Predecessor Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har skiftet HK, og gjorde alle forbredelser m.h.t backup. Jeg tok backup av Outlookfilene mine, og lagret de på på en Firewiredisk. Da jeg skulle legge tilbake innholdet fra denne backupfila viste det seg at jeg kun hadde fått med meg innholdet i utboksen. Nå ligger alt innholdet fra Outlook fortsatt på harddisken som ble brukt på det andre hovedkortet. Da jeg har gått over til SATA disker, så var det ingen grunn til å slette den gamle HD`n, før jeg var sikker på at det nye oppsettet fungerte. Så til spørsmålet: Er det mulig å koble den gamle disken til en av IDE portene på det nye kortet, for så å hente ut Oulookfilene? Jeg er innforstått med at maskinen ikke booter med denne disken, men det som er interessant er om jeg skader dataene som ligger på denne disken, hvis jeg gjør dette. Jeg kan selvfølgelig kjøpe et nytt kabinett, og fyre opp det gamle oppsettet fra dette, men det betyr penger. Lenke til kommentar
aceman Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Selvfølgelig kan du lese fra denne disken så lenge du har en IDE-port på hovedkortet og det er godt gjort hvis du har funnet et som ikke har . Du går inn i bios og passer på at "boot priority" eller noe lignende står på s-ata disken og bare kobler til IDE-disken til en port og booter maskinen. Da skal den gamle disken forhåpentligvis dukke opp som en stasjon og du kan importere (manuellt) dine mails Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå