Gjest Lars Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er 20 år, og har de siste månedene fått blackouts ved alkoholinntak, og dette veldig lett. Her en dag skjedde det igjen. Vorset startet klokka 19, og kl 24 gikk vi ut. På den tiden drakk jeg 6 øl. Etter klokka 24 er det helt svart, og da mener jeg totalt mørke, husker ingenting. Våkna bare opp dagen etter. Og slik er historien kanskje annenhver gang jeg er ute. Og det er ikke det at jeg er så full heller (190cm 85kg you do the math). Og opp til det går i svart er alt helt klart. Dette kan umulig være normalt? Begynner å bli litt bekymret... Kan det være noe skikkelig gærent med meg? Håper på seriøse svar.. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Serriøst? Etter 6 øl? Nei, du burde ikke ha blackouts etter 6 øl. Ikke i nærheten engang. Jeg veger det samme som deg og er såvidt brisen etter 6 øl. En sixpack øl er oppvarming til hardere ting. Lenke til kommentar
Gjest Lars Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Var kanskje litt mer, type 2-3 drinker i tillegg. Uansett, har drukket mye mer før, uten problemer (type 0,4 sprit på en kveld) Lenke til kommentar
Xygor Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Fjernet Endret 27. januar 2018 av Xygor Lenke til kommentar
kreinas Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg er 20 år, og har de siste månedene fått blackouts ved alkoholinntak, og dette veldig lett. Her en dag skjedde det igjen. Vorset startet klokka 19, og kl 24 gikk vi ut. På den tiden drakk jeg 6 øl. Etter klokka 24 er det helt svart, og da mener jeg totalt mørke, husker ingenting. Våkna bare opp dagen etter. Og slik er historien kanskje annenhver gang jeg er ute. Og det er ikke det at jeg er så full heller (190cm 85kg you do the math). Og opp til det går i svart er alt helt klart. Dette kan umulig være normalt? Begynner å bli litt bekymret... Kan det være noe skikkelig gærent med meg? Håper på seriøse svar.. Blackout er som regel et tegn på gjentatt alkoholforgiftning av hjernen over lang tid. Mange har det likedan. Her er et spørsmål og svar på det samme fra Lommelegen: http://www.lommelegen.no/328135/alkohol-og-blackout Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 viss ikke du drikker ofte, så vil jeg tro du ikke spiser nok, lite mat gjør deg fortere full! Lenke til kommentar
Gjest Lars Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Har lest MYE om emnet det siste døgnet. Forskning viser at man kan være arvelig disponibel for å få blackout (i en spørreundersøkelse av innlagte alkoholikkere sa 1/3 at de aldri hadde hatt en blackout). Jeg har kanskje vært dårlig til å drikke væske før, spise, ikke drikke for fort osv. Jeg kan prøve en helg å ta alle slike hensyn, så skal jeg skrive en rapport her (sikkert flere som er interessert). Har folk andre tips til forebyggende arbeid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå