MRN Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har børsta støvet av en harddisk, plugga den i PCen (IDE), disken snurrer, er lunken, men vises ikke i Windows. Filsystemet er RAW. Jeg har prøvd et par programmer, og har funnet ut at det *er* data på disken, og data som jeg gjerne vil ha. Det gamle filsystemet skal visstnok være FAT32. Men også EXT3 og EXT2 er funnet. Helt sikkert fra den tida da jeg prøvde meg på Linux. Jeg har ingen data der som jeg vil ha. Men Easeus sier noe annet. Søker jeg kun på det som jeg tror er FAT32, så kommer det opp ingenting. Søker jeg på EXT-partisjonen, så får jeg opp en masse. Problemet med Easeus er at den finner ikke tekstfiler. GetDataBack finner derimot ini-filer, men der får jeg ikke henta ut en eneste fil før jeg har betalt $80 - noe som jeg synes er dyrt. Å cracke det er umulig (laste ned nyeste versjon fra hjemmesida demses), så jeg er ute etter freeware, først og fremst. Eller kanskje shareware med demo (slik som Easeus, bare at den finner ikke alt det jeg vil finne). Begrensingen på 1 GB på Easeus-programmet er greit nok. Noen som vet om noen andre alternativer som er bedre eller billigere? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Mulig du bare må bite i det sure eplet og rett og slett paye ut for fullversjonen av det programmet. Evt du kan se om PC Inspector recovery gjør jobben. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg var akkurat på nippet til å kjøpe fullversjonen av GetDataBack. Ser ut som at det programmet finner de filene som den kan finne. Jeg fant et bra freeware-program, ZAR 8.5. Den tar 4 foldere for hver gang. Jeg telte at jeg hadde opp mot 400 foldere, og hver sjekk tar 20 minutter, så det hadde tatt meg 80.000 minutter å hente ut dataene. Skal ta en titt på programmet som du nevnte Og så har jeg til og med prøvd meg på Linux, Ubuntu. Men den var litt ubrukelig (eller meg, rettere sagt), siden jeg ikke kom meg på internettet, og da er det vanskelig å leke seg med dd-kommandoen uten å vite hva man gjør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå