VinterUlv Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Jeg strever voldsomt med å velge hvilken skjerm jeg vil ha. Da jeg startet mitt søk fant jeg raskt ut at jeg måtte fire på kravene mine, da omtrent ingen hadde "alt" jeg ville ha. Jeg ville ha: 24" 16:10 skjerm med 1920x1200 native oppløsning Displayport eller HDMI (jeg _kan_ akseptere DVI) LED bakgrunnsbelysning (som jeg antakelig bare kan stryke fra lista) Lav responstid Maks 3000,- jo lavere jo bedre Kan legge til at skjermen skal brukes til litt forskjellig. Alt fra video-redigering (kun hobby, ikke profesjonelt), litt film og litt spilling. Jeg har hittil funnet 3 skjermer som er OK, men hvis noen kan gi tilbakemelding på de eller kan anbefale andre skjermer, er det supert. 2 HP og 1 Philips som ser ok ut ZR24W ser ganske heftig ut i specs, men 7ms responstid og den bruker omtrent dobbelt så mye Watt som LA2405wg. Bruker S-IPS panel såpass mye mer? Og Philips'en har jeg aldri hørt om før, men den var jo grisebillig.. Endret 6. desember 2010 av VinterUlv Lenke til kommentar
thomit Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 På ren bildekvalitet vil jo ZR24W være overlegen de andre alternativene dine. Men hvis du ikke skal bruke skjermen til noe der korrekte farver osv. er så viktig, så kan vel TN-panelene duge. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Hoppet fra LA2405wg til ZR24W er jo bare et par hundrelapper (faktisk 100kr hvis jeg velger dustin i dag). Men er det verdt det kontra å kjøpe en billig-skjerm? Trenden er vel at vi bytter/oppgraderer pc'n mye oftere enn skjermen. Jeg vil ha kvalitet, men ikke til latterlig dyre summer. Hvilke andre 24" anbefales i dag som er omtrentlig rundt de specs jeg vil ha? U2410 er litt for dyr synes jeg. Lenke til kommentar
Gjest medlem7055 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg fant en mulig skjerm dersom du kan gå ned til 23". LG IPS231P/23" LED E-IPS Du kan også se på LG sine nettsider. Vurderer denne selv for øyeblikket, men ønsker å finne ut litt mer om hva andre måtte mene om den først Endret 7. desember 2010 av medlem7055 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 8. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg har aldri hørt om E-IPS. Men den har heller ikke 1920x1200. Så da utgår den for min del. Men tanken var god, Rakydude! Endret 8. desember 2010 av VinterUlv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå