skidrow Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 driver å lager en julegave til ungene jeg jobber med og har da ca 250 bilder jeg skal lage en dvd av, med musikk og greier. Men å sitte å lage overgang til hvert enkelt bilde tar jo utrolig med tid, så jeg lurte på om det var et hemelig knep som får den til å gjøre det selv? eller om det finnes andre, enkle programer som lager slike dvd`r hvor det automatisk kan lages overganger? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Da må du finne et dvd redigeringsprogram med mulighet for scripting. Dvs lage makroer. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skjønner ikke helt problemstillingen her? Du ønsker å lage et Slideshow i WMM tilpasset musikk, men vil at programmet skal gjøre det automatisk? Det blir jo ikke særlig bra? Hvis du skal skal ha et slideshow hvor bildene skifter synkronisert med skifter i musikken, kunne bestemme hvor lenge hvert bilde vises osv. så må du jo gjøre det manuelt. At du ikke gidder å dra overganger ned på tidslinjen og strekke bildenes visningstid høres ut som latskap. Da kan du like gjerne lagre bildene på en DVD og la barna dine spille det av i Picasa eller Windows slideshow, men regner med at det ikke var helt planen. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Btw, picasa har vel en funksjon for å automagisk lage en slideshow-dvd mener jeg å husker. Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Photostory 3 er eit program som stort sett gjer akkurat det du ynskjer. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Photostory 3 er eit program som stort sett gjer akkurat det du ynskjer. Men det støtter vel ikke å brenne filmen som en DVD uten et tillegg som koster penger? Var iallefall sånn før. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 driver å lager en julegave til ungene jeg jobber med og har da ca 250 bilder jeg skal lage en dvd av, med musikk og greier. Men å sitte å lage overgang til hvert enkelt bilde tar jo utrolig med tid, så jeg lurte på om det var et hemelig knep som får den til å gjøre det selv? eller om det finnes andre, enkle programer som lager slike dvd`r hvor det automatisk kan lages overganger? Movie maker har allerede en funksjon som legger overgangen automatisk på alle bildene i showet. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 er ikke snakk om å lage det så det passer med musikken, kall det gjerne latskap men når du skal lage en personlig dvd til 10 barn og har i snitt 250 bilder til hvæe dvd, så betyr det utrolig mye tid og dra overganger til hvert bilde. jeg får se hva jeg finner på, takk for svar så langt:-) driver å lager en julegave til ungene jeg jobber med og har da ca 250 bilder jeg skal lage en dvd av, med musikk og greier. Men å sitte å lage overgang til hvert enkelt bilde tar jo utrolig med tid, så jeg lurte på om det var et hemelig knep som får den til å gjøre det selv? eller om det finnes andre, enkle programer som lager slike dvd`r hvor det automatisk kan lages overganger? Movie maker har allerede en funksjon som legger overgangen automatisk på alle bildene i showet. hvordan? har glana og prøvd det meste men fant det ikke? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 er ikke snakk om å lage det så det passer med musikken, kall det gjerne latskap men når du skal lage en personlig dvd til 10 barn og har i snitt 250 bilder til hvæe dvd, så betyr det utrolig mye tid og dra overganger til hvert bilde. jeg får se hva jeg finner på, takk for svar så langt:-) driver å lager en julegave til ungene jeg jobber med og har da ca 250 bilder jeg skal lage en dvd av, med musikk og greier. Men å sitte å lage overgang til hvert enkelt bilde tar jo utrolig med tid, så jeg lurte på om det var et hemelig knep som får den til å gjøre det selv? eller om det finnes andre, enkle programer som lager slike dvd`r hvor det automatisk kan lages overganger? Movie maker har allerede en funksjon som legger overgangen automatisk på alle bildene i showet. hvordan? har glana og prøvd det meste men fant det ikke? "Bruk på alle" Lenke til kommentar
orange Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 hvordan? har glana og prøvd det meste men fant det ikke? "Bruk på alle" Tror trådstarter bruker XP versjonen, og ikke den i windovs 7 som virker flere hakk nedre og har funksjonen "bruk på alle" Et lite knep som kan hjelpe litt er å bruke "ctrl-c" og "ctrl- v" (klippe og lime) så slipper du å dra overgangen over hver gang. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du kan legge samme overgang mellom alle bildene i Movie Maker for XP ganske enkelt. Når du har valgt alle bildene du skal bruke og lagt dem på tidslinja > klikk på ett bilde og velg alle med Ctrl+A, gå så til Transitions/Overgang og Høyremuseklikk på den Transition/Overgang du vil bruke, i menyen som du da får velger du Storyboard. Dermed vil valgte Overgang legge seg mellom alle bildene. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Jeg bruker windows live movie maker til å lage youtubeslideshows av bildene mine, og der er det bare å merke alle bildene og velge overgangstype, tid etc så får alle samme overgang. Den gamle movie maker utgaven er noe annerledes utformet enn den nye. Så dersom du ønsker samme overgang mellom alle bildene er det altså enkelt, men det kan kanskje bli noe kjedelig? Du kan jo f.eks merke alle og sette en standard overgang du velger, så kan du merke en del enkeltbilder og velge andre overganger etc. Tor Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 takker for alle svar, er godt i gang og bra blir det:-) Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Men skal hver dvd ha 250 bilder? Har du tenkt på at det blir fryktelig mange bilder? Hvert bilde bør jo vises ca 6 sekunder, dvs at det blir 25 minutter med bilder. Det er nok i overkant lenge, så jeg hadde nok gått inn og klippet med hard hånd og fått det ned iallefall til maks 15 minutter. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2010 foreldre får alldri nokk bilder av sine barn:-) nei, jeg har korta det ned noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå