Gå til innhold

Tester av Bærbar grafikk

Asumina

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har lest dette forumet og Hw.no i mange år nå, og har alltid lurt på hvorfor det er så lite tester av diskrete grafikkløsninger for bærbare hos hw.no

Dette er ikke en klage, for all del. Bare ett spørsmål.

Det aner meg at det er flere av brukerene her på forumet som stiller seg det samme spørsmålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du eksterne grafikkort?

For hvis du mener tester av forskjellige separate men innabords grafikkort for bærbare, så er jo dette litt poengløst, i og med at grafikkortene er nærmest "uløselig knyttet" til de maskinene de sitter i, og lar seg vanskelig byttes til andre kort uansett.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Poengløst var vel å ta litt i, eller hva? :hmm:

Men uansett, meningen med dette var ett ønske om å få testet bærbare maskiner med forsåvidt like deler, med unntak av grafikken. Det jeg legger merke til når jeg leser tester er at de blir utført med forskjellig mengde ram, forskjellig cpu osv.

Det jeg ønsker meg er en test med lik hardware, med unntak av gpu, for å se hvilke mobile løsninger som er raskest til eksempelvis spilling og videoredigering.

Og ja, jeg snakker om interne grafikkort, og jeg er klar over at det er vanskelig, om ikke umulig å nappe ut ett grafikkort fra en bærbar.

Jeg mener det er mulig å teste to maskiner fra forskjellig leverandører for å se hvem som yter best, har de beste kjøleløsningene osv.

Sitter selv med en GX660 med ett Mobility 5870 grafikkort, og den er både kjølig og rask. Meg bekjent er det få som leverer med så rask gpu, og det er for meg underlig.

Så, hvorfor ikke teste selv en mac Air eller pro mot en vanlig bærbar. hvor begge kjører windows, for eksempel. Bare sørg for at innholdet er det samme, hva angår ram og cpu, så testen blir meningsfull.

Det er dette jeg vil vite, ikke at en bærbar til 5000 kroner er treigere enn en til 10000, det sier seg jo selv i de fleste tilfeller. Men, test heller to like, hvor begge koster det samme, og innholder det samme. Da vil du jo lett kunne anbefale noe til en potensiell kjøper.

red. liten typo

Endret av Asumina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...