Nik0 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Skrev et lite utkast til klagebrev nå. Hei! Fikk av bot av dere den 5. desember 2010 kl 19:18. Jeg skulle spise på Peppes Pizza med en god venn etter en lang dag, og parkerte like utenfor på en parkeringsplass drevet av Q-park. Jeg gikk for å betale, men hadde litt problemer med kortet mitt. Ser allerede her at en Q-park bil kommer til stedet. Fikk omsider betalt, da jeg ser deres ansatte se på bilen min. Jeg forklarer til han at han kan ikke gi meg bot nå, da jeg er på vei. Jeg får et arrogant svar tilbake der han sier at ”hvor mange tror du ikke sier det til meg?” Jeg trodde han halvveis tulla med meg og går bort med billetten til bilen. Jeg viser han billetten, men får til svar at "Det er for sent nå”, før han hoppet inn i bilen og kjørte uten å sjekke den andre bilen på stedet. Jeg ser på min billett og boten jeg fikk at jeg har betalt kl 19:17, og på boten står det: "Billett ikke synlig i frontruten Fra tid: 19:16 Til tid: 19:18" Dermed har jeg betalt billett før parkeringsvakten fikk skrevet ut boten. I tillegg vil jeg nevne at parkeringsvakt hadde en både arrogant og frekk innstilling mot meg. Jeg vil samtidig meddele at boten ikke vil betales på forhånd. Jeg krever alle mine reelle og faktiske kostnader dekket i hele denne saken, i tillegg skal egne advokatkostnader fult ut dekkes av dere. Vedlagt finnes bot og parkeringsbillett. Ser frem til rask avklaring. På forhånd takk! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Skriv en formell klage du, men kutt ut tullet om advokatkostnader og reelle kostnader. Du får ikke mer enn boten refundert uansett. Bilen din er observert fra 19:16 til 19:18, og billetten er betalt 19:17. Dette gir tydelige implikasjoner om at du har vært borte fra bilen for å betale en billett i det gitte tidsrom. På grunnlag av tidligere erfaring har du en god sjanse til å få trukket boten. Parkeringsklagenemda er tungrodd, men det er oppegående mennesker som sitter der også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ja, drit i alt vissvasset, nøy deg med å skrive tidspunktet, størrelsen på boten, og at parkeringsvakten ikke var villig til å høre din side av saken, advokatutgifter og andreutgifter og klaging over at vakten er arrogant får bare klagen til å virke mer useriøs i mine øyne. Du kan kanskje nøye deg med å påpeke helt til slutt at du synes det var lite profesjonelt/løsningsorientert/urimlig av vakten å stå på sitt eller noe, om du ønsker å dra vakten væremåte inn i klagen. AtW Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei! Jeg fikk av bot av dere den 5. desember 2010 kl 19:18 da jeg skulle spise på Peppes Pizza med en god venn etter en lang dag, og parkerte like utenfor på en parkeringsplass drevet av Q-park. Jeg gikk for å betale, men hadde litt problemer med at automaten først ikke ville lese kortet mitt. Jeg så da Ser allerede her at en Q-park bil kommer til stedet. Jeg fikk omsider betalt og ser da deres ansatte stå ved bilen min. Jeg forklarer til han at han kan ikke gi meg bot nå, da jeg bare har vært borte for å betale. Jeg får et arrogant svar tilbake der han sier at ”hvor mange tror du ikke sier det til meg?” Jeg trodde han halvveis tullet med meg og går bort med billetten til bilen. Jeg viser ham billetten, men får til svar at "Det er for sent nå”, før han hopper inn i bilen og kjører, uten å sjekke den andre bilen på stedet. Jeg ser på min billett at jeg har betalt kl 19:17, og på boten står det: "Billett ikke synlig i frontruten Fra tid: 19:16 Til tid: 19:18" Jeg har altså betalt avgiften før kontrolløren har ilagt boten og innen rimelig tid etter ankomst til parkeringsplass. Jeg ber derfor at den ilagte boten strykes. Vedlagt er kopi av bot og parkeringsbillett. Ser frem til rask avklaring og at jeg slipper å ta saken videre til parkeringsklagenemda. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 jeg ville nå ha med at hvis dette har medført ekstra kostnader så skal også q-park dekke dette . (men bare hvis det faktisk har medført elle komme til å medføre ekstra kostnader ) man kan altså bruke det i stedet for å kreve dekning av advokater og andre ekstra kostnader Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvilke relevante ekstra kostnader skulle dukke opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå