Gå til innhold

Reparere disk- mangler "installeringsplate"


Anbefalte innlegg

Her kommer blondie-spørsmål, helt sikkert.

 

Macen min oppfører seg rart, og i følge diskvertøy må disken repareres og jeg må "starte maskinen igjen fra Mac OS X- installeringsplaten" for å kunne reparere den.

 

Jeg har ikke noe Mac OS S- installeringsplate, ihvertfall ikke her (kanskje hjemme hos foreldrene mine?) Hva gjør jeg da? Og om jeg hadde hatt en installeringsplate, hvordan starter jeg maskinen fra den?

 

Veldig takknemlig for hjelp! Sitter å jobber med oppgave, så må nesten få fikset problemet snart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du klarer å finne den innstalasjonsplaten, så putter du den inni Mac`en din og slår den av.

Når du starter den igjen så holder du "alt" knappen nede. Helt fra du skrur maskinen på. Etter det så tror jeg det bare er å følge innstruksjonene.

 

Bruker du Time Machine til å ta backup av maskinen din?

Vis du ikke har gjort det så burde du gjøre det slik at vis noe går galt så kan du hente tilbake alle dokumentene dine vis noe går galt.

 

Det er dette jeg tror du må gjøre, har ikke gjort det selv siden jeg har aldri hatt noe problem med iMac`en min.

Lenke til kommentar

Takk!

 

Hva om jeg ikke finner platen da? Jeg får ihvertfall ikke tak i den på noen uker hvis den er hjemme, men kan ikke huske noen cd i det hele tatt. Må jeg bruke min, eller er det noe jeg kan låne?

 

Nei, bruker ikke time machine, men har hard disk jeg hiver alt innpå så det er ikke noe stress hvis ting forsvinner. Men håper da ikke det kommer til det. Er bare litt plagsomt at maskinen henger seg opp hver kveld når jeg jobber med oppgaven!

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du må ha din egen plate eller om du kan bruke noen andre sin. Vis du må ha maskinen din i orden og du ikke får tak i platen før om noen uker og du har tilgang på en annen plate, så kan du jo prøve. Vis det går helt galt (noe som jeg ikke tror sjer) så har du hvertfal backup av hele maskinen.

 

Vis du får tak i platen, og når du starter maskinen med platen inni. Så er det enten "alt" eller "C" du må holde nede, kom over noe nå nettopp som sa at du måtte holde nede "C"

 

Edit:

Se her

Endret av fjerten95
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg finner fremdeles ikke denne her installeringsplaten, ei huske noe om den. Det er altså noe som skal følge med maskinen når man kjøper det? Har altså en helt vanlig macbook (hvit). Har brukt en annen pc litt i mellomtiden, men begynner å bli lei, vil gjerne få dette fiksa.

 

Hvis jeg tar den med til en mac forhandler, kan de fikse det? Må jeg ha med noe papirer i såfall? Er hos foreldrene mine nå, diverse papirer har jeg ikke med, men hadde vært greit å få fiksa det mens jeg har fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...