Gå til innhold

Forslag Luft -/ vannkjøling

Lillemester

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt pc-deler for å bygg selv.

Jeg er meget usikker å kjøpe luftkjøling eller vannkjøling til hovedkort som heter:

Gigabyte GA-X58A-UD3R

prosessorer som heter: i7 950

Kabinett som heter Cooler Master CM 690 II Advanced Black Fans

Hva anbefaler dere for Luftkjøling eller Vannkjøling f.eks (luftk) Noctua NH-D14 CPU Kjøler eller annet merke?

Takk for på forhånd! :)

Mvh

Torbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Takk for Informasjon om corsair H70 selv om du er fornøyd med den.

Hyggelig å høre.

Men hva med hard kjør da prosessorer stiger til 80c eller mindre?

Mulig at jeg får få informasjon test?

Jeg har en annen datamaskin nå som jeg sitter og skriver til deg:

Jeg har noen spiller som krever hard kjør, da prosessorer stiger voldsom og kræsjet pga over grenser.

Intel Q9550 med Intel kjølingvifte (standard), og jeg kjøpte luftkjøling Thermalight extreme 120. Jeg tok den ut og satt inn ny Thermalright 120 på PC. Jeg testet den. Alt er meget bra!

Og jeg spilte forskjellig typer selv om det ver hard kjøring uten problem. Gjennomsnitt 60c. Veldig fornøyd.

Spørsmål igjen: Hva med hard kjør da prosessorer stiger til 80c eller mindre for den nye corsair H70?

Mvh

TRJ

Lenke til kommentar

er litt usikker på hva du mener med spørsmålet. men med H70 når du ikke 80C, så lenge du ikke overklokker.

Spørsmål igjen: Hva med hard kjør da prosessorer stiger til 80c eller mindre for den nye corsair H70?

min I7 950 steg til over 85C ved load med prime 95 og rundt 70 ved spilling.(stock kjøler)

med H70 er maks temp med prime 95 rundt 45C og ved spilling når jeg 40C. mener at det er en god forbedring.

men som wilyes skriver så er vannkjøling du monterer selv bedre, men da må du jo montere det selv selvsagt :D

Endret av grankongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...