Styrkor Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Heisann! Etter mye trøbbel med skjermkortet fikk jeg omsider nytt fra leverandøren. Da jeg satte dette inn i pc-en ble noen av ikonene i windows forvandlet til noe som ligner på strekkoder. Merkelig nok gjalt dette ikke alle ikonene, og faktisk var ikonene til office relaterte programmer (men også til spill, palm desktop, norton antivirus etc...) "hardest rammet". Hva kan dette være? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er den skarpeste på data, men dette er uansett en grafikkfeil som er meget irriterende. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Har du prøvd andre drivere? Scanna etter virus på PC-en? Er jo kanskje mulig at det ikke har noe med grafikkortet å gjøre....vet ikke jeg - sorry Lenke til kommentar
Styrkor Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 har scanna etter virus skal ikke være det som er problemet. har ikke prøvd andre drivere... mulig det kan være det, men samtidig synes jeg det er litt rart hvis det er problemet. Lenke til kommentar
ZeoviZ Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har omtrent samme feil med mitt 9600 pro. Har prøvd den nyeste driveren og den på cden som fulgte med; samme feil. Men jeg regner med det likevel er driveren; er ikke slik med standard vga driver installert. Dumt at Windows XP er så elendig; da kunne man ha testet ut forskjellige drivere og slikt, men... DivX-filmer er forresten også slik, og i bildeprogrammer blir alltid den høyre delen av bildet strekete. Sykt. Lenke til kommentar
Styrkor Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2003 Det som er rart er at hvis man trykker "change icon" og velger ett nytt ikon, så funker det fint å vise ikonet normalt. problemet kan komme ved oppstart igjen, men funker uansett ikke på alle programmer. f. eks word og de fleste andre office programmer åpner ikke for muligheten til å bruke "change icon" funksjonen. Har også merket meg nå at noen ikoner blir normale etter oppstart av program, men det har til nå bare fungert på excel og word, og da kun på "all programs" oversikten på start menyen. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg har omtrent samme feil med mitt 9600 pro.Har prøvd den nyeste driveren og den på cden som fulgte med; samme feil. Men jeg regner med det likevel er driveren; er ikke slik med standard vga driver installert. Dumt at Windows XP er så elendig; da kunne man ha testet ut forskjellige drivere og slikt, men... DivX-filmer er forresten også slik, og i bildeprogrammer blir alltid den høyre delen av bildet strekete. Sykt. Det går vel an å teste ut forskjellige drivere? Det kan da jeg med mitt GF2 ti...hmm Det går vel ikke utover bildet i spill? Det hadde vært veldig kjedelig.. Lenke til kommentar
Styrkor Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 hos meg så virker det nå ihvertfall som at alt funker fint bortsett fra at noen ikoner er ute og kjører. har ikke sett noe til grafikkfeilen ellers, men så har jeg enda ikke fått tid til å spille noe eller se noe særlig film... Lenke til kommentar
ZeoviZ Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Det er jo mulig å gjøre noe, som å skifte driver, men ikke stort mer. XP gjør alt automatisk, så når noe blir feil er det umulig å fixe. Jeg trykte av en sak; Skjermegenskaper-Instillinger-Avansert-Feilsøking-Aktiver skrivekombinering ... satte den av. Nå er ikonene og bilder fixet, men divx-filmer er enda fucket med hvite striper. Andre filmer fungerer. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg hadde akkurat samme problem med GF2 kortet mitt og Win ME. Jeg innstallerte drivere og sånn på nytt, MANGE GANGER, også plutselig en gang så ble ordentlige igjen. Etter en ca 20-30 reboots.... Måtte vel gjøre det på en spesiell måte. PS: Jeg hater Windows (til tider ihvertfall) Lenke til kommentar
Styrkor Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Heyheyhey. Det var visst bare å oppdatere driverne. Nå er det fryd og gammen her i leiren! Takk til alle som har kommet med hjelpende svar! Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Heyheyhey. Det var visst bare å oppdatere driverne. Nå er det fryd og gammen her i leiren! Takk til alle som har kommet med hjelpende svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå