MrEspen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ok, så det skal ikke være noe problemer å roote når man kjører ICS(kanskje ikke det betyr noe om man kjører ICS)? Kommer du til å gå tilbake, eller vil du kjøre ICS fremover? Jeg flashet ICS når den første ASOP ROMen kom for ca en mnd siden og har aldri sett meg tilbake, forskjellen er for min del såpass stor at jeg ser ikke behov for å gå tilbake. Hvis du er blitt for godt vant med noen av de ROM spesifikke funksjonene som ligger i Oxygen bør du kanskje vente til de er flashet, men for min del har jeg ikke sett behovet. Root er som sagt ikke noe problem, bare flashe ny superuser i CWM. Min booloader holdt seg ulåst gjennom flashing av ICS.. Jeg hadde låst min bootloader for at CWM ikke skulle bli overskrevet på reboot, derfor jeg skrev at jeg måtte låse opp bootloader igjen, details... /Espen Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg lastet nå ned og installerte Stock 2.3.3 via Rom Manger for da skulle det komme en auto oppdatering til ICS etter hva jeg forstod, men nå har det gått noen timer uten at noe har skjedd, tips? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 (endret) Du kan bare flashe 4.0.3 da, slipper å vente på OTA Tror du forresten må ha 2.3.6 for å få ICS på OTA? Endret 25. desember 2011 av TMB Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Problemet nå er at når jeg nå installerte 2.3.3 så mista jeg jo root, og da kommer jeg vel ikke inn i recovery heller. Prøvde å starte telefonen på nytt med å holde inne volum opp mens jeg slo på telefonen, men da kom jeg bare til et utropstegn og android logoen.. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Da er jeg inne i recovery igjen, hvor finner jeg 4.0.3 for i9023, så mye å velge mellom på xda? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Da er jeg inne i recovery igjen, hvor finner jeg 4.0.3 for i9023, så mye å velge mellom på xda? http://android.clients.google.com/packages/ota/google_crespo/VQ8PQk_V.zip Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Takk! Er det noe problem å komme inn i recovery(slik at jeg kan ta restore på min Oxygen rom) igjen etter at jeg har installert 4.0.3 i tilfelle jeg ønsker å komme tilbake? Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 12. januar 2012 Del Skrevet 12. januar 2012 Du vil ikke tilbake. Men nei, det skal ikke være noe problem. Annet spørsmål; Flere som har problemer med hodetelefoner på telefonen etter installering av ics? Det fungerte hos meg imorges, men på vei hjem var det ingen respons på telefonen når jeg plugget i headsettet. Spotify spiller musikk, men hører ingenting fra verken telefon eller headset. Tar jeg ut headsettet pauser musikken, og trykker jeg på play fungerer det fra høyttaleren. software problem? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. januar 2012 Del Skrevet 17. januar 2012 Hva brukes egentlig den LED-en foran på telefonen til? Det må da være noe stock som bruker den? Går det an å få den til å blinke hvis jeg har ulest(e) sms/e-post/tapte anrop? Har en HTC Touch Pro 2 som jobbtelefon der det er sånn og det er veldig nyttig (ordentlig drittelefon btw) Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Nexusen har ikke led foran på telefonen. Men du kan få bakgrunnsbelysningen på touchknappene til å lyse etter ønske, om du finner bln control på market, og flasher bln mod. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Oh, hva er da det til venstre for høyttaleren? Foran. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Til venstre for høyttaler er det proximity sensor (nærhets/lys sensor) , til høyre for høyttaler er front kamera. Ingen "led" som kan gi blink/lys. Endret 18. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Og hva brukes denne sensoren til? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Til å skru av skjermen når du legger telefonen inntil øret. Uten denne ville du trykket vilt på skjermen under en samtale... Det fungerer forøvrig veldig fint å flashe en kjerne som inneholder BLN MOD, for så å styre hvordan denne skal fungere med ønsket program. Da vil bakgrunnslyset på tastene dine lyse ved anrop, sms etc. Søk på BLN på xda for å lære mer om det /Espen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. januar 2012 Del Skrevet 18. januar 2012 Proximity sensor brukes også til å måle lysnivå (når man beveger seg utendørs og innendørs ) for å sette skjerm lysstyrken auto opp/ned når du har automatisk lysstyrke av akjermen aktivisert i settings/display menyen. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Noen som har ICS 4.0.3 og bruker BankID på telefonen? Jeg får det ikke installert, har Talkmore abonnement så skal ikke være noe problem der. Det viser seg at Nexus S mangler STK, så det er ikke mulig å få BankID på den telefonen. Det viser seg at det er mobilen som ikke støtter dette, årsaken til dette er at STK ikke er støttet på den aktuelle modellene, noe som innebærer at mobiltelefonene ikke har en sim-meny (STK = Sim ToolKit, som er en måte å sende meldinger på som ikke er SMS. BankID på mobil benytter STK og ikke sms). http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=6666&q=sim+toolkit&colspec=ID+Type+Status+Owner+Summary+Stars Endret 17. februar 2012 av everlong Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Har offesiell ICS kommet ut til Nexus S eller må man roote? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Man må ikke roote nei. Er bare å legge ICS rett inn. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Noen andre som vet hvordan jeg kan få ICS på min Nexus S? Må jeg bruke recovery for å installere det fra SD card? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå