BjørnarBA Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hei. Skal ha meg ny mobil, valget står mellom HTC DHD og IPONE4. Jeg bruker primert telefonen til ringe, sms, sync mot Outlook (mail og kalender), internett og GPS i bil. Syns valget mellom disse er veldig vansklelig, virker som noen kjmpetelefoner begge. Lurer på om noen vet om det er noen problemer med bluethooth tilkobling i nyere biler? Er der gode kartprogrammer til begge disse mobilene? Lar begge disse seg synce mot Outlook? Andre ting jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Desire HD vinner på ringing, synking, sms og internett. Noe usikker på hvordan GPS er men det ryktes at dette skal være svært bra på denne telefonen. Andre ting som bør tenkes på: batteritid, relevans av skjermstørrelse, behov for fleksibilitet. DHD er en kjempetelefon! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Olannon, hvorfor vinner Desire HD på ringing, sms og internett? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Ringing - Death Grip på iPhone samt ikkefungerende near-field sensor (e.g. legge på med øret) ødelegger fælt for iPhone her. Death Grip er riktignok ikke et stort problem i Norge men sistnevnte er det flere som har klaget mye på, både på forum og folk jeg kjenner i virkeligheten. SMS - androids dynamiske varslingssystem som muliggjør applikasjoner som feks handcent sms. Større skjerm tilsier raskere input og ifølge ryktene er swype på vei til android. Internett - de fleste reviews har kåret DHD til den beste internettelefonen man får om dagen på bakgrunn av god flashstøtte og generelt gode benchmarksresultater i forhold til andre nettlesere. Av andre internettegenskaper stiller iOS og Android relativt likt. I forhold til kontroll av mobilt nettverk/wifi er det en smakssak hva som er best. Med andre ord, det koker ned til browseren og her vinner DHD rått pga flashstøtte, gode benchmarkstester og ikke minst vesentlig større skjerm. Jeg ser at iPhone 4s oppløsning vil kunne være bedre å lese liten skrift med, men det er som sagt ikke uten grunn DHD har blitt kåret til den telefonen som har best internettopplevelse av ca samtlige reviews jeg har lest. Håper det forklarte mine påstander godt nok Endret 6. desember 2010 av Olannon Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Ringing - Death Grip på iPhone samt ikkefungerende near-field sensor (e.g. legge på med øret) ødelegger fælt for iPhone her. Death Grip er riktignok ikke et stort problem i Norge men sistnevnte er det flere som har klaget mye på, både på forum og folk jeg kjenner i virkeligheten. Begge disse problemene er relativt sjeldne da. Jobber i mobil-butikk og det er en veldig liten brøkdel som har klaget på disse problemene. Du kan være uheldig å få en telefon som har et av disse problemene, men da får du en ny en eller reparert. SMS - androids dynamiske varslingssystem som muliggjør applikasjoner som feks handcent sms. Større skjerm tilsier raskere input og ifølge ryktene er swype på vei til android. En annen ting, med tanke på at det høres ut som du skal bruke telefonen som bil-GPS, så er nok HTC'en litt kjekkere pga sin skjermstørrelse. Hmm, da er jeg interesert i hvorfor du syntes Desire HD er bedre på sync. Jeg har ikke mye erfaring med sync på de nyeste fra HTC, men jeg kan nesten ikke tenke meg at det fungerer bedre enn iPhone... Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 DHD er bedre på sync fordi det er innebygd støtte for facebook, twitter og googleprofiler i en samlet kontaktliste. Dette innebærer at du kan opprette googlekontakter fra telefonen og at alle sosiale nettverksprofiler er knyttet sammen i ett sted heller enn å være spredt rundt omkring. Når du får telefonen signer du inn med googlekontoen din og alt blir da synket raskt og greit til enhver tid. I tillegg vil widgets bidra til at synkingen er mer synlig, feks ved visning av favorittkontakter, kalender og emailikon. Så vidt jeg vet er synkingen mot andre tjenester relativt lik, men fortsatt stiller android hakket foran pga widgets og dermed synlighet. Som det ble sagt nylig - iOs er for de som liker å klikke veldig mye frem og tilbake for å se informasjon. Klart, i prinsippet kan man gjøre dette men i realiteten vil det ikke være på langt nær så effektivt for average joe. Synes det er rart at iOs som første suksessfulle smarttelefonOS ikke har gjort noe med dette på all den tiden de har hatt. En siste ting er at du med HTC (om ikke android, husker ikke hvem som produserer widgeten) kan manuelt velge når synking skal foregå. Du har komplett kontroll over 3G og WiFi og med en egen synksnarvei kan du sørge for å oppdatere raskt og asap når det er nødvendig. Denne eksplisitte kontrollen over WiFi, 3G og synking er noe av det jeg savner mest etter å ha byttet til N8. Angående near-field sensoren til iPhone 4: jeg kjenner riktignok ikke veldig mange personlig som har denne, men de jeg kjenner har klaget på at de plutselig legger på uten å vite hvorfor. Dette er også et utbredt problem og påpekt i særdeles mange av online reviews. Hvis du gjennom ditt yrke ikke har møtt på mange som har klaget over dette så vil jeg nesten tro det har mer med at folk ikke forstår hva som skjer (og derfor ikke klager) eller at de simpelthen ikke bryr seg nok (personlig skal det mye til før jeg gidder å oppsøke en butikk). Death Grip tror jeg er tilnærmet lik uvesentlig i Norge men kan være verdt å vite om none-the-less. Da telefonen primært brukes til ringing og sms vil jeg sette dette svært høyt og enhver mangel ved disse vil trekke kraftig ned. Nytteverdien til en iPhone 4 faller dermed kraftig, da den rett og slett er en dyr erstatning som utfører oppgavene på en dårligere og mer ustabil måte i forhold til mange andre. Trådstarter - en ting jeg kom på: du bør sannsynligvis vurdere Nokia E7. På mange måter forbinder denne det beste fra forskjellige verdener og jeg tror den ville passet deg svært godt. Cliffnotes: 4" skjerm God batteritid Fysisk tastatur Ovi Maps (ansett som blant de beste, om ikke det beste, navigasjonssystemet til mobil per i dag) God byggekvalitet Tradisjonelt har Nokia vært sterke på alt som angår ringing og talekvalitet. Antar dette er det samme i E7 da den blir forretningsflaggskipet utover Symbian^3 har også dynamisk informasjonsvisning som er herlig i forhold til kalender og favorittkontakter Hvordan ligger du an nå? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 http://www.pcworld.idg.com.au/article/361152/htc_desire_hd_vs_iphone_4_smartphone_showdown/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå