Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Årsopplater plutselig borte...

Anbefalte innlegg

Hei, er det vanlig at årsoblatene på bilen kan falle av? 

Jeg hadde bilen på eu-kontroll. Stusset på hvorfor jeg fikk 1erfeil på kjennemerke. Det viste seg at de blå oblatene fremme og bak var borte. Og fjordårets stod der. 

Jeg vet 100% sikkert at jeg har satt dem på, det var av typen som man henter hos  vegvesenet med håndskrift på. Ikke dem man får i posten

Noen som vet om der er svakheter med klistret på disse merkene som gjør at de faller av, eller om det er folk som aktivt stjeler slike av en eller annen grunn? 

Hvis ikke er det kanskje eksen som har pillet dem av i håp om at bilen skal bli avskiltet? :p

Noen her som vet hva det koster for nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt bil siden oblatene kom, og kan med sikkerhet si at ingen av de har vært i nærheten av å falle av av seg selv.

Det er i tillegg svært vanskelig å pelle de av noe i nærheten av hele.

Mulig de kan løsne hvis det er ekstremt møkkete på skiltet når du setter de på.

Skal ikke være noe pes å få ut nye så lenge alt er i orden.

Lenke til kommentar

Det er viktig at det er reint når du setter på merkene, har det hvert mye støv og dritt mellom limet og skiltet kan det fort hende at de detter av.

Jeg vet ikke om det er hensiktsmessig å ta av de gamle merkene. Men dersom det er slik at det er veldig mange merker oppå hverandre kan det jo hende det har hvert en medvirkende faktor. Prøv å fjerne de gamle merkene og sørg for at det er en rein overflate når du setter merkene på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...