Gå til innhold

Google Nexus S

Anbefalte innlegg

Ok, så det skal ikke være noe problemer å roote når man kjører ICS(kanskje ikke det betyr noe om man kjører ICS)?

Kommer du til å gå tilbake, eller vil du kjøre ICS fremover?

Jeg flashet ICS når den første ASOP ROMen kom for ca en mnd siden og har aldri sett meg tilbake, forskjellen er for min del såpass stor at jeg ser ikke behov for å gå tilbake.

Hvis du er blitt for godt vant med noen av de ROM spesifikke funksjonene som ligger i Oxygen bør du kanskje vente til de er flashet, men for min del har jeg ikke sett behovet.

Root er som sagt ikke noe problem, bare flashe ny superuser i CWM.

Min booloader holdt seg ulåst gjennom flashing av ICS..

Jeg hadde låst min bootloader for at CWM ikke skulle bli overskrevet på reboot, derfor jeg skrev at jeg måtte låse opp bootloader igjen, details... ;)

/Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet nå er at når jeg nå installerte 2.3.3 så mista jeg jo root, og da kommer jeg vel ikke inn i recovery heller. Prøvde å starte telefonen på nytt med å holde inne volum opp mens jeg slo på telefonen, men da kom jeg bare til et utropstegn og android logoen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du vil ikke tilbake. Men nei, det skal ikke være noe problem.

Annet spørsmål; Flere som har problemer med hodetelefoner på telefonen etter installering av ics? Det fungerte hos meg imorges, men på vei hjem var det ingen respons på telefonen når jeg plugget i headsettet. Spotify spiller musikk, men hører ingenting fra verken telefon eller headset. Tar jeg ut headsettet pauser musikken, og trykker jeg på play fungerer det fra høyttaleren. software problem?

Lenke til kommentar

Hva brukes egentlig den LED-en foran på telefonen til? Det må da være noe stock som bruker den? Går det an å få den til å blinke hvis jeg har ulest(e) sms/e-post/tapte anrop? Har en HTC Touch Pro 2 som jobbtelefon der det er sånn og det er veldig nyttig (ordentlig drittelefon btw)

Lenke til kommentar

Til å skru av skjermen når du legger telefonen inntil øret. Uten denne ville du trykket vilt på skjermen under en samtale...

Det fungerer forøvrig veldig fint å flashe en kjerne som inneholder BLN MOD, for så å styre hvordan denne skal fungere med ønsket program. Da vil bakgrunnslyset på tastene dine lyse ved anrop, sms etc. Søk på BLN på xda for å lære mer om det :)

/Espen

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Noen som har ICS 4.0.3 og bruker BankID på telefonen? Jeg får det ikke installert, har Talkmore abonnement så skal ikke være noe problem der.

Det viser seg at Nexus S mangler STK, så det er ikke mulig å få BankID på den telefonen.

Det viser seg at det er mobilen som ikke støtter dette, årsaken til dette er at STK ikke er støttet på den aktuelle modellene, noe som innebærer at mobiltelefonene ikke har en sim-meny

(STK = Sim ToolKit, som er en måte å sende meldinger på som ikke er SMS. BankID på mobil benytter STK og ikke sms).

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=6666&q=sim+toolkit&colspec=ID+Type+Status+Owner+Summary+Stars

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...