th1nk Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Jeg trenger litt hjelp til å velge en ny bærbar PC. Jeg har ikke mange krav: 1. Minst 17" skjerm. 2. Støye minst mulig. 3. Batterilevetiden legger jeg ikke vekt på i det hele tatt. Det den skal brukes til: 1. Surfe vanlig på nett, laste ned ting. 2. Se film. 3. Helt vanlig tekstbehandling. 4. Muligens noe bilde- og/eller videobehandling, men dette er ikke veldig viktig. I og med at jeg ikke har peiling på CPU, grafikk osv, blir det vanskelig å vite hvem som er "best". Selv om jeg mistenker at det har lite å si da jeg ikke skal bruke maskina til hverken gaming eller heftig videoreigering. Hadde vært fint å kunne få noen tips Endret 10. desember 2010 av Think88 Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Du bør lete etter en bærbar med minst en i3 370M prossesor Da kan den spille full hd (1080p). EDIT: Fant to-tre stk. som kan passe for ditt bruk: Acer Aspire 7741-373G HP ProBook 4720s Nå vet ikke jeg hvilke erfaringer med Acer, men de er ikke kjent for særlig god support. Skulle jeg anbefale en av dem til deg uten å tenke på merke, men heller 100% på spesifikasjoner er Acer et klart valg. HPen har integrert skjermkort i pcen, noe som du ikke trenger da du skal bare bruke den til nettlesing/film ;D Endret 5. desember 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Fant noe enda bedre Dell Inspiron 17R til 6300kr. Denne er et bedre valg enn HP'en. Da gjenstår det om du vil bruke de ekstra kronene (500+) på denne Dell'en foran Aceren Jeg tror det klart kan bli vært det, da byggekvaliteten og servicen vil være klart bedre enn hos Acer (Håper jeg ikke snakker til meg selv hah ) Endret 5. desember 2010 av Slaps'ærn Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har ikke noe erfaring med Acer sin support. Maskina jeg bruker nå er en snart 3 år gammel Acer Aspire 5720ZG. Jeg synes vifta på denne er fryktelig irriterende. Om det er pga maskinen er litt gammel, instillinger osv., jeg vet ikke. Synes også ofte å ha lest på nett at Acer-maskiner ofte støyer mer enn mange andre? Takk for linkene, skal se på dem nå Vil også nevne at det er ikke sånn at jeg MÅ ha full HD (selv om jeg ikke er sikker på hva det vil si engang, hehe)og det absolutt beste av alt som har med hvordan filmen vises best å gjøre. For det er vel ikke altfor stor forskjell fra maskiner til maks. 6000? Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Kan nesten ikke strekke meg over 6000, fordi da klarer jeg aldri stoppe "Bare noen hundrelapper til, og noen til, og noen til" - det blir fort ganske mye mer enn det jeg strengt tatt trenger å bruke på en PC med de kravene jeg har. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Du bør lete etter en bærbar med minst en i3 370M prossesor Da kan den spille full hd (1080p). Hvorfor kan ikke en dårligere prosessor spille full hd? Og hvorfor er det så viktig med full hd når ingen av forslagene dine har full hd skjerm? Og hvis du kom med en bærbar som hadde full hd skjerm så ville jo prosessoren vært god nok uansett, ellers ville det ikke kommet noe bilde når man skal logge inn på windows. Endret 5. desember 2010 av Abigor Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Og der var plutselig den første jeg linka til ikke på tilbud mer. 1000 kr dyrere nå, så da kan den utelukkes, med mindre den blir satt ned igjen en eller annen gang. Mener å ha lest at tilbudet skulle vare til 12. desember. Jaja. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Er det ingen fler som har noen innspill? Fant en annen, som er paa tilbud naa: HP Pavilion dv7-3145 Endret 6. desember 2010 av Think88 Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 10. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg har gått litt opp i prisen, fra 6 til 7000, kan strekke meg til absolutt maks. 7500. Frister veldig med denne. Har lest positive ting om den på nettet. Er det noen som kan si om det er et godt kjøp? Endret 10. desember 2010 av Think88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå