noreg Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Er det noen, som vet om JEG må betale for å reise til Storbrittania? for å gå på skole, blir 17 år... grunnen: bli GOD i ENGELSK! Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Anbefaler deg først å fremst på det sterkeste å vurdere en annen utvekslingsorganisasjon enn EF. Helt utrolig at de i det hele tatt får fortsette med utveksling. Sjekk heller ut; www.sts-education.no www.speak.no www.aspect.no Ser ut til at prisene ligger på 65-70,000,-. Endret 5. desember 2010 av Sjøtispe Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 takk sjøtispe:). utveksler disse til storbrttania da? kun det / America som er aktuelt, men storbrittania er mest aktuelt- vet hviss jeg vill til US at AFS årnder det gratis for meg:) Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 fannt, det ut selv, ut fra de sidene du ga meg:)))! TUSEN takk for sidene, sjøtispe! :-) Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 fannt ut at undervisningsnivået, var høyt;-o. er selv VELDIG dårlig i engelsk, vil si 2/3, er det en mulighet, å ta ett år for meg? er jo mange, som kommer til NORGE fra land, som aldri snakker ett ord norsk, på skolen... Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 må jeg ha fullført vg1? tar kunn teorien, ikke programfagene, nå. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 fannt ut at undervisningsnivået, var høyt;-o. er selv VELDIG dårlig i engelsk, vil si 2/3, er det en mulighet, å ta ett år for meg? er jo mange, som kommer til NORGE fra land, som aldri snakker ett ord norsk, på skolen... Ikke tenk på det:). Det å få undervisning på engelsk er en vanesak, og med tiden går det veldig mye enklere å skrive alle tekster på engelsk. Var selvsagt ikke vant til å bruke mye engelsk selv, men det gikk seg veldig fort til. Det er jo som regel slik at dersom man skal skrive notater fra ting som er skrevet på engelsk, så går det som oftest greiest å skrive notatene på engelsk òg (i hvert fall er det slik for meg). Dessuten er du der for å lære deg bedre engelsk, og jeg tror neppe du er så dårlig at du ikke klarer å følge med, ikke så lenge du jobber og gjør ditt beste. Kjenner ikke så godt til nivået på de britiske skolene, men i USA er nivået latterlig lavt, og det er praktisk talt umulig for en nordmann å ikke klare skole der. må jeg ha fullført vg1? tar kunn teorien, ikke programfagene, nå. Ja og nei. Dersom man ønsker året godkjent og stipend fra lånekassen må man vel ha fullført VG1. Skal man få godkjent og stipend reiser man ut det året som tilsier VG2 hjemme i Norge. Jeg vet ikke hvordan ting fungerer ifht. programfag og teori, det lureste er å forhøre seg med rådgiver på skolen, hun kan nok gi et langt mer korrekt svar. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 trenger jo ikke, programfag i byggfag heller da? Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 takk;D, ER 1 måned siden jeg sluttet med programfagene, vil bli noe innen Helse, fannt jeg ut. derfor giddet jeg ikke programfagene på bygg;s. jeg får jo året godkjent? uten programfagene da,,, men må jo begynne på studiespesalisering hviss jeg skal til Storbrittania. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 takk;D, ER 1 måned siden jeg sluttet med programfagene, vil bli noe innen Helse, fannt jeg ut. derfor giddet jeg ikke programfagene på bygg;s. jeg får jo året godkjent? uten programfagene da,,, men må jo begynne på studiespesalisering hviss jeg skal til Storbrittania. Tror man må gå allmenn (eller det som heter studiespesialisering nå) for å få året godkjent. Får du godkjent det første året ditt som VG1 for studiespesialisering? I så fall burde det gå greit. Uansett, snakk med rådgiver. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 ja, prater med rødgivern i morgen.... jeg går bygg og anleggsteknik nå da, eller mente du at jeg måtte gå studiespesalisering, sjøtispe? i England. å få året godkjent i England, bryr jeg meg ikke noen ting om, jeg skal jo uansett begynne på helsefag, Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 ja, prater med rødgivern i morgen.... jeg går bygg og anleggsteknik nå da, eller mente du at jeg måtte gå studiespesalisering, sjøtispe? i England. å få året godkjent i England, bryr jeg meg ikke noen ting om, jeg skal jo uansett begynne på helsefag, Jeg mener at jeg er ganske sikker (skal ikke si noe helt bastant) på at man må gå studiespesialiserende i Norge, og da også fortsette på andre studieår på studiespesialiserende når man kommer hjem, for å få året godkjent. Men det er fullt mulig at det er noen smutthull, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
noreg Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 en stund, siden jeg har skrevet noe på denne tråden nå, men isteden for å ta et utvekslingsår. tenkte jeg å ta 2-3 måneder i England, men prisen er ganske høy;o! er det noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå