Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Krever Steam mye av nettet?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg går på internatskole. IKT-ansvarlig har valgt å legge inn en blokkering av Steam. Jeg har ikke fått noe godt svar om hvorfor. Krever Steam mye av nettet? Til sammenligning er ikke Spotify blokkert, og det streamer jo musikk. Regner med det tar en del av linja. Skolen har fibernett fra LOS med forholdsvis bra hastighet. Voddler ville han ikke åpne for, fordi det krevet for mye.

Hvor ligger Steam? Er det på grunn av nettkapasitet han har blokkert? Eller er det kanskje bare at han mener at mange av spilla på Steam er imot "skolens etiske ståsted"?

Help me out.

PS: Var i tvil om jeg skulle poste denne her eller under "PC-spill".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykker du "download" fra steam raske servere får du for eks lett 25Mb ned på en 25Mb linje.

Har ikke testet med bedre linje, men spill er store og om folk laster ned de blir det en del trafikk.

Mobilt brevbånd / egen linje /osv.

tror du får lett 2,5mb, ikke hele 25.

Du får 25 megabit hvis du har 25 megabit, du tenker vel på at han får 3,125 megabyte per sekund download speed av en 25 megabit per sekund internettlinje.

Lenke til kommentar

Heisann.

Jeg går på internatskole. IKT-ansvarlig har valgt å legge inn en blokkering av Steam. Jeg har ikke fått noe godt svar om hvorfor. Krever Steam mye av nettet? Til sammenligning er ikke Spotify blokkert, og det streamer jo musikk. Regner med det tar en del av linja. Skolen har fibernett fra LOS med forholdsvis bra hastighet. Voddler ville han ikke åpne for, fordi det krevet for mye.

Hvor ligger Steam? Er det på grunn av nettkapasitet han har blokkert? Eller er det kanskje bare at han mener at mange av spilla på Steam er imot "skolens etiske ståsted"?

Help me out.

PS: Var i tvil om jeg skulle poste denne her eller under "PC-spill".

Når du laster ned spill krever det mye - men ikke når du idler eller bare spiller et allerede nedlastet spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Edit: Tonet ned litt.

MB for byte Mb for bit

25Mb = 3,125MB

Adsl oppgies i Mb pga det ser større ut, men steam oppgir nedlastning i MB hos meg så derfor denne blandingen.

Det er kun download admin ikke vil ha noe av.

Endret av War
Lenke til kommentar

Du må vel egentlig bare spørre om hvorfor det er blokkert - om det er pga. innholdet eller pga. kapasitet.

Hvis det er kapasitet så kan du jo ihvertfall prøve å argumentere at selv om steam kan bruke mye kapasitet i en kort periode der det laster ned så er jo slike nedlastinger egentig veldig infrekvente og legger ikke noen stor belastning på nettverket i den store sammenhengen. Det er vel også mulig å tvinge steam til å laste ned saktere via isntallingene om det er nødvendig, men det krever jo at admin stoler på alle brukerene - så det er vel kanskje ikke så godt argument.

-Stigma

Lenke til kommentar

Du må vel egentlig bare spørre om hvorfor det er blokkert - om det er pga. innholdet eller pga. kapasitet.

Hvis det er kapasitet så kan du jo ihvertfall prøve å argumentere at selv om steam kan bruke mye kapasitet i en kort periode der det laster ned så er jo slike nedlastinger egentig veldig infrekvente og legger ikke noen stor belastning på nettverket i den store sammenhengen. Det er vel også mulig å tvinge steam til å laste ned saktere via isntallingene om det er nødvendig, men det krever jo at admin stoler på alle brukerene - så det er vel kanskje ikke så godt argument.

-Stigma

Jeg skal ta og snakke med han. Kan eventuelt komme tilbake med resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...