Snorre Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei, Sitter og lærer meg php og MySQL om dagene, men har støtt på et aldri så lite problem. I boken lager forfatteren noen spørringer hvor han definerer at de resulterende recordsene fra spørringen skal listes på vertikalt. Dette gjør han ved å skrive en \G på slutten av spørringen istedenfor ;. Det er vel og greit, og jeg tror jeg har forstått prinsippet med slike options på slutten av spørringen. Problemet er at jeg får feilmelding når jeg prøver det samme: SELECT subject, body FROM messages WHERE subject = 'HTML vs. XHTML' \G #1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '\G LIMIT 0, 30' at line 3 Jeg kjører forøvrig tjenerversjon: 5.1.41 av MySQL ifølge phpMyAdmin... Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 \G er vel det du skriver når du kjører spørringa via kommandolinjeklienten slik som her: http://slaptijack.com/software/enabling-vertical-g-output-in-the-mysql-client/ Vet ikke hvordan du gjør det samme i phpmyadmin. :S Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Det ante meg ja. Men det var greit å få det bekreftet. Takk skal du ha hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå