MrLee Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Har en Q6600 Gigabyte X38 Radeon HD 3450 12 x WD green power 2TB disker 2 OCZ Vertex 1 disker en PCI-E 4x SATA kontroller 4-5 vifter 2 DDR2 ram brikker 1x DVD brenner, SATA er det trygt å bruke en 5 år gammel MIST på dette oppsettet, m.t.p. cap aging? eXtreme Power supply calculator beregnet at jeg trengte en 466W forsyning medregnet 30% aging, men er det alikevel på tide å pensjonere PSUen, evt. fordele lasten over på en annen PSU jeg har liggendes. Har kabinett som har plass til to...er det trygt å f.eks. bare kjøre alle diskene på en PSU som ikke drar noe annet? Endret 6. desember 2010 av MrLee Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er jo bare til å prøve Enten så går det, eller så går det ikke Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Vil absolutt ikke ha disker som dør p.g.a. ustabil PSU. Det har jeg slitt med nok før "i gamle dager" før ikke visste hvor ræl qtec Dessuten vil jeg helst bruke PSU nr 2 i en annen maskin. Spørsmålet er enkelt og greit Mist 500W, 5 år gammel. På tide å pensjonere den? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Er nok egentli på tide å pensjonere den, eller sette den i et annet oppsett som trekker en del mindre strøm Kan anbefale en god PSU. Corsair AX750 Hele 7års garanti Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Ja det er det jeg lener mot. Better safe than sorry i dette tilfellet. Serveren bygges med tanke på stabilitet og datasikkerhet. Derav 12 2TB disker som alle skal i raid Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 såpasse ja Da er nok en ny PSU å anbefale Så kan du heller bruke den gamle i en stuepc feks Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Spørsmålet er enkelt og greit Mist 500W, 5 år gammel. På tide å pensjonere den? Nei, du trenger ikke å pensjonere den. Kondensatorer skal vare lengre enn 5 år. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Tja, er mulig jeg ville ha pensjonert den. Spørs etter behov det da... Jeg 'pensjonerte' min MIST 1000W fra aktiv tjeneste i min maskin for ett halvår siden. Riktignok brukes den daglig den dag idag, den står i lagringsserveren min og maskinpark messig her i huset så har jeg en manko på strømforsyninger og kabinetter Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg tror jeg gjør det. Eller i alle fall flytter den over i en maskin som ikke trekker så nært maksgrensa på den. Den har tross alt stått på 27/7 i nærmere 2 år nå.. og daglig bruk de andre 3 årene. Edit: Huff, det ble dyrere enn forventet å oppgradere Endret 8. desember 2010 av MrLee Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Min MIST 500 watter tok kvelden med et fres og litt stygg lukt for 4 dager siden. Omtrent like gammel som din. Har vel egentlig sett tegnene lenge, men bare trodd det var CPU som var for høyt klokka... Håper nå at resten av komponentene overlevde armageddon. Skjermkortet er bekreftet OK, så da spørs det med HK, CPU og harddiskene... Fant tilbud på Chieftec Nitro 750 Watt på komplett, og satser på at den takler brasene fremover Tok like godt å bytte kabinett når jeg først var i gang Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Sitter nå på en AX750... litt dyr men det er fin "peace of mind" effekt. Raid 1 på alle diskene og stabile komponenter.. akkurat det man vil ha i en server. kunne sikkert satt opp annen og mer plasseffektiv RAID setup, men spred over flere kontrollere så er det enklere bare å ta 2 og 2 i Raid 1. Endret 4. januar 2011 av MrLee Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Steike meg, det er en bra strømforsyning KOmmer til å leve maaaange år TX versjonen av den samme(750W) klarer dem i noen tester å dra hele 900W ut av Å den du har, er enda bedre en tx Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) hmm, merkelig, for den AXen var fysisk mindre enn HX1000'en jeg har i hovedmaskinen. edit: haha, jeg brukte samtlige tilgjengelige SATA strømkontakter på PSUen Endret 4. januar 2011 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå