Gå til innhold

Hjelp - WD ekstern harddisk fungerer ikke i W7

malarki

Anbefalte innlegg

Usikker på hvor denne skal postes, så prøver her.

Har en WD my passport 500 GB som jeg har brukt en god stund nå - også på min nye maskin med W7 64 bit. I dag sluttet den plutselig å fungere. Dvs at WD smartware (programmet som skal autostarte når jeg plugger i disken) ikke dukker opp. I stedet kommer det bare opp som en tom cd-stasjon på pc-en. Det gjør at jeg heller ikke kan starte smartware manuelt. Har prøvd å installere nyere drivere, men dette hjelper ikke. Harddisken fungerte perfekt i går. Harddisken er passordbelagt og det er ikke mulig å komme inn på verken harddisken eller dens egenskaper uten å starte smartware først.

Tenkte det kunne være noe feil med selve harddisken, men den fungerer fortsatt fint på en annen pc med vista 32 bit.

Noen som har opplevd noe liknende eller har forslag til løsning?

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo lett ordne dette ved å ta backup av det som er på disken, og så formatere den med NTFS fil sys. bruke BitLocker som win 7 lett kan sette opp ved å høgreklikke på disken og velge det fra listen.

Mulig det er program varen som bugger seg i win 7. sjølv bruker eg aldri medfølgende prog til disker og minnepenner.

Dette er ivertfall en mulighet som vil fungere. Vist du vil beholde programvaren på disken som gir auto start får du nok bare google litt, eller vente på svar fra noken som veit kva som fikser problemet ditt.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Problemet er at harddisken er ganske full, så har ikke noe sted å ta backup av alt innholdet fordi jeg ikke har plass på "vista-pcen". Dessuten synes jeg det er ganske kjekt å kunne ha passordbeskyttet den ekstern disken, så hadde preferert å slippe å formatere hele greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...