Gå til innhold

5år gammel 500W mist - trygg med dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Har en

Q6600

Gigabyte X38

Radeon HD 3450

12 x WD green power 2TB disker

2 OCZ Vertex 1 disker

en PCI-E 4x SATA kontroller

4-5 vifter

2 DDR2 ram brikker

1x DVD brenner, SATA

er det trygt å bruke en 5 år gammel MIST på dette oppsettet, m.t.p. cap aging?

eXtreme Power supply calculator beregnet at jeg trengte en 466W forsyning medregnet 30% aging, men er det alikevel på tide å pensjonere PSUen, evt. fordele lasten over på en annen PSU jeg har liggendes. Har kabinett som har plass til to...er det trygt å f.eks. bare kjøre alle diskene på en PSU som ikke drar noe annet?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil absolutt ikke ha disker som dør p.g.a. ustabil PSU. Det har jeg slitt med nok før "i gamle dager" før ikke visste hvor ræl qtec :p

Dessuten vil jeg helst bruke PSU nr 2 i en annen maskin.

Spørsmålet er enkelt og greit Mist 500W, 5 år gammel. På tide å pensjonere den?

Lenke til kommentar

Tja, er mulig jeg ville ha pensjonert den.

Spørs etter behov det da... Jeg 'pensjonerte' min MIST 1000W fra aktiv tjeneste i min maskin for ett halvår siden.

Riktignok brukes den daglig den dag idag, den står i lagringsserveren min og maskinpark messig her i huset så har jeg en manko på strømforsyninger og kabinetter :p

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg gjør det. Eller i alle fall flytter den over i en maskin som ikke trekker så nært maksgrensa på den. Den har tross alt stått på 27/7 i nærmere 2 år nå.. og daglig bruk de andre 3 årene.

Edit: Huff, det ble dyrere enn forventet å oppgradere :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Min MIST 500 watter tok kvelden med et fres og litt stygg lukt for 4 dager siden. Omtrent like gammel som din. Har vel egentlig sett tegnene lenge, men bare trodd det var CPU som var for høyt klokka... Håper nå at resten av komponentene overlevde armageddon. Skjermkortet er bekreftet OK, så da spørs det med HK, CPU og harddiskene...

Fant tilbud på Chieftec Nitro 750 Watt på komplett, og satser på at den takler brasene fremover :) Tok like godt å bytte kabinett når jeg først var i gang :p

Lenke til kommentar

Sitter nå på en AX750... litt dyr men det er fin "peace of mind" effekt.

Raid 1 på alle diskene og stabile komponenter.. akkurat det man vil ha i en server.

kunne sikkert satt opp annen og mer plasseffektiv RAID setup, men spred over flere kontrollere så er det enklere bare å ta 2 og 2 i Raid 1.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...