Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvoran decryptere passord? [ Tripo-5 -> Base64]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er det jeg gjorde..prøv selv, hva får du opp?

ikke noe leselig om det er det du mener, men det trenger jo ikke å bety noe om det f.eks. er en kode som er generert av en datamaskin - for da vil det jo være random tegn.

Men hva forventer du da?

Kan du kanskej fortelle litt mer om bakgrunnen på hva du skal gjøre? hvor fikk du denne koden fra til å begynne med - via hvilken metode - og hva er målet ditt? Og hvordan har du bestemmt at strengen er tripo-5 encodet til å begynne med?

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hei :)

Anbefaler deg egentlig å bare droppe det du vil med dette.

Hvis du ikke greier det de vil du skal gjøre så har du ikke nok teknisk kompetanse til å vite hva du driver med! I verste fall så ender du opp i fengsel (nei, jeg tuller ikke). Er en grunn hvorfor de legger slike sperrer, Nemelig for at uvitende som ikke veit hva de driver med driter seg ut :)

Hva skal du egentlig med det programmet i første omgang?

@ Folk som ikke skjønner hva jeg mener: Er meninga med hele inlegget.. 2 sec med google avslører nøyaktig hva han skal med det.

~ Submit

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Jeg ser hva du snakker om nå når jeg sjekket referanser litt nøyere :(

Sorry, men jeg vil ikke hjelpe deg bli kriminell. Encyption/decryption i seg selv er selvfølgelig lov å diskutere, men her er det jo helt klart utifra koden du refererer til at du har skumle hennsikter med kunnskapen du spør etter.

Og jeg er forøvrig helt enig med Submit. Etter jeg ser contexten av spørsmålet ditt så jeg hva svaret sansynigvis er også - men dette er jo nettop ment som en "idiotsikring" som Submit sier for at det skal det være en minimumsterskel for hvem disse verktøyene kommer i hende.

Avlytting er strengt straffbart, og når du ikke en gang har full kontroll på ferdiglagde verktøy så må du ikke tro et sekund at du er god nok til å ikke bli oppsport hvis du bli oppdaget heller. Moral til side så er det ikke i ditt beste interesse at vi hjelper deg med dette - sorry. Det er forøvrig også i mot forumets retningslinjer å diskutere ting som åpenbart oppmuntrer til brudd på norsk lov. Har du lest retningslinje før du postet?

EDIT: for all del sier jeg ikke at man ikke kan få lov til å studere hacking. Det går fint ann å være whitehat hacker, og den beste måten å lære om sikkerhet er ofte ved å prøve å bryte sikkerheten, men hvis dette er den egentlige hennsikten din må du lære å krype før du kan gå.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

@ Stigmas edit:

Når man skal lære seg hacking (eller noe i den duren) i første omgang starter man ikke med å gå til nærmeste forum og laster den den første RATen man ser, Scriptkiddie kalles det;)

Hvis du skal lære deg å hacke eller er interessert anbefaler jeg deg egentlig å finne deg en bok, webside eller hva som helst med info om det du vil.

men ALLER først SKAL du lese dette før du i det hele tatt går på google og søker "hacking":

http://catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html

~ Submit

ps. windows er fyfy til slikt :)

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke gi deg svaret, det hadde jo ikke vært noe gøy i det hele tatt :)

Skal du lære og hacke så får du gjøre det den harde veien. Jeg sitter nå med passordet til den polymorphiske keyloggeren din og det tok meg 10 sekunder og to google søk og få svaret på hva det var. At du ikke besto idiotsikkringa beviser jo at du har litt igjen og lære før du planter polymorphiske keyloggere hos andre. Anbefaler deg og finne ut hva Tripo-5 og Base64 er før du går videre med denne leken din.

L

EDIT: Å...prøv igjen du. Du lurer oss ikke så lett om du tror det. Hvorfor skulle en Windows språkfil ha et passord som inneholder ordet "Keylogger"? (Nei, det er ikke passordet men den inneholder ordet).

Passordet er: ***New**********Keyloggers

Så, hvorfor prøver du og lure oss? Vi vet hva vi driver med :)

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Oh, nære på han gikk.

Men greit. Jeg skal si dere sannheten. Det er at jeg skal sette denne keyloggern på min bror sin PC. også får jeg se hvem han chatter med på MSN..noen private greier.

Men, kan dere være så snille å lære meg hvordan man encrypterer?

Endret av Leif23
Lenke til kommentar

Vell, kan vel si at det finnes tusen ganger lettere måte å gjøre slikt på :thumbup:

Letteste er vell å gi blanke i første omgang :)

~ Submit

Edit: Google.com is the solution to everything.

Og tviler sterkt på at noen her vil hjelpe deg siden vi veit hva den faktiske grunnen din er :xmas:

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Det å kryptere/dekryptere passord/setninger i seg selv bryter ikke med noen lover, så jeg lar tråden stå. Men, innlegg som beskriver hvordan han kan snoke på sin brors datamaskin vil bli slettet uten varsel.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...