytte skjermkort eller prosessor ja. Her er et bilde av sist jeg bytta kjølepasta på en bærbar jeg har: http://img193.imageshack.us/img193/5388/img0058av.jpg Lenke til kommentar
Qardasim Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Haha nice bilde... den gjorde at jeg allikevel ikke trenger å bytte noe på min læptop. Kan bruke den til lekser, så kan jeg kjøpe en ny stasjonær pc på Multicom ... er den bra? http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10588521;fl:0 Lenke til kommentar
Valle79 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Ser grei nok ut den, selv om det ikke akkurat er en gaming-pc. Men pass på at du velger GT430 skjermkortet, ikke GT210. Endret 6. desember 2010 av Valle79 Lenke til kommentar
Masterminders Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 hadde heller gått for denne, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603808 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå