Echosiren Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 In the meantime: KeiL Lenke til kommentar
stlii1y78 Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Hei Ny på forumet og ny bruker av Android og Nexus S. Trenger hjelp til oppsett av APN for MMS og Internett for Talkmore. Disse punktene kan fylles ut ved etablering av ny APN på telefonen: Navn: APN-navn: Mellomtjener: Port: Brukernavn: Passord: Tjener: MMSC: MMS-mellomtjener: MMS-port: MCC: (satt til 242) MNC: (satt til 01) Autentiseringstype: APN-type: APN-protokoll: (satt til IPv4) Talkmore har ikke automatisk oppsett, men gir meg følende manuelle innstillinger: Informasjon for manuelt MMS-oppsett. MMS – GPRS Navn for tilgangspunkt:telenor Brukernavn:telenor Passord:telenor Navn: Telenor MMS Proxy server adresssen:10.10.10.11 Proxy server port:8080 Service center adresssen: http://mmsc/ Informasjon for manuelt Internett-oppsett. Internett – GPRS Navn for tilgangspunkt:telenor Brukernavn:telenor Passord:telenor Navn:Telenor Server port:9200 Proxy server adressen: Proxy server port:8080 Nettadresse:http://wap.telenormobil.no Primary DNS: Secondary DNS: Må jeg opprette 2 APN og kan noen fortelle meg hvor i oppsettet på telefonen de ulike oppsetts-punktene fra Talkmore skal fylles inn? På forhånd takk. Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobile nettverk -> Tilgangspunktnavn -> "Meny -> nytt APN". Fritt etter hukommelsen da jeg har engelsk språk på min. Det vil nok være enklest å sette opp 2 forskjellige APN ja, hvis du setter rett type på APN'et vil telefonen velge riktig i forhold til om det er datatrafikk eller MMS som skal sendes. På min telefon heter APN type "mms" for MMS APN'et (det første du skriver) og "default,supl" for GPRS APN'et (det siste du skriver). /Espen Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Noen som vet når vi får 4.0? Får vi 4.0 på Google Nexus S? O_O Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Seff, Google har sagt at de slipper det "a couple of weeks after galaxy nexus launch". I praksis kommer den nok tidligst rundt jul/nyttår... Custom ROM får man allerede tak i på XDA om man har det travelt. Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Seff, Google har sagt at de slipper det "a couple of weeks after galaxy nexus launch". I praksis kommer den nok tidligst rundt jul/nyttår... Custom ROM får man allerede tak i på XDA om man har det travelt. Hadde helt mistet håpet da det stoppet opp på versjon 2.3.4. Vi snakker om samme Nexus håper jeg? http://www.google.com/phone/detail/nexus-s Edit; ser 2.3.6 er siste versjon. Endret 7. november 2011 av roy_nor Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Refererer igjen til en mod som er hundre ganger bedre enn gingerbread, noe som gjør ventetiden litt lettere. Greit det ser ut som iOS, men fungerer til gjengjeld mye bedre. KEiL Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har du testet Oxygen Rom? Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 har prøvd cm7, oxygen og flere andre, men har endt opp med keil, da det har flere av tingene jeg har savnet i cm7. Oxygen stiller ikke med noe spesielt? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Oxygen er jo bygget for dem som vil ha en så ren og kjapp Rom som det er mulig å lage/optimalisere. Vil man ha fancy widgets, homescreen osv så må man sette det opp selv. Men out of the box så er vel Oxygen det reneste og kjappeste som finnes etter hva jeg har sett. Oxygen.im for et eget forum Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 KeIL FTW. Denne rom'en er en vinner.. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Oxygen er jo bygget for dem som vil ha en så ren og kjapp Rom som det er mulig å lage/optimalisere. Vil man ha fancy widgets, homescreen osv så må man sette det opp selv. Men out of the box så er vel Oxygen det reneste og kjappeste som finnes etter hva jeg har sett. Oxygen.im for et eget forum Det kan stemme. Men min erfaring er jevnlig "force close" minst 3ganger ila dagen. Har vært tilhenger av "clean" rom før, men Keil har så mye praktisk å by på. Slipper handcent sms for popupmeldinger, strømkontroll i notificationbaren, oversiktlige innstillinger, og meget rask interface - dog ikke så rask som oxygen, men tilnærmet like bra. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Spm., hvis jeg legger inn denne Keil, vil SMSene mine bli slettet? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Ja, men bruk et sms backup program som lagrer dem på minnekortet ditt, så kan du hente dem tilbake igjen etter du har lagt inn den nye romen. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 SMS backup & restore. Ellers har GO SMS også mulighet til å ta backup. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Takk! Da har jeg to spørsmål til: 1. Hvis jeg legger inn denne ROMen nå, vil det være noe problem å legge inn ICS når den kommer over nyttår? 2. Hvordan er det med oppdateringer til KeIL? Vil man få de automatisk? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Må vel flashe stock rom for å få OTA update til ICS, viss det blir mulig tipper eg. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Og det er ingen vanskelig sak? Vil jo gjerne teste ut ICS når den kommer Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Og det er ingen vanskelig sak? Vil jo gjerne teste ut ICS når den kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå