Dexterious Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg trenger ny PC. Er ingen gamer men vil gjerne prøve Fifa 2011 og Pro Evolution Soccer. Var innom Komplett.no og fikk øyet på Komplett Crazy Christmas Gamer. Uten skjerm og ZOTAC GeForce GTS 450 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-miniHDMI, DisplayPort, 810MHz skjermkort Pris: 4.495 Jeg la til skjermen Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSEK, Black 1680x1050, 5ms, 1000:1, VGA/DVI og byttet ut skjermkortet med ZOTAC GeForce GTS 450 1GB AMP! ® PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, CUDA, PhysX, 875MHz. Pris: 7880.42 Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black Silver Power SP-SS400 400W PSU Intel Core™ i3 Dual Processor i3-550 ASUS P7H55-M PRO, Socket-1156 Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 ZOTAC GeForce GTS 450 1GB AMP! ® Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 Microsoft® OEM Wired Desktop 400 MP Logitech Wireless Gamepad F710 Eizo 22" LCD FlexScan S2202WSEK, Black MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Hva synes folket om kjøpet? Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Du har vel ikke kjøpt denne pc-en enda? For din skyld håper jeg virkelig det. Denne "gameren" er rett og slett for svak.Om du enda ikke har bestilt den, si ifra, så skal jeg fortelle hvilken komponenter du skal velge og hvorfor. For 8000 kr skal jeg sette sammen en MYE bedre pc til deg, også fra komplett. Kjøpte nemlig min pc der for par måneder siden. Betalte samme pris, men har en mye bedre pc..... du kunne valgt bedre prosessor, større strlmforsyning og i ditt tilfelle er det verste: bare 2gb ram? hva tenkte du på??? Endret 8. desember 2010 av elscorpio Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 du kunne valgt bedre prosessor, større strlmforsyning og i ditt tilfelle er det verste: bare 2gb ram? hva tenkte du på??? Er ingen gamer men vil gjerne prøve Fifa 2011 og Pro Evolution Soccer. Krever disse så mye da? Bortsett fra ram, så ser jeg ikke grunn til at man må prakke mye mer mtp bruk. Lenke til kommentar
Dundar Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 For 8000 kr skal jeg sette sammen en MYE bedre pc til deg, også fra komplett. Kjøpte nemlig min pc der for par måneder siden. Betalte samme pris, men har en mye bedre pc..... Setter veldig pris på om du gjør det, jeg er også interessert! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du har vel ikke kjøpt denne pc-en enda? For din skyld håper jeg virkelig det. Denne "gameren" er rett og slett for svak.Om du enda ikke har bestilt den, si ifra, så skal jeg fortelle hvilken komponenter du skal velge og hvorfor. For 8000 kr skal jeg sette sammen en MYE bedre pc til deg, også fra komplett. Kjøpte nemlig min pc der for par måneder siden. Betalte samme pris, men har en mye bedre pc..... du kunne valgt bedre prosessor, større strlmforsyning og i ditt tilfelle er det verste: bare 2gb ram? hva tenkte du på??? "Er ingen gamer men vil gjerne prøve Fifa 2011 og Pro Evolution Soccer." 8000 inkludert en kvalitets skjerm til 2500,- er ikke så gale, så får han en pc med garanti og som er ferdig montert og installert + den gjør faktisk det han skal bruke datamaskinen til helt fint. Og hva i alle dager skal han med større strømforsyning når den pcen bruker langt under 400w? Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du kan jo også spare inn 1000 kroner viss du allerede har en windows licens. og når komplett sier 3 års garanti, betyr det at du betaler for det (no ekstra?)? Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du har vel ikke kjøpt denne pc-en enda? For din skyld håper jeg virkelig det. Denne "gameren" er rett og slett for svak.Om du enda ikke har bestilt den, si ifra, så skal jeg fortelle hvilken komponenter du skal velge og hvorfor. For 8000 kr skal jeg sette sammen en MYE bedre pc til deg, også fra komplett. Kjøpte nemlig min pc der for par måneder siden. Betalte samme pris, men har en mye bedre pc..... du kunne valgt bedre prosessor, større strlmforsyning og i ditt tilfelle er det verste: bare 2gb ram? hva tenkte du på??? "Er ingen gamer men vil gjerne prøve Fifa 2011 og Pro Evolution Soccer." 8000 inkludert en kvalitets skjerm til 2500,- er ikke så gale, så får han en pc med garanti og som er ferdig montert og installert + den gjør faktisk det han skal bruke datamaskinen til helt fint. Og hva i alle dager skal han med større strømforsyning når den pcen bruker langt under 400w? du er vel klar over at han skal spille fifa 2011? Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 fifa 2011 krever 2 gb ram, og siden hans oc har kun 2 gb ram, vil dette funke VELDIG dårlig. andre programmer kjører samtidig selvsagt, som vil kreve sin del av ramen. uansett, jeg mener det er håpløst å gi så mye penger på en skjerm. skjermkortet han valgte er vel godt nok, og holder seg et godt stykke. kjøp heller 21,5 tommers skjerm på komplettm og bruk pengene på bedre hovedkort, prosessor og strømforsyning. Da vil du få en MYE bedre pc. om dere leser hva fifa 2011 krever av datamaskinen, ser dere selvsagt at pc han vil kjøpe ligger et stykke over disse kravene. Men han vil ikke kunne spille det på max grafikk flytende. så hva er poenget med med 24 tommers skjerm med dårlig grafikk? er det ikke bedre men litt mindre skjerm og topp grafikk? Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Spillet krever at systemet har 2gb ram, og den PC har jo det? Skjerm er ikke noe som går ut på dato. Og er ikke den største skjermen med de største oppløsningene 22" og 1680x1050 er ikke allverden nå til dags. Å legge penger på hvor komponenter kan vare i flere oppgraderinger er best etter min mening. cpu, hk, ram, går ut på dato uansett. Skjermkortet holder plentivis, kan jo på tross alt kjøre Dirt2 i 1080p oppløsning, det samme gjør cpu. Det eneste jeg ville gitt råd til er å legge til ekstra ram. TS trenger ikke det bedre gpu eller cpu for hans bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 fifa 2011 krever 2 gb ram, og siden hans oc har kun 2 gb ram, vil dette funke VELDIG dårlig. andre programmer kjører samtidig selvsagt, som vil kreve sin del av ramen. uansett, jeg mener det er håpløst å gi så mye penger på en skjerm. skjermkortet han valgte er vel godt nok, og holder seg et godt stykke. kjøp heller 21,5 tommers skjerm på komplettm og bruk pengene på bedre hovedkort, prosessor og strømforsyning. Da vil du få en MYE bedre pc. om dere leser hva fifa 2011 krever av datamaskinen, ser dere selvsagt at pc han vil kjøpe ligger et stykke over disse kravene. Men han vil ikke kunne spille det på max grafikk flytende. så hva er poenget med med 24 tommers skjerm med dårlig grafikk? er det ikke bedre men litt mindre skjerm og topp grafikk? Vist du baserer ditt grunnlag på hvilke spill fyren kan kjøre etter hva som står anbefalt på spillet, får du gå en annen plass å leke. Det blir rett og slett for tynt, da disse er som regel upresise og tross alt bare en anbefaling. Så sant TS ikke driver med noe sinnsyk multitasking under matchene (godt gjøres) så skal det ikke være nødvendig med 4GB. Sier likevel ikke at jeg ikke anbefaler å velge 4gb. Forstod forsatt heller ikke hva han skulle med den strømforsyningen og hvordan den skulle forbedre ytelsen så veldig mye. Lenke til kommentar
elscorpio Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 jeg sier bare at jeg ville velge bedre hovedkort og prosessor. da vil det kreve større psu... men men.. folk kan jo kjøpe de dem vil. sier bare at det ikke er lurt å kjøpe noe som vil holde så vidt eller på grensen. prøv selv å spille fifa 2011 på en slik pc som han vil bestille så får du se hvordan det funker... seff er det slik at cpu, hovedkort og skjermkort samt ram går ut på dato, MEN dersom du absolutt vil spille med fing og stabil grafikk, er det desverre noe du må forholde deg til.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå