Gå til innhold

Håndball-EM for kvinner 2010! Arrangeres i Norge/Danmark


Latias

  

69 stemmer

  1. 1. Vinner Norge?



Anbefalte innlegg

Du kødder ikke når det handler om Nora Mørk. Greit nok nå var det TV2 sin skyld, så du slipper unna :cool:

 

Men jeg fikk med meg at kjæresten spiller i Oilers, men det er ingen som heter Magnus i A-troppen til Oilers som jeg kommer på. Kanskje jeg skal fikse han på neste kamp jeg er på i Siddishallen.

 

edit: Jeg fant han. Magnus Lindahl. Lever ikke lenge han etter landslagspausen som er i ishockyen atm.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Topptrener slakter håndball-EM:

- Skremt over nivået

 

Er litt enig med han, det er til tider store målforskjellar. Håndball er nok desverre ikkje ein idrett stor nok til å heve nivået noko særleg, spesielt på kvinnesida. Kampar som blir vunnet med 10-20 mål mangler spenning for å halde publikum interessert. Om det er herrehåndball eller kvinnehåndball betyr lite så lenge det er spenning i kampane. Sånn sett har nok herrehåndball eit høgare nivå, men å kvinnehåndball har jo fordelen av å være spelt av damer.

Lenke til kommentar

Haha, liker avataren din Zeph!

 

Men når det er sagt, så lager jo damelaget show når de er så overlegne. Det er nesten garantert seier, og det er publikumsvennlig mener nå jeg når det blir laget mange mål og mye show. Jeg hadde ikke brydd meg om stillingen ble 33-12 eller 25-23 favør Norge i en kamp jeg så fra tribunen.

 

Men nå det er sagt, så er nivået generelt dårlig i kvinnehåndball, når man ser hvor dominerende Norge er.

Lenke til kommentar

Linn Jørum Sulland kommer inn i den norske EM-troppen i håndball. Stine Bredal Oftedal går ut.

- Linn vil forsterke lagets bakspillerressurs med sin spisskompetanse; skudd fra 9-11 meter samtidig som hun inngår i vårt gode venstrehåndsteam. Hun vil i tillegg kunne bidra i vårt 7-meter team, og i finalespill kan som kjent kamper måtte avgjøres på straffekast, sier landslagssjef Thorir Hergeirsson til handball.no.

Akkurat når eg etterlyste fleire langskudd frå Norge. :D

Lenke til kommentar

Topptrener slakter håndball-EM:

- Skremt over nivået

 

Er litt enig med han, det er til tider store målforskjellar. Håndball er nok desverre ikkje ein idrett stor nok til å heve nivået noko særleg, spesielt på kvinnesida. Kampar som blir vunnet med 10-20 mål mangler spenning for å halde publikum interessert. Om det er herrehåndball eller kvinnehåndball betyr lite så lenge det er spenning i kampane. Sånn sett har nok herrehåndball eit høgare nivå, men å kvinnehåndball har jo fordelen av å være spelt av damer.

Den er artikkelen er nærmest helt verdiløs. Han kan umulig ha oversikt over noe som helst. Se nå på lagene for svarte og se hvor mye skader enkelte har og hvilke spillere som mangler. Og det at Flint slår nederland i forkant av EM betyr jo ikke en dritt, tror du (er ment til herr Senstad, ikke til deg. :)) de gidder å risikere noe i en ubetydelig kamp rett før et viktig sluttspill. All ære til Flint, men de møtte nok ikke noe skjerpet mannskap akkurat. Det å uttale seg om nivået til et lag basert på EN kamp er helt bak mål.

 

Det har vært et litt spesielt em og gruppen til Norge i mellomspillet ble svakere enn man kunne forvente i forkant.

 

Blir oppgitt når jeg leser ting som ikke ser på årsakene til ting. Samme som å slakte det norske herrelandslaget i fotball hvis drillo hadde tapt en kamp p.g.a skader e.l.. Hadde han bare sett bittelitt bak resultatene, sett på lagene. Russland er veldig B, ikke har de historie for å bry seg så VELDIG om em heller. Det er vm og ol som er hovedmålet for dem. Akkurat som at Sør-Korea ofte ikke tar VM så seriøst, men satser alt på OL for det er det som betyr noe.

 

Ungarn ble veldig svekket da Görbicz skadet seg rett før em, i tillegg er Toth ikke i form og Mehlmann er ikke aktuell. Er vel på tur tilbake etter graviditet osv. Tyskland er det nok ingen som forstår seg helt på, tror heller ikke at de var informert om at de ville være videre med åttemålstap mener jeg det var mot Ukraina. Det hadde nok også gått bra om de hadde spilt med a-laget fra start. Spania har også vært særdeles svake, uvisst av hvilken grunn, som sagt det har vært et litt snodig em.

 

Hvorfor ikke se på positive ting. Island var et friskt pust, de er et lag med unge spiller og stort potensiale i fremtiden. Kan bli virkelig gode. Montenegro som får spille om femteplass nå etter et flott mesterskap, det kunne fort blitt enda høyere opp. Hvis de hadde fått spilt med Djokic og Bulatovic hadde det luktet gull. Men en kamp de spilte for Serbia i 2008 satte en stopper for det. Nederland har også gjort det bra og spilt god handball og markert seg. Ikke minst Sverige som vel for første gang har tatt seg til en semifinale, noe ujevnt spill, men når det står om semifinaleplass er det forståelig. Det var dårlig mot Ungarn.

 

Det får være nok skriverier.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Er litt klønete å dra inn en spiller nå, som "ikke var god nok" til å begynne med. Håper Linn smeller til de skuddene vi alle vet hun kan :D

Får håpe ikke Nora får en "smell" av dette, at hennes beste venn og romvenninne ikke er med når det virkelig gjelder.... :thumbdown:

Hun er fortsatt med som støtte etter hva jeg forstod. Det er uansett ikke Nora som skal vinne kampen mot Danmark, hun har gjort litt forskjellig så langt i em og det er ikke annet å forvente. Ikke at hun har vært verre en enkelte andre, men noen unødvendige feil har det blitt. Hun har et utrolig nivå inne og det er utrolig å se henne spille når ting stemmer, men trenger helt klart mer rutine. Ikke at det er noen bombe akkurat. Når det stormer som verst er det andre som skal ta ansvar. Hun kommer til å bli vår Messi etterhvert. Er så deilig at landslaget har fått frem en ny lederskikkelse som kan ta over om noen år.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Stine gikk ut? Da er vel Nora Mørk den yngste troppen i spilleren. Enda en grunn til å elske henne. :love:

 

Hvis du elsker de som er yngst kan du vel like gjerne ta en tur til den lokale barnehagen eller?

Smaken er som baken. Om du foretrekker gamlehjemmet framfor 19-åringer, så skal du selvfølgelig få lov til det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...