Gå til innhold

Ville du sett på dette realityprogrammet?

Zezner

Ville du sett på dette realityprogrammet?  

72 stemmer

1. 1. Hvor gammel er du?

• 0-10
      1
    • 11-15
      4
    • 16-18
      27
    • 19-25
      28
    • 26-30
      9
    • 31+
      3
  2. 2. Er du gutt eller jente?

• Gutt
      65
    • Jente
      7
  3. 3. Konseptet: Man samler en vennegjeng i et hus, de får oppgaver hvor de etterhvert må ødelegge for hverandre for å få bli i huset. Siste mann i huset kan velge å ta penger selv eller en luksusreise for hele gjengen. Ville du sett på dette?

• Ja
      18
    • Nei
      53
    • Hvis dere hadde gjort om et par ting (kommenter i tråden)
      1

Anbefalte innlegg

Hei, vi har i oppgave i Media å utvikle et realitykonsept og i den forbindelese trenger vi å høre om det er noen som kunne tenkt seg å se på programmet vårt! Håper du hadde giddet å svare på spørsmålene.

Hvis du har noen idéer som kan sprite opp konseptet, så er det bare å komme med de ;)

Mvh. Alsko

Endret av Alsko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår en noe mer detaljert beskrivelse. Slik jeg leser det nå så tenker jeg BigBrother/Paradise Hotel.

Hvor nære venner er det snakk om? I utgangspunktet kan jo en vennegjeng melde seg på og drite i hvem som vinner, da alle til slutt får en flott reise.

Lenke til kommentar

Syns ikke det er så kjekt med serier som baserer seg på at man skal ødelegge for alle (så jeg ser ikke så mye på realityshow med andre ord).

Det er jo et konsept som (sånn jeg ser/oppfatter det) har potensiale til å ødelegge vennskap, skape splid og krangel, så sånn sett er det jo egentlig en veldig god idé, sett fra et kommersielt perspektiv. Tviler ikke på at folk hadde sett på det.

Lenke til kommentar

Tenk dere om: Er det virkelig slike serier som blir sett lenger?

Det er en grunn til at Paradise Hotel går på TV3 sammen med den 25. reprisen på "Two and a half men" (og at Big Brother ikke går i det hele tatt lenger) mens Jakten på kjærligheten og X-factor går på TV2. Når spenningen med å se folk ha seg under dyna er borte (og for de fleste ble den vel det etter BB sesong 1) så er det ingenting i slike "hvem er dummest i landet her"-realityserier som virkelig fenger.

Når det kommer til et stykke er det drømmen om å bli noe, og leve den ut gjennom deltagerne i disse seriene, som virkelig slår. Skal dere lage et realitykonsept som er noe mer enn å vri siste dråpene ut av en en tørr svamp, så sats på noe der gevinsten er veien og ikke sydenturen til slutt, og hvor det folk snakker om under lunchpausen dagen etter er hvem som var best av deltagerne, ikke hvem som er teitest eller slemmest.

Nå er jo "bli en stjerne"-konseptet nokså oppbrukt også. Selv om jeg har en forkjærlighet for serier som putter et dusin 18-20 år gamle jenter i samme hus og later som de skal kunne bli modeller. Alvorlig talt: Det er mye å lære - om realitysjangeren - av slike serier. En av jentene i årets Top Model sa i starten det vi seere har visst lenge: "Hvert år har de med en ekte 'bitch', men hun vinner aldri." Den obligatoriske heksa er god underholdning underveis, men ingen vil jobbe med sånne mennesker, og derfor vinner de heller ikke. Selv "vinneren" i BB er ikke noe mere etter at de vinner enn før...

Slik er det, BB og PH-deltagerne lager utesteder der de kan hilse på hverandre til gevinsten er brukt opp, og de lever i gjensidig symbiose med ukeblader som heter C og D og E (og etterhvert X og Y og Z etterhvert som "stjernestatusen" falmer).

Om dere klarte å lage et kons... (jeg har en gang lovet meg selv å ikke bruke det ordet i slike sammenhenger, og nå har jeg gjort det to ganger alt i denne posten) som parodierer sjangeren, så kan det kanskje være håp.

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at f.eks 71 Grader Nord (og tildels Robinson) er så populært fremfor andre realityserier. Hvorfor skal man på død og liv ØDELEGGE for andre.

Greit med allianser og slikt, men det er for å redde eget skinn i hovedsak. Slik du nevner at man skal "ødelegge for de andre" så er ikke akkurat det særlig oppbyggende og sunn sosial holdning.

Nei, finn på noe NYTT - men ikke der hvor målet er å ØDELEGGE for andre.

Lenke til kommentar

Dersom alle deltakerane får ei oppgåve medan dei samtid må øydelegge for kvarandre korleis skal ein då kåre ein vinner?

Det er alltid lettare å øydelegge en å skape, så dersom alle skal øydelegge for alle så vil jo alle deltakerane ende opp med ei oppgåve som ikkje er utført, som igjen betyr at ingen vinner.

Eg liker heller ikkje konseptet med å bruke en vennegjeng som utganspunkt, enten vil då ein slik serie øydelegge vennskapet (som kanskje er målet i serien?) eller så vil vennegjengen spele eit avtalt spel for å få seg ein gratis ferietur.

Ein vennegjeng kjenner kvarandre godt nok til å kunne fikse resultatet. Det er ein grunn til at nesten alle realityserier bruker personer som aldri har møtt kvarandre før, nettopp for å unngå avtalt spel.

Lenke til kommentar

Jepp, dette høres ut som nok en uheldig følge av vestlig frihet. At man kan betyr ikke at man bør, og det er bare ytringsfriheten som skiller skapere av slikt søppel fra tjære, fjær, radbrekking, rendskjæring med påfølgende sårsalting, stokkeslag, pisking og korsfestelse (fantaser gjerne videre selv). All annen sunn fornuft tilsier nemlig at det ville være en passende skjebne.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i noen av argumentene oppi her: det er, for meg, bedre tv når deltakerene skal jobbe sammen om å vinnem i stedet for å ødelegge. En blanding av Junkyard Challenge/71 grader nord/Mythbusters hadde vært tv jeg hadde sett.

Er enig, kunne tenkt meg å sjå ein skikkelig "Robinson" serie, der deltakerane blir plassert på ei øde øy utan noke å hjelpe seg med og deretter vært nødt til skaffe alt av mat og drikke sjølv samt bygge det dei trenger av hytter, flåter, fiskeredskap osv. Ikkje slik tulleversjon som TV3 driver med der deltakerane får så mykje vatn som dei vil ha samt nok mat (sjølv om dei får lite mat så er det ikkje for lite til å overleve på).

Deltakerane får sjølvsagt trekke seg akkurat når dei vil, sistemann (den som tilpasser seg best) vinner.

Lenke til kommentar

Jeg tror uansett trådstarter er fanget av en farlig felle. Å tenke i de baner viser ikke bare dårlig oppfinnsomhet i og med at "alle" har laget noe slikt tidligere, men også at det er svært dårlig planlagt å bruke en vennegjeng. Som jeg og andre har påpekt så er det enkelt å da bare seile igjennom programmet og vite at alle til slutt får en gratistur. Blir dårlig TV av slikt...

Karakteren man får for å bruke et velkjent og utmelket konsept (urk) bør vel være ganske lav?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Idé til realityprogram: Litt sånn som robinson, men i steden for 10-12 vanlige personer, hiv inn sivilingeniører. Eller stokk dumme folk.

Ingenting nytt med alternativ 2. :p

Problemet med sivinger er at de gjerne tjener såpass at førstepremien bør være en del mer enn tre hundre store.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det hørtes ut som en litt kjedelig ide, beklager. Følte det ble veldig "barnslig" litt sånn rampestreker opplegg (No offense).Det jeg personlig liker beste med reality program, og jeg tror en del andre ung mennesker også gjør det, er å så folk drikke og chille og rett og slett ha en good time. De fleste av dem jeg kjente som så på Paradise Hotel feks så på det fordi det rett og slett var rått å se alt dritte de gjorde og å se dem bare drikke seg helt wasted og drite seg ut OL. Det så klart noen som utrolig nok finner underholdning i hele "spennings faktoren" også.

Ja det er uetisk og dårlig hjernedød underholdning for kidsa osv, osv. men det er faen så vittig i blant. Tror det er noe sånt dere burde prøve å holde fokus på vis dere skulle lage et suksessrikt reality program.

Edit: Noen eks jeg kommer på i farten:

1. En gjeng ung mennesker skal feste i hver stor by i verden og sjekke hvilken som har best "Party Factor".

2. "Road trip america" elns lignende som det første eks, men er en gjeng folk som bor i en gammel bo bil elns og skal reise på tvers over Amerika, alt av bensin reparasjoner osv må de fikse selv.

Edit2: Nå tenkte jeg jo litt snevert da og det er jo utrolig mange andre retninger dere kan gå innen for reality Tvshows.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Hva med dette, 1 skoleklasse blir sendt ut til en øde øy og alle får hver sin bag med et "redskap". Dette kan være alt fra avanserte pistoler til en lommelykt. Eller kanskje gift! Det følger også med andre ting som alle får. Den som overlever, vinner. Alle har på seg et halsbånd som vil drepe de med det på hvis de forsøker å forlate øyen eller om det er mer enn 1 igjen når perioden på øyen er over. Det vil være ting som bygninger, ødelagte transportmidler og 1 fyrtårn på øyen. Det vil også være datasystemer sånn at det vil være mulig å hacke datastystemet til halsbåndene med bra nok samarbeid og skills. Det vil også være 1-2 psykopater uten halsbånd som bare er interessert i å drepe for å holde opp spenningen. Da har serien potensiale for samarbeid, svik, sex og slåsskamper. Hver sesong vil også være forskjellig ettersom de som er på øyen vil finne en ny løsning, evt ikke finne en løsning og bare dø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...