patonnnn Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Har en Jensen Scandinavia WebLink 39300. Jeg plugger internettkabelen som kommer fra fiberboksen i en av lan portene på routern, men får ikke internett. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Lese bruksanvisningen. Lenke til kommentar
patonnnn Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Lese bruksanvisningen. har prøvd Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er litt vanskelig for oss å vite hva du gjør feil når du ikke sier noe mer enn det, men jeg ville begynt med å plugge samme kabel i en PC for å sjekke om det funker. Lenke til kommentar
patonnnn Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Det er litt vanskelig for oss å vite hva du gjør feil når du ikke sier noe mer enn det, men jeg ville begynt med å plugge samme kabel i en PC for å sjekke om det funker. Okei. Skal prøve å forklare bedre.. Jeg har nettopp fått fiber. Fiberkabelen kommer inn gjennom veggen å inn i en boks. Jeg får ikke trådløst nett fra den boksen så tenkte å bruke min Jensen Web:Link for å få det. Så jeg tok en nettverkskabel fra en av LAN portene på fiberboksen, koblet den inn i en av LAN portene på Jensen boksen men får ikke trådløst internett av den grunnen. Hva må jeg gjøre for å få det ? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Hvis den trådløse ruteren har flere innganger er det bare en av dem det vil funke å plugge internett-kabelen i. Den har som regel sin egen farge. Begynn likevel med å forsikre deg om at det er noe futt i ledningen ved å koble den til en PC og se om du kommer deg på nett via den. Endret 6. desember 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
patonnnn Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Så har det seg slik at jeg også har en stasjonær pc. Der bruker jeg også kabel, der heter nettverket Network 4. På den bærbare jeg prøvde på het det Unidentified Network. Hvorfor ikke samme ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Koble nå nettverkskabelen fra fibermodemet i internettporten på router (WAN). Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Lese bruksanvisningen. har prøvd Då får du prøve hardare. Du skal koble til WAN/Internet-porten på ruteren din. Lenke til kommentar
patonnnn Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Lese bruksanvisningen. har prøvd Då får du prøve hardare. Du skal koble til WAN/Internet-porten på ruteren din. Har en ADSL port, og 4 LAN porter Lenke til kommentar
abrj Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Prøv å koble til en av LAN portene (nr.1) Lenke til kommentar
ochi9le Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Sikker på det ikke er et modem du har? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Husk at om du bruker lan port på en trådløs ruter må du slå av DHCP på denne. Vist ikke har du to DHCP servere stående, og man får fort problemer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Sikker på det ikke er et modem du har? +1 Det kan se sånn ut hvis det er en ADSL-port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå