Gå til innhold

Htc desire strøm og prosesser, hva?

kjeg1

Anbefalte innlegg

Har nylig fått meg Htc Desire, men er ikke overimponert over hvor lengde den holder uten lading. Jeg lader den gjerne over natten, men selv med lite bruk så varer den ikke lengre enn 10-12 timer før den dør.

Jeg har så kikket litt på hva den bruker strøm på, og idag står det

Celle standby 28%

Telefonen ikke i bruk 27%

Android-system 27%

De resterende utgjør tilsammen 18%

Celle-standby regner jeg med betyr cellphone-standby, så den er grei. Men synes det er mye at 27% av batteriet brukes når telefonen ikke er i bruk? Hva kan dette skyldes?

Når jeg klikker meg inn på Android-system så får jeg opp en liste over prosesser som jeg ikke forstår hva er.

Listen er som følger:

Android-system

Rosie Utility

Com.android.qxdmlog

Oppsett

Lagring av innstillinger

Vpn-tjenester

Nettverksplassering

HTC checkin service

Kontoer og synkronisering

Innstillinger

HTC Function Test Program 1.02g

BrcmBluetoothServices

Nedlastningssyring for HTC-Widget

Upgrade setup

Noen som kan forklare hva dette er? Og er det noen av disse som kan lukkes?

Endret av kjeg1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

masse bra i link ovenfor, i tillegg ville jeg anbefale dette om du ikke har gjort det før.

1.Turn your device ON and Charge the device for 8 hours or more

2.Unplug the device and Turn the phone OFF and charge for 1 hour

3.Unplug the device Turn ON wait 2 minutes and Turn OFF and charge for another hour

Lenke til kommentar

Jeg også var skuffet over batteritiden på både Desire og Desire Z den første tiden.

Men som noen andre nevnte her på forumet, så blir batteritiden vesentlig bedre i løpet av den første uken.

Her er et par skjermbilder fra mine to telefoner, og som du ser bedrer batteritiden seg dag for dag. Ca like mye bruk (søylene i midten, de blå), men som du ser, nedgangen i batteri tiden går saktere og saktere.

Nå trenger jeg ikke å lade telefonen hver dag lengre. De første dagene måtte jeg lade kanskje to ganger per dag, jeg gikk i alle fall tom for strøm på begge telefonene de første dagene.

Det har ikke skjedd siden.

I batteri kolonnen ser du når jeg lader telefonen, det er markert med grønt.

Min vanlige HTC Desire med Android 2.2:

071210_desire1.jpg

Min HTC Desire Z med Android 2.2:

071210_desirez1.jpg

Lenke til kommentar

Har dere testet den med å lade 8 timer osv?

@myhken, hvilken app bruker du for å få den oversikten?

SystemPanel fra NetxtApp, betalte $2.99 for fullversjonen. Følger også med en taskmanager for Android 2.2 som kan kjøre ved behov.

Utrolig greit program for å holde oversikten over ressurs bruk, logge batteribruk etc.

Har ikke testet ut det 8 timers lade trikset, batteriene på telefonene mine har blitt så bra nå at jeg tviler på at jeg får ut noe mer. De holder nå fint to dager uten lading. Greit Desire telefonen bruker jeg ikke så mye når jeg ikke bruker den som GPS, mens Desire Z telefonen bruker jeg jo hele tiden. Jeg ladet Desire Z telefonen for 8 timer siden, og den har kun brukt 2% av batteriet til nå (kl 12.38).

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...