Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvoran decryptere passord? [ Tripo-5 -> Base64]

Anbefalte innlegg

Hey hackere er kule folk se bare på denne karen feks:

http://www.amazon.co.uk/Professional-Assembly-Language-Programming-Programmer/dp/0764579010/ref=sr_1_4?s=books&ie=UTF8&qid=1291596088&sr=1-4

Yep, det er meg en hacker...og husk hackernes motto: Du får deg kanskje aldri dame, men du kan alltids hacke deg inn på pc'en hennes.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHAHAHHAHA HAHA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, er en Hacker krimminell? Også var det en tråd jeg fant..Hahaha..den idioten som posta det var en skikkelig idiot.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=132185

Basic intro på hva en hacker er:

En "hacker" er egentlig bare en som fikser egne dataløsninger. Som regel er det snakk om en eller form for programmering involvert siden det som regel er slik man "bygger" løsninger på en datamaskin. Ordet avstammer fra "hack" som egentlig betyr en person som ikke gjør en spesiellt god jobb heh...

Kort sagt er en hacker ikke nødvendigvis noen lovbryter. Alle som har programmert noe er vel på et nivå å regne som en hacker.

En cracker derimot er noen som bryter sikkerhets-systemer og koder. Slike er som regel lovbrytere siden man skjeldent har lov til å bryte slike beskyttelser (unntak finnes). Å bruke en keylogger vil nok gå under cracking, men egentlig ikke hacking siden du ikke har laget noe selv. Slike folk som bruker ferdige verktøy uten egen kunnskap kalles ofte (nedverdigende) som "script-kiddies", barn som leker med ferdige scripts altså.

I dagens kultur at misforståelse av order "Hacker" dog blitt vridd så mye at folk bruker "hacker" for å beskrive alt mellom himmel og jord som har med data å gjøre så lenge det er en person som kan mye om data. Det er egentlgi bare oss "geeks" som lenger gidder å bry oss litt om distrinksjonen mellom de forskjellige termene. Til slutt forsvinner nok grensen helt vil jeg tro - om vi vil eller ikke - akkurat som idioti som "sørvis" "jus" og "pøb" snart blir normalt skriftspråk her i landet (herregud! frustrasjon maks!)

-Stigma

Lenke til kommentar

Hey hackere er kule folk se bare på denne karen feks:

http://www.amazon.co.uk/Professional-Assembly-Language-Programming-Programmer/dp/0764579010/ref=sr_1_4?s=books&ie=UTF8&qid=1291596088&sr=1-4

Yep, det er meg en hacker...og husk hackernes motto: Du får deg kanskje aldri dame, men du kan alltids hacke deg inn på pc'en hennes.

Det er helt greit... alle som har erfaring med å programmere i assembly vet at det er ingenting som får snabben til å krympe fortere enn det ;) Kunnskap i assembly blir dermed invers proporsjonal til behovet ditt for en dame ;)

Måtte gud (og sphagettimonsteret) beskytte meg mot å noen gang ha behov for å rote med sånt igjen =P

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Jeg skal si dere sannheten. Det er at jeg skal sette denne keyloggern på min bror sin PC. også får jeg se hvem han chatter med på MSN..noen private greier.

Skal prøve å finne noe, men ikke ta meg som kriminell da.

Hvorfor skal vi ikke oppfatte deg som kriminell etter disse uttalelsene?

Lenke til kommentar

Jeg skal si dere sannheten. Det er at jeg skal sette denne keyloggern på min bror sin PC. også får jeg se hvem han chatter med på MSN..noen private greier.

Ikke vær sånn da :(

Det betyr ikke at jeg er kriminell!? :cry:

PS: Fant passordet.

TheNewGenerationOfKeyloggers

Endret av Leif23
Lenke til kommentar

Ikke vær sånn da :(

Det betyr ikke at jeg er kriminell!? :cry:

PS: Fant passordet.

TheNewGenerationOfKeyloggers

Du krenker jo ditt bror sitt privat liv, hvis han ikke vil si til deg hva han snakker om på MSN så bør jo du respektere det.

Voks opp sier no jeg, tviler du hadde likt det noe særlig hvis noen andre sendte keyloggers o.l på din PC.

Voks opp sier no jeg.

Lenke til kommentar

Herre.. Man trenger da ikke en gang en keylogger for å se hva andre skriver på MSN :)

Hvis man har på at MSN loggfører så blir ALT lagret i klartekst på dataen som _LETT_ kan finnes og leses :)

~ Submit

ps. nei jeg synes du ikke skal gjøre det.. keylogger er bare en veldig tungvind metode til dette formålet :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Herre.. Man trenger da ikke en gang en keylogger for å se hva andre skriver på MSN :)

Hvis man har på at MSN loggfører så blir ALT lagret i klartekst på dataen som _LETT_ kan finnes og leses :)

~ Submit

ps. nei jeg synes du ikke skal gjøre det.. keylogger er bare en veldig tungvind metode til dette formålet :)

Dog - kun om logging er blitt aktivert på MSN installasjonen på den maskinen.

Men ja, det er ikke noe mindre ulovlig eller umoralsk å avlytte sin bror som det er å avlytte en fremmed.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...